Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke den ekstra kapital i ryggen kan give endnu bedre produkter?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forhåbentlig det kan få dem til at fortsætte med at lave super lækre højttalere.
Håber derimod ikke deres velronomerede navn vil blive brugt til mindre gode ting __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan da håbe at folkene bag Raidho for lov og forsætte som de har gjort indtil nu. men bare under Dantax
__________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ihvertfald kun håbe at det ikke kommer til at ligne Avance
Men lad os nu se. Dantax har da også lavet et ok produkt eller to.
Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hmmm, jeg finder det også underligt. Raidho har iflg. artiklen haft økonomiske problemer, så det kan næppe være meningen at det skal fortsætte uden ændringer. Der må vel skulle gøres ændringer, der bedrer økonomien. Dantax har vel aldrig kælet for og akustisk optimeret sine produkter, og vil nu sidde for bordenden i en modsat rettet virksomhed, så det kunne vel godt gå hen og blive noget lala.
Endnu en dansk hifi-producent har måttet give op, og mon det er den sidste? __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Dantax HAR faktisk lavet udemærkede - ikke fantastiske - men udemærkede produkter...
Hvem husker for eksempel ikke Opus højttaler-serien??? - og går vi endnu længere tilbage, tror jeg at der findes mere...
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Mon ikke den ekstra kapital i ryggen kan give endnu bedre produkter?  |
|
|
Tror du er inden på noget væsentligt her. Folkene bag Raidho går ikke på kompromis med kvalitet og fremtidsmål, og med Dantax i ryggen ser det rigtig fornuftigt ud... __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig!!! Fedt at skattevæsnet opdagede at det var noget l**t, før at forbrugerne gjorde. Det er en dejlig stopklods. Skodhøjttalere, synd Dantax lader dem leve videre - de har selv meget på programmet der meget bedre. Håber ikke Dantax nu får ødelagt deres gode ry...
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Tror du er inden på noget væsentligt her. Folkene bag Raidho går ikke på kompromis med kvalitet og fremtidsmål |
|
|
Helt enig - men hvor meget har de at skulle have sagt?
Citér:
og med Dantax i ryggen ser det rigtig fornuftigt ud... |
|
|
Det kommer an på deres hensigter... Har du noget "insiderviden"? Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud er at Dantax óvertager Raidho fordi de kan se potentialet. Man må huske at Raidho har fået topanmeldelser i England, USA og Japan hvilket Dantax naturligvis ikke er blinde overfor. Raidhos produkter er på ingen måde en trussel mod Dantax, tværtom. Dantax kan se muligheder...
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har hørt en type, og så må alle andre også være dårlige? De 3-4 typer jeg har hørt spiller fremragende - de er bare ikke lige i min prisklasse  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 28 September 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
gx55 skrev:
man kan da håbe at folkene bag Raidho for lov og forsætte som de har gjort indtil nu. men bare under Dantax |
|
|
Og jeg kan så nu bekræfte at det er sådan det er  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 30 September 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstod aldrig Raidhos forretningsmodel. Gå ud og henvende sig til det øvre marked uden først at etablere et brand. Hvorfor skal jeg som forbruger tro på at et nystarted firma har knowhow til at lave en højtaler til en kvart million, hvis de ikke har lavet noget før. Hvad hvis jeg køber en, og der opstår problemer, og firmaet er gået konkurs i mellemtiden... ups.
Vienna Acoustic kan sælge deres The Music, Jbl deres Everest og Zingali deres Client Name netop fordi de gennem en årrække har etableret et brand.
Eller tag bare den med at de reklamerede med, at bruge Nordost kabling internt. Dum, dum beslutning. Der er ikke noget, der deler HiFi entusiaster i to lejre som netop kabler. På den måde mistede de rigtig mange potentielle købere.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Jeg forstod aldrig Raidhos forretningsmodel. Gå ud og henvende sig til det øvre marked uden først at etablere et brand. Hvorfor skal jeg som forbruger tro på at et nystarted firma har knowhow til at lave en højtaler til en kvart million, hvis de ikke har lavet noget før. Hvad hvis jeg køber en, og der opstår problemer, og firmaet er gået konkurs i mellemtiden... ups.
Vienna Acoustic kan sælge deres The Music, Jbl deres Everest og Zingali deres Client Name netop fordi de gennem en årrække har etableret et brand.
Eller tag bare den med at de reklamerede med, at bruge Nordost kabling internt. Dum, dum beslutning. Der er ikke noget, der deler HiFi entusiaster i to lejre som netop kabler. På den måde mistede de rigtig mange potentielle købere.
|
|
|
Raidho har eksisteret i en årrække, er på ingen måde nystartet og består endnu. Nu er forskellen blot, at et stærkere firma har investeret i Raidho, et firma som har erfaring på området, og måske dette netop er afgørende!
Mht den interne kabling, er dette uden betydning for køberen. Lyden er afgørende og for nogle købere er den generelle omtale(reklame) væsentlig. Man kan vist roligt sige at begge felter har været problematiske for Raidho når talen kommer til de foregående modeller, men om de nye modeller får en chance må tiden vise.
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gik hen på deres hjemmeside for at se om jeg kunne finde noget om deres nye modeller. Lad os bare sige at der er noget alvorligt galt i det firma. De nye modeller eksisterer tilsyneladende kun som computergrafik.
Her er billeder af den eksisterende Eben X-4 og den 'nye' X-5. Bemærk at de kaster den samme skygge selv om proportionerne er forskellige. Ham der lavede billedet af X-5 har forsøgt at skjule at det er CG grafik ved at photoshoppe et billede af bagvægen ind i højtaleren for at få det til at se ud som om den reflekterer lyset, men det er tydeligvis fup.

|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|