Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Surround ødelægger electricitet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sewel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hej med jer...

Jeg har et problem, og selvom det måske lyder langt ude, tror jeg at jeg er ved at have lokaliseret det.

Jeg er flyttet i ny hybel, så skulle selvfølgelig have surround anlægget med  - men et af mine kabler var ikke længere lang nok, så i stedet for at købe nye, har jeg klippet lidt af, hvor der var plads til det og så samlet det ene kabel fra bag-højtaleren, hvor kablet ikke var langt nok, med en krone-muf..

I den nye lejlighed har jeg haft en del poblemer med at pærerne springer og andre elektroniske anordninger er endvidere også brændt sammen...

Jeg har observeret at det faktisk alt sammen er sket efter jeg har haft gang i surround anlægget... Kan det at jeg har samlet et højtaler-kabel med en krone-muf betyde at der sker en kortslutning ved andre elektroniske anordninger?? - evt forkert tilslutning.

Til top Vis sewel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sewel

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Det lyder stærkt usandsynligt, at det skulle have noget med sagen at gøre - medmindre, du virkelig har lavet en katastrofal fejl ved samlingen af kronemuffen... Det må være tilfældighedernes spil, eller måske dit ny kvarter er plaget af overspænding fra lysnettet?

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

sewel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Okay tak for det...

Vi har haft en elektriker ude for at måle om der var overspænding, og det var der ikke...

Tja tilfældighedernes spil må det nok være... Men det er bare sket så overdrevent ofte, at jeg har lidt svært ved at acceptere at det er en tilfældighed

Men godt at vide at det ikke er sandsynligt bare fordi man samler et kabel... En løs forbindelse i enten højtaler eller reciever burde heller ikke kunne kortslutte andre ting, eller kan det?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Din nye lejlighed har en for lille el-kapacitet til at det også kan drive dit surround anlæget, defor skal du nok have en elektriker ud igen for at sætte en ny fase op, plus en Hfi afbryder.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

sewel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

okay tak for svarene....

Det var godt nok ærgeligt, at man skal til at betale en elektriker, for at komme ud, men sådan er det vel en gang i mellem

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Din nye lejlighed har en for lille el-kapacitet til at det også kan drive dit surround anlæget, defor skal du nok have en elektriker ud igen for at sætte en ny fase op, plus en Hfi afbryder.

Det synes jeg lyder meget usandsynligt! Nu ved jeg ikke hvilket udstyr trådstarter har, men medmindre vi snakker om én kraftig effektblok til hver højttaler som alle bliver presset 100% vil det da slet ikke kunne gå ind og suge så meget?

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

sewel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

okay.. nu er jeg lost... Så måske der ikke er en for lille el-kapacitet alligevel??

I er meget velkommen til at diskutere dette.. Hvis i mangler oplysninger herfra om et eller andet, så bare fyr løs..

Og som tidligere nævnt har der været en elektriker ude, hvor han ikke fandt nogen fejl..

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

sewel skrev:

okay.. nu er jeg lost... Så måske der ikke er en for lille el-kapacitet alligevel??

I er meget velkommen til at diskutere dette.. Hvis i mangler oplysninger herfra om et eller andet, så bare fyr løs..

Og som tidligere nævnt har der været en elektriker ude, hvor han ikke fandt nogen fejl..

Jeg er ikke elektriker og mit bud er derfor ikke begrundet af nogen teknisk indsigt i dette  Men har dog aldrig hørt at et surroundanlæg skulle have forårsaget noget som dette.

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes