Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 10:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Sunfire Signature 600 - Emotiva - andet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 August 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Hej H4A brugere

Jeg står og overvejer en ny effektforstærker, da jeg har haft lidt problemer med den gamle.
Jeg har kigget på en Sunfire Signature 600 (brugt) og en NAD T955 (sprit ny). Det er to helt forskellige effektforstærkere, da den ene er en ren 2-kanals, og den anden er en 5-kanals, og nyprisen på den to forstærkere er også vidt forskellig.

Den skal primært bruges til stereo brug. Mit setup består af følgende:
Denon AVR-3803
Denon DVD-5000
Dali 850
Baghøjttalere er ikke valgt endnu, efter jeg solgte dem jeg havde.
Dali Evidence C70 centerhøjttaler

Jeg håber der er nogen som har erfaring med noget af det ovennævnte.

Mvh
Carsten
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Det kan lige siges med det samme, at andre alternativer sagtens kan komme på tale.

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 August 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Jeg havde helt klart taget Sunfire effekten til fronthøjttalerne, og så kørt resten på din surround reciever. Har aldrig selv hørt sunfire, men de får
mange gode ord med på vejen!
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også udentvivl vælge Sunfire. Jeg har hørt en et kort øjeblik, det kunne jeg absolut li'.

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Er fuldstændig enig med pøblen  Vælg Sunfire til fronterne. Synes dog du skal anskaffe endnu en effektamp til centerkanalen også - det fortjener den! :)
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Der er ikke noget mærkbar støj på sådan en sunfire? Og det at den er brugt frem for T755 har ikke noget at sige? Er der noget andet i samme pris niveau der vil være at foretrække frem for Sunfiren?

Det forholder sig sådan at jeg har haft en NAD S250, som er blevet erklæret defekt, og jeg har fået tilbudt en NAD T755 eller en LYNGDORF SDAI 2175 som erstatning. Problemet ligger lidt i at den er købt som en af de sidste der er solgt i HiFi Klubben, samtidig med at det er en medarbejder der nede der har købt den,  så den er købt til næsten ingen ting, og derfor er de ikke villige til at erstatte det fulde beløb, som jeg selvfølgelig helst så at de erstattede. Og den er købt med deres udvidet plus garanti eller hvad de nu kalder den. Jeg kan dog ikke finde betingelserne for denne garanti, men synes at kunne huske noget med at man skulle have erstattet med et tilsvarende produkt.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Det skal lige sige at jeg også har kigget på den Acurus A200-X3 samt A200 der er inde på ksb. Nogen der har erfaringer med Acurus? Vil det være at foretrække frem for Sunfire? Jeg ved igen, at der er et kæmpe spring i priserne, og alderen på de nævnte.

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 10 August 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Som ejer af en Sunfire Signature 600 kan jeg kun sige god herfor

Den har en størrelse, der gør, at den forholdsvis nemt kan placeres i et møbel samtidigt har den også et forholdsvis afdæmpet design, hvilket jeg foretrækker.

Nok om det. Det er en forstærker med utrolig mange kræfter. Det er en forstærker, der er meget svær at få i knæ. Byggekvaliteten fejler ej heller noget. Eneste anke er de lidt fesne højtalerterminaler men de kan heldigvis udskiftes, såfremt man ikke kan leve med dem.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik,
Der er heller ikke noget bemærkelsesværdig støj på den, når den ikke får et signal? Det eneste jeg synes er lidt underligt ved dem er, at de leverer så høj en effekt uden at de vejer ret meget. Synes normalt at vægt og effekt plejer at hænge meget godt sammen.

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hej polmann

Jeg oplever intet støj på min - ej heller noget brum. Den er så at sige helt stille.

Mht. vægten, så vejer den altså lidt til (mener i omegnen af 30 kg.)  Den er ikke helt nem at skulle bikse ind i et lukket rack. Men du har ret. I forhold til andre "alm." forstærkere, så vejer den ikke så meget. Min gamle Meridian 559 på 2x300W vejede næsten 50 kg.

Du kan læse lidt mere om den teknologi, der ligger til grund for forstærkeren her:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=732&zoneid=3

/Henrik

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik... igen :)

Synes bare jeg læste at den ikke vejede mere end 15-17 kg, jeg er helt hook på at prøve en, men det afhænger lige at hvad jeg får tilbage fra HiFi Klubben, og ikke mindst hvad det kan sælges det jeg får fra dem videre til.

/Carsten

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nok også, jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren mht. vægten.

Ved sq ikke lige hvad den vejer.

Men giv den et lyt, hvis du har mulighed herfor.

/Henrik

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Sendt: 10 August 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Kender en der har en sunfire, muligvis den du vil købe, og den har han brugt sammen med silverline la folia, hvilket jeg vil kalde for et "high end"
setup. Den er mange klasser over den nad er jeg ret sikker på.
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

MathiasLarsen: det lyder nok meget rigtigt. Han der har den til salg bor på Fyn, og ja jeg mener også han har haf nogle silverline la folia til salg :)

Jeg havde lidt håbet på at han manglede et eller andet produkt fra hifi klubben som, jeg kunne bytte over med. Jeg har jo som jeg skrev en effektforstærker der nede, som er blevet erklæret død, og derfor skal erstattes. Det lader bare ikke lige til at der er noget han mangler der nede fra.

Synes efterhånden heller ikke de er hvad de var den gang jeg startede med at købe hifi.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har i mellemtiden fået at vide at jeg får den erstattet med en NAD T975 i stedet. Ændrer det på noget af ovenstående?

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 August 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
Der er ikke noget mærkbar støj på sådan en sunfire? Og det at den er brugt frem for T755 har ikke noget at sige? Er der noget andet i samme pris niveau der vil være at foretrække frem for Sunfiren?

Det forholder sig sådan at jeg har haft en NAD S250, som er blevet erklæret defekt, og jeg har fået tilbudt en NAD T755 eller en LYNGDORF SDAI 2175 som erstatning. Problemet ligger lidt i at den er købt som en af de sidste der er solgt i HiFi Klubben, samtidig med at det er en medarbejder der nede der har købt den,  så den er købt til næsten ingen ting, og derfor er de ikke villige til at erstatte det fulde beløb, som jeg selvfølgelig helst så at de erstattede. Og den er købt med deres udvidet plus garanti eller hvad de nu kalder den. Jeg kan dog ikke finde betingelserne for denne garanti, men synes at kunne huske noget med at man skulle have erstattet med et tilsvarende produkt.

4. Erstatning

Forsikringen erstatter med reparation hos Hi-Fi Klubben. Produkter kan ikke repareres ved andre værksteder uden forudgående aftale. Skulle reparationsudgiften overstige købsprisen, erstattes med et nyt tilsvarende apparat. Erstatningsproduktet kan i nogle tilfælde have en lavere udsalgspris end det oprindelige produkt pga. den teknologiske udvikling. Der erstattes højst op til den oprindeligt betalte købspris.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 11 August 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
Jeg har i mellemtiden fået at vide at jeg får den erstattet med en NAD T975 i stedet. Ændrer det på noget af ovenstående?

Det mener jeg ikke, det gør. Sunfire forstærkeren er, som nævnt, bjørnestærk, og er rigtigt fornuftigt skruet sammen. Jeg har haft en ældre version fra Bob Carvers hånd, men med tilnærmelsesvist samme interne layout og komponentkvalitet. Der var absolut intet støj fra den, undtagen når musikken var tilstrækkeligt dårlig.
Uden at disse NAD generelt, ville jeg til hver en tid vælge4 bemeldte Sig. 600 fremfor den NAD du har fået tilkendt som erstatning. Og da særligt, når dit behov primært er stereo.

PS. Sunfire'n har 2 sæt højttalerudgange, en voltage og en current. Det giver tillige mulighed for at lege lidt med tilpasning til dine højttalere.

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Hej alle, tak for svarene. Jeg vil se om jeg kan finde et nyt hjem til den NAD T975, jeg får i erstatning. Jeg synes det er specielt ærgeligt at have en 7-kanals effektforstærker og så kun bruge de 2 af kanalerne. Så er der nok en som kan få væsentligt mere glæde af den.

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 11 August 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
Hej alle, tak for svarene. Jeg vil se om jeg kan finde et nyt hjem til den NAD T975, jeg får i erstatning. Jeg synes det er specielt ærgeligt at have en 7-kanals effektforstærker og så kun bruge de 2 af kanalerne. Så er der nok en som kan få væsentligt mere glæde af den.

Mon ikke det skulle være muligt? T975'eren er en rimelig lækker effektforstærker!

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Er det mig der er fuldstændig urealistisk i prissætningen af min NAD T975, jeg har sat den til 15.000 kr, den er sprit ny med kvittering, med emballage, garanti etc. Nu har jeg dog valgt at pakke den ud, for en effektforstærker skal jeg bruge.

Men de skal måske længere ned før at nogen virkeligt har interesse. Jeg fik et bud på 7000 kr hvilket jeg synes er et godt stykke i underkanten.

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes