Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 03:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvornår begynder TV2 / Dr at sende i HD ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nu har jeg fået skiftet mit gamle billerørs TV ud med et fladskærms Full HD tv. Og idag kom så min nye HD box fra CanalDigital.

Jeg er ret imponeret over de flotte billeder fra HD kanalerne og man vender sig hurtig til super flotte billede, men når jeg så slår over på DR1 / TV2 så kan man særdeles se kvalitets forskellen.

Jeg har læst at DR kommer med 3 HD kanaler til november, men DR1 / 2 samt Update bliver ikke HD. Og TV2 kommer heller ikke i HD.

Er der nogle som ved hvornår DR's og TV2's kanal flade bliver HD over hele linjen

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

MoTiNi skrev:
Hejsa

Jeg har læst at DR kommer med 3 HD kanaler til november, men DR1 / 2 samt Update bliver ikke HD. Og TV2 kommer heller ikke i HD.

Er der nogle som ved hvornår DR's og TV2's kanal flade bliver HD over hele linjen

Hej

Lige en præcisering. DR kommer med 3 nye kanaler hvor af en er HD, de to andre er SD.

Hvornår alt på DR og TV2 bliver HD, er nok svært at svare på da der ikke findes nogen plan for det. Jeg vil tro at der kommer til at gå en del år før det sker. Jeg vil mene at det tidligst kan blive i 2012 hvor den nuværende MUX1 der sender DR1/2 og TV2 går over til at sende i MPEG4. Før bliver der ikke plads i sendenettet.

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Det er nu en skam det er så lange ude i fremtiden. Både Norge og Sverige har en del flere HD kanaler end vi har i DK, så igen er vi bagud i forhold til vores broder-lande 

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Sådant rent teoretisk er et HD Billede i formatet 16:9 kun eller ikke mere end 50 %, OK OK så max 65%  bedre, men så heller ikke mere end et almindeligt 4:3; hvilket også gælder for de som betegnes Fuldt HD!  De som skriver om andre cifre for hvor meget bedre Fuld HDTV bliver i forhold til det gamle PAL Signal, det bliver ikke mere rigtigt af hvor mange som gentager samme cifre.

Man har gjort billedet 1/3 bredere, men af andre årsager kan man i Modtage Tv'erne igen som max. regne med de der 50% bedre. Så hvorfor det skal vare så længe inden TV2 begynder står mig uklart.

At Studie- og andre ting kan være i bedre kvalitet, betyder altså ikke Os seere også vil få nyde samme.

Skrev med andre ord, når man har problemer med Gemme ting optagene i HD, så vil man end ikke forsøge sende noget til os danskere, altså sende noget L I V E !

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Juli 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Al tale om plads i sendenettet er kun blålys og undskyldninger for ikke sende noget.

Danmark bestemmer suverænt over sit UHF spektrum for HDTV. For eks. en lokal HDTV sender ned i Vejle-hullet ville selvfølgelig kunne dække hele landet, er det sådan jeg skal forstå tingene?

Tilbage står det med hvor ringe DR og TV2 vil gøre de efter 1. november Digitale signaler således man vil hyle efter HD, som jo altså næppe kommer. Eller kun nødtvunget!

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Juli 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

I en bog om Bang og Olufsen stod at B og O selv måtte bygge en slags "Prøvesender til Farve Tv" fordi man lå for langt væk fra Tyskland og DR ville bestemt ikke begynde sende noget; og da slet ikke til benefice for B og O!

Tilsvarende har DR aldrig været på forkanten med HD. Men absolutement altid det modsatte, så alting i HD kommer på trods af DR og aldrig med sammes samarbjede.

I Bund og Grund hører HDTV og Satellit forbindelser sammen, alle andre kombinationer er ringe eller af det Onde, læs daarlige!  Således det er mit håb at Antenneforeningerne som stod frem med ordene "Vi vil kun acceptere MPEG4 i Vores kabel Net", jeg håber på tårerne den dag problemerne vælter ned over alt folket.  Det almindelige digitale MPEG2 eller hvad det nu hedder, har jo bevist sit VÆRD!

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Danmark er et tegneserie-land.

Kun politikerne og de selvbestaltede "eksperter" er enige om, at Danmark er et foregangsland?!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes