| Forfatter |
|
bobby50 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen.
Så har vi problemet igen,har netop fået den nye dylan Cd,river den ud af æsken,putter den i afspilleren trykker på play og ingenting sker.Afspilleren er en Denon DCD-1500AE,kører op til Hifi-klubben,de prøver at afspille CDèn hvilket de heller ikke kan.det er en såkaldt limited version,hvor der er to skiver i plus en DVD den anden Cd virker ok.Nogen der har haft samme problem?
Hifi-klubben anbefaler at lave en kopi af skiven,jo tak,men det er vel ikke det der er meningen.
PS. Kopien virker.Laver Sony noget ved deres skiver,sikringer eller noget?Det er p***e nederen. Venlig hilsen Bo
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 02:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du tjekket om der er tale om en HDCD?
Det er nemlig ikke altid at det fremgår på CD'en eller coveret at der er tale om en HDCD. For det mener jeg nemlig ikke at Denon'en kan klare.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hi-sonny-fi skrev:
Det er nemlig ikke altid at det fremgår på CD'en eller coveret at der er tale om en HDCD. For det mener jeg nemlig ikke at Denon'en kan klare. |
|
|
Den skal kunne afspille HDCD under alle omstændigheder. Mon ikke snarere at det er SONY der er ude i et ulovligt ærinde med 'kopisikring' således at cd'en ikke overholder Red Book-standarden? Foretag en politianmeldelse, eller kontakt Forbrugerombudsmanden. Nej, det er ikke gas! Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 29 April 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
gå dov ned og byt den og se om der er samme fejl vis så så få pengene tilbage
|
| Til top |
|
| |
bobby50 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Tak for jeres respons,har været nede i Hifi-klubben deres demo-model kunne heller ikke afspille skiven.Må nok nøjes med kopien,det er nok noget med en kopisikring,men surt show alligevel.MVH Bo
|
| Til top |
|
| |
bobby50 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
En kopisikring skulle vel forhindre at skiven bliver bliver afspillet i et PC-drev og ikke på en dedikeret cd-afspiller eller hvad?Garantien er udløbet på spillen,så klubben vil have 450.00 for at tjekke den,men det kan vel blive resultatet.Der er forøvrigt skiftet Laser på spillen under garantien,men den har nu aldrig virket optimalt,har nok været lidt for sløv selv.
MVH Bo
|
| Til top |
|
| |
alterego Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange CD-afspillere har computer drev - oven i købet er det mest udbredt blandt high-end afspillere. Drevene kan være modificeret (vibrationsdæmpet o.s.v.), men i bund og grund er det computerdrev.
Men måske Sony er i færd med at gentage den ubeskrivelige dumhed - at inficere kundernes computere med rootkit - hvem ved. Mark Russinnowitch, som afslørede Sony sidst, burde gøres opmærksom på det, for han kan få skovlen under dem.
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mere og mere almindeligt, at en CD ikke længere kan kaldes en CD. I så fald, kan du ikke finde det gode gammeldags Compact Disc logo,
og overholder ikke Redbook standarden. Der er mange måder man kan kopisikre CD'en. Ofte foregår det ved at der "tilsættes" samples, som vil
blive ignoreret i en "normal" afspiller, en som en computer har sværere ved at håndtere.
Mindes med gru en CD beskyttet med Cactus Shield. Den lød ganske forfærdeligt i en Musical Fidelity X-Ray.
En Compact Disc (altså en med logo'et på) har ikke kopibeskyttelse (med mindre man snyder).
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige modtaget min Dylan, går ud fra det Together Through Life det drejer sig om, dog ikke samme udgave med DVD, skiven er sort med sølvskrift : Columbia Record, kan uden problemer afspilles i min Sony 920 og Denon CDR 1000 ( computerdrev ) det er ikke en HDCD, jeg ville forlange den byttet, der må være fejl på den, min er fra CDWOW
VH. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hører jeg meget sjældent CD i min stue, jeg hører dem udelukkende i bilen. Med et par af mine seneste cd'ere (Julie's nyeste og Filur's Best Of) oplever jeg at cd-afspilleren i bilen (Seat Altea med standard anlæg) skal bruge meget lang tid på at starte op, og når bilen har været slukket starter den altid forfra - den kan ikke huske hvor langt den var kommet. Andre CD'ere har jeg ikke dette problem med.
Så jeg oplever også at nogle åbenbart har modificeret standard'en 
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
hi-sonny-fi skrev:
Det er nemlig ikke altid at det fremgår på CD'en eller coveret at der er tale om en HDCD. For det mener jeg nemlig ikke at Denon'en kan klare. |
|
|
Den skal kunne afspille HDCD under alle omstændigheder.Mon ikke snarere at det er SONY der er ude i et ulovligt ærinde med 'kopisikring' således atcd'en ikke overholder Red Book-standarden?Foretag en politianmeldelse, eller kontakt Forbrugerombudsmanden. Nej, det er <span style="text-decoration: underline;">ikke</span> gas!Mvh.Niels |
|
|
Du kan være ret sikker på at de så ikke har et Compact Disc logo på coveret eller CD'en, når der er smidt kopisikring på. Så det er der såmen ikke noget ulovligt i.
Det er efterhånden mere reglen end undtagelsen at Compact Disc logoet mangler. Vi må som forbrugere bare efterspørge den ægte vare.. selvom det næppe batter at et par hifinørder boykotter alle udgivelser der ikke er Red Book hehe
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan den ikke afspilles i din eller en forhandlers cdafspiller, så er det sku da skiven der er noget galt med og må derfor afleveres til butikken igen. Længere er den ikke......
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
bobby50 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen.
Hvis man kikker hvad der er af filer på skiven,ligger der kun 10 stk Audio filer,så kan der vel ikke være tale om nogen kopisikring.
MVH Bo
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke tale om en defekt CD. Jeg har en tilsvarende model Denon 1450, og jeg har aldrig været ude for at den ikke læste alle CDer perfekt. Jeg har nok ca. 500 heriblandt nok ca. 40 med HDCD kodning. Denne kodning har aldrig givet nogen problemer hos mig. Så jeg mener du kan kræve en ny cd i butikken mod at aflevere den gamle. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
bobby50 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen,har netop afspillet skiven på min PS3,der fejler den ikke noget,iøvrigt afspillede ekspedienten skiven på en NAD afspiller uden problemer,tror squ det er den rædselsfulde denon der er noget bras,surt show. MVH Bo
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
bobby50 skrev:
|
Hej Allesammen.
Hvis man kikker hvad der er af filer på skiven,ligger der kun 10 stk Audio filer,så kan der vel ikke være tale om nogen kopisikring.
MVH Bo
|
|
|
Hej har en bekendt Dylan fan, som har købt samme version som du har (forudbestilt ) kan afspilles uden problemer i en Harman og Thomson Cd afspiller, jeg tror du har været uheldig, du har fået et defekt eksemplar
VH. Madsen
|
| Til top |
|
| |
bobby50 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Så er forviringen total,har netop prøvet at afspille skiven igen,nu læser og spiller maskinen både den og den nye Springsteen,den er godt nok lang tid om at loade mem spiller dog.....hmmmmm
Kan det være laseren igen igen,kommer nok til at finde noget andet.
MVH Bo
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den CD afspiller du har skulle da være en af de mest stabile og driftssikre du kan få. Min forrige kørte i 16 år hos mig, (en denon 1290) og den kører stadig selv om den for længst har rundet 10000 timer. Min nuværende 1450, der er forgængeren til din, virker også perfekt i enhver henseende. Jeg har aldrig renset eller foretaget nogen form for reparationer på nogen af dem. De har tilgengæld aldrig været udsat for tobaksrøg.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
bobby50 skrev:
|
Hej igen.
Så er forviringen total,har netop prøvet at afspille skiven igen,nu læser og spiller maskinen både den og den nye Springsteen,den er godt nok lang tid om at loade mem spiller dog.....hmmmmm
Kan det være laseren igen igen,kommer nok til at finde noget andet.
MVH Bo
|
|
|
Så er forviringen total...
Ja det kan jeg såmænd godt forstå. Meget mystisk.
Hvordan gjorde den før. Afviste den totalt der eller hvad skrev den i displayet?
|
| Til top |
|
| |
bobby50 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Når jeg lagde skiven i maskinen skete der ingenting i en rum tid,hvorefter den skrev no disc.
MVH Bo
|
| Til top |
|
| |