| Forfatter |
|
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 27 August 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mjallo.
Går med skumle planer om at udskifte den nuværende SS kasse med en fornuftig stereoforstærker og derpå koble en mindre ( men mere moderne SS kasse - der kun skal lege med bag - center og sub )
Jeg er dog noget blank når jeg skal ud og finde en stereo forstærker. Hvilken ind/udgange kræver det, for at dette kan lade sig gøre? Er der nogle der kender til stereoforstærkere der kan dette hører jeg også gerne om disse.
//Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 27 August 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal bruge de samme front højtalere er det nok ikke skide smart med 2 forstærkere sluttet til. Hvad med en surroundforstærker med pre-out til fronterne og en effektforstærker?
edit: Eller en surround processor med en billig effekt til center og bag og en god effekt til front? __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, jeg er ret sikker på at dette kan fungere uden de helt store risici ( staves? )
Jeg ved at MF A5 forstærkeren har denne funktion, men mener at de har deres eget navn for funktionen.
Så igen, Hvilke ind/udgange er påkrævet for at kunne tilkoble denne på en SS forstærker når der skal ses film?
/Tim __________________ Noget vellydende :p
Stuen
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
|
Altså, jeg er ret sikker på at dette kan fungere uden de helt store risici ( staves? )
Jeg ved at MF A5 forstærkeren har denne funktion, men mener at de har deres eget navn for funktionen.
Så igen, Hvilke ind/udgange er påkrævet for at kunne tilkoble denne på en SS forstærker når der skal ses film?
/Tim
|
|
|
Må indrømme jeg slet ikke forstår hvad du mener i denne post. Så vidt jeg ka se er den der Music Fidelity en ganske normal standard integreret amp.
Hvad er denne og hvorfor skal den kobles på en surroundforstærker? *forvirret* __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt det ikke kun er mig der er forvirret. Men jeg prøver lige en til gang at uddybe mit spørgsmål.
Da Stereo er det der bruges mest af i hjemme - ønsker jeg naturligvis bedst mulig stereolyd og sekundært muligheden for surround.
Mange stereoforstærkeren har muligheden for at blive tilsluttet en surround forstærker og i bund og grund agere effektfortstærker når der ses film.
Mit kringlede spørgsmål går blot på: hvad hedder disse ind/udgange der er påkrævet på en stereo forstærker for at denne kan smides på en surroung forstærker når der skal ses film.
Når der kun skal lyttes musik skal det kun være stereo forstærkeren der kører. Håber dette giver mening?
//Tim __________________ Noget vellydende :p
Stuen
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal bruge en integreret forstærker som effekt skal der tilsluttes på pre-in indgangen (dvs pre out fra surround til pre in på stereoforstærkeren) men så har du jo ikke stereoforstærkerens pre-out sluttet til noget!! Så hvis du skal høre stereo skal du pille SS'eren fra og sætte stereoforstærkerens pre-out til igen hvilket virker meget besværligt.
Man kunne måske bruge en phono-switch til pre-in på stereoforstærkeren. Dvs noget alla sådan en her http://www.av-cables.dk/lydkabler/phono_kabel/phono_switch_s plitter/hq_3vejs_phono_omskifterboks_guldbelagt_945_da.html hvor man kommer surround pre out og stereo pre-out ind, og slutter til stereo-recieverens pre-in. Så skal der kun skiftes på en knap når man skal gå fra stereo til surround og omvendt.
Mit bedste bud er stadig en surround med pre out og en ordenlig 2kanals effekt. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
|
Mange stereoforstærkeren har muligheden for at blive tilsluttet en surround forstærker og i bund og grund agere effektfortstærker når der ses film.
|
|
|
Hvis der er mange er det jo slet ikke et problem? Hvis du kunne komme med bare en enkelt model der kunne det du efterspurgte ville det jo nok kunne lade sig gøre at finde ud f hvad funktionen hed ud fra en manual eller lignende. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok det er sku smart nok på den musical fidelity. Men det er ikke noget jeg har hørt om før. Kan se i manualen at det er en Aux/pre-in indgang i et hvor man vælger om det skal være det ene eller det andet. Så i prencippet er det du skal have i forstærkeren er 2 pre-indgange hvor du kan vælge hvilke der skal bruges. Din surround-reciever skal så have pre-out til fronterne samtidig med den kan forstærke center +bagkanal.
Kunne være meget fikst med en liste over hvilke 2.0 forstærkere der havde den mulighed. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Classic980 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange produkter fra Pass Labs har vist også denne funktion. Mener den hedder Pass-Through, men er ikke helt sikker.
Mener også de fleste produkter fra Densen har denne funktion __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert, imponerende så mange amps har den feature uden jeg nogensinde har hørt om den  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |