| Forfatter |
|
ELSPADEN Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 27 Juli 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Med jer prøver lige lykken her med et måske "grønt" spørgsmål 
Jeg har en sub kasse stående med 2 12" CV Strokere i som jeg engang har brugt i bilen men bilen er solgt og nu har jeg et lille "herrerum" hvor den ville passe godt ind sammen med noget andet CV grej, jeg har en forstærker til den alene som smider stereosignal ud, og så mangler jeg jo bare et delefilter der virker eller måske er der en af jer der ligge inde med et guldkorn/trick så jeg kan bruge min sub igen.
Jeg købte 2 billige delefiltre og satte dem til, men subben spillede over hele registeret og det er jo ikke meningen den skal kun spille BAS.
What 2 do ?
På forhånd tak 
|
| Til top |
|
| |
itsnedkeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 28 Juli 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alllooo.
Hvad er modstanden i dem? Det er jo dobbelt svingspole, og så serie forbundet?
Hvilken forstærker bruger du dertil? Den gamle "Sansui"? I så fald så pas på den ikke futter af! Subben er jo designet til 12V forstærkere der skyder 1000W ud, hvor i mod "normale" hjemmeforstærkere slet ikke kan følge med, så pas på med volumen HEHE.
Men problemet opstår jo begge veje, du kan jo heller ikke engang sætte bil-forstærkeren til lys nettet med en 230V->12V converter, da den så ville springe sikringen hele tiden.
Hmm Vi snakkes :)
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 28 Juli 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den eneste rigtige måde at dele en subwoofer på, er digitalt, så du kan evt skaffe en forstærker med indbygget filter eller købe et seperat.
|
| Til top |
|
| |
ELSPADEN Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
itsnedkeren skrev:
Alllooo.
Hvad er modstanden i dem? Det er jo dobbelt svingspole, og så serie forbundet?
Hvilken forstærker bruger du dertil? Den gamle "Sansui"? I så fald så pas på den ikke futter af! Subben er jo designet til 12V forstærkere der skyder 1000W ud, hvor i mod "normale" hjemmeforstærkere slet ikke kan følge med, så pas på med volumen HEHE.
Men problemet opstår jo begge veje, du kan jo heller ikke engang sætte bil-forstærkeren til lys nettet med en 230V->12V converter, da den så ville springe sikringen hele tiden.
Hmm Vi snakkes :)
|
|
|
Hey snedker 
Ang modstanden så er jeg ikke sikker men mener den er 4 Ohm.(må hellere lige måle efter)
Ang det med at sætte en bilforstærker foran så ville det være en lækker løsning i og med den så ville kunne styres/indstilles helt perfekt med de filtre og indstillings muligheder der er i en autoforstærker, og det ville kunne lade sig gøre med en kvali 230v-12v inverter på 1000w eller derover, det ville ikke springe sikringer da 1000w kun er ca 5Ampere på 230v siden, MEN vil nu engang helst have den til at køre på den forstærker der allerede står klar med en ledig udgang
Alt det andet har du fået en laaaanng mail omkring.
Vi snakkes
|
| Til top |
|
| |
ELSPADEN Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
| Den eneste rigtige måde at dele en subwoofer på, er digitalt, så du kan evt skaffe en forstærker med indbygget filter eller købe et seperat. |
|
|
Har du evt et link til et sted hvor et sådan filter findes 
(købte 2 stk delefiltre i Thansen og de er på vej tilbage igen de virker slet ikke sender både mellemtone og diskant med igennem)
|
| Til top |
|
| |
John P. Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 01 August 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg så i en anden tråd at man kan købe et subdelefilter til 250kr. Det hedder Reckhorn, kan købes her: http://www.jumon-audio.dk/reckhorn.html
Det skal indsættes før din forstærker til Strokerne.
Venlig hilsen John
|
| Til top |
|
| |
ELSPADEN Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
John P. skrev:
Hej
Jeg så i en anden tråd at man kan købe et subdelefilter til 250kr. Det hedder Reckhorn, kan købes her: http://www.jumon-audio.dk/reckhorn.html
Det skal indsættes før din forstærker til Strokerne.
Venlig hilsen John
|
|
|
Takker & bukker 
|
| Til top |
|
| |