Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Pink Floyd Remastered? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 September 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hey folkens,

Hvilken CD-udgave af "Wish You Where Here" lyder bedst?

mvh M 

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker på om der er forskellige udgaver, jeg ved mobile har lavet noget, men andre???

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 September 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Jeg går altid efter en "standard" Analog til digital overførsel. Har en del ældre (30-40 år gl.) musik og overførelsen af masterbåndene til CD er helt fint. Det er faktisk mere de originale CD udgivelser fra '80'erne og starten af '90'erne som kan være lidt dårlige i lydkvaliteten, altså dem som blev udgivet på CD fra starten af. Så glem "digitally remasteret" og den slags. Synes ofte det ødelægger mere end det gavner.

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:

Jeg går altid efter en "standard" Analog til digital overførsel. Har en del ældre (30-40 år gl.) musik og overførelsen af masterbåndene til CD er helt fint. Det er faktisk mere de originale CD fra '80'erne og starten af '90'erne som kan være lidt dårlige i lydkvaliteten. Så glem "digitally remasteret" og den slags. Synes ofte det ødelægger mere end det gavner.

Fuldstændig enig, nu desværre fra praktisk erfaring.....

Købte den "digitally remastered" udgave fra 1992, released 1994 og her har de i den grad bare presset dynamikken flad og kedelig.

Hvilken CD-udgave af Wish You Where Here er den bedste?????

Man kan jo håbe at de nu på Abbey Road får lidt tid tilovers hvor Beatles jo så smukt og med fantastisk resultat er restaureret, jeg så nemlig at Pink Floyd i den periode indspillede på Abbey Road :O)

mvh M

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 September 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvilken udgave af  "Wish You Where Here"  Jeg voldspillede pink floyd for lidt over 20 år siden og det var på jo på CD genudgivet i 80'erne. Jeg havde NAD anlæg og Dali gulvhøjtalere dengang og det lød da helt fint husker jeg. Nu er det selvfølgelig ca. 20 år siden og mit anlæg er noget bedre end  mit daværende'80'er set up, men min pointe er at kan du finde dem brugt i god stand el. ny, men fra en udgave fra 80'erne el. '90'erne, så går du ikke galt i byen. Jeg har en del gamle albums genudgivet på CD udgave fra '80'erne og 90'erne og jeg synes altså de er bedre end de få "digitally remasteret" som jeg har

Men prøv at se her http://www.amazon.co.uk/Wish-Were-Here-Pink-Floyd/dp/B000002 54C/ref=sr_1_7?ie=UTF8&s=music&qid=1253025665&sr =8-7 Har selv købt en del brugte CD'er fra amazon, for at undgå "remastered" og jeg kan ikke se på CD'erne at de er brugte, lidt på coveret nognen gange, ikke at de er hærget, men bare alm. brugt/bladret igennem. Så "used- very good" er = god stand iflg. min erfaring. Har een gang købt en CD "Used - Acceptable" Og der var en mikropisk ridse i som man kun ku' se ved at holde CD'en i lyset og vippe den lidt og så var der lidt ridser i CD plasicboksen

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 September 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jeg synes faktisk ikke at PF mangler en remaster. Hvis man får fat i dem på LP lyder det faktisk rigtig godt. CD'erne lyder også ganske hæderligt. 

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Tak skal i have, nogen kender andre udgaver eller er der simpelthen "kun" de to muligheder?

mvh. M

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 September 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Det var faktisk et spændende spørgsmål, som jeg prøvede at undersøge lidt.
Mobile Fidelity har ikke lavet en version af den for at lige slå det fast, men Sony (Columbia) har lavet en MasterSound version.

Jeg kan kun finde én version fra 1992 remaster udgivet i 1994. Nemlig EMI's (724382975021) - den er ikke det fjerneste dynamisk komprimeret. Kan du ikke lige skrive hvad det er for version du har fundet med dynamisk kompression. 40 års jubilæums versionen 5099950392322 og den tidlige CK 33453 er lige så fine.

MasterSound versionen ck 53753 og ck 64405 (anden indpakning men samme cd i følge PinkFloydCd ) er også fine. Ved godt at det ikke er det samme som der står på Wikipedia, men hvad en af oplysningerne er forkerte - jeg holder på at det er Wikipedia der er galt på den her.
Men hele essensen er at der ikke er nogle af de fem (fire) forskellige versioner jeg kunne finde der på noget måde bare er i nærheden af at være dynamisk komprimerede. Jeg gider ikke sidde og lave 4 screendumps fra Audition, men du kan roligt købe en af disse.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 17 September 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Steve Hoffman Forum.

Lader til at være den japanske 2-track fra '82 (hvis du har råd).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

BjarkeJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 September 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Den bedste CD lyd kvalitets mæssigt er:
minilps

Brugt pris ligger typsik omkring 550kr til 950kr + told + fragt.

Der findes en fin oversigt over alle de specieller udgaver her.
pinkfloydcd

Der findes også en fin lille billede oversigt over nogle af de speical udgaver der kan fåes:
bilbo
Til top Vis BjarkeJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeJ Besøg BjarkeJ's Websted

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 September 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er den lykkelige ejer af Mastersound udgaven. I mine ører den absolut bedste. Den japanske mini lp udgave er heller ikke dum. Der er der også lavet den fineste udgave af coveret, som jeg forøvrig synes er mindst ligeså fedt som musikken. Jo, Wish you were here er den totale Pink Floyd. Men tilbage til Mastersounden, som jeg også havde i vinyl. På begge medier er der så meget mere smæk, punch og dynamik. Om det bare skyldes Sony´s BIT-MAPPING remaster eller den japanske grundighed ved jeg ikke. Men en ting er sikkert, jeg er glad for jeg ikke skal på ebay idag og prøve at købe de 2 versioner som jeg ejer, da priserne er svinsk høje.

spil godt

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Fantastisk gues!

Tak for hjælpen :O)

Jeg køber den der Mastersounden som den første og så må jeg se om jeg dog ikke bliver glad igen.

mvh M

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Siankovic skrev:
Det var faktisk et spændende spørgsmål, som jeg prøvede at undersøge lidt.
Mobile Fidelity har ikke lavet en version af den for at lige slå det fast, men Sony (Columbia) har lavet en MasterSound version.

Jeg kan kun finde én version fra 1992 remaster udgivet i 1994. Nemlig EMI's (724382975021) - den er ikke det fjerneste dynamisk komprimeret. Kan du ikke lige skrive hvad det er for version du har fundet med dynamisk kompression. 40 års jubilæums versionen 5099950392322 og den tidlige CK 33453 er lige så fine.

MasterSound versionen ck 53753 og ck 64405 (anden indpakning men samme cd i følge PinkFloydCd ) er også fine. Ved godt at det ikke er det samme som der står på Wikipedia, men hvad en af oplysningerne er forkerte - jeg holder på at det er Wikipedia der er galt på den her.
Men hele essensen er at der ikke er nogle af de fem (fire) forskellige versioner jeg kunne finde der på noget måde bare er i nærheden af at være dynamisk komprimerede. Jeg gider ikke sidde og lave 4 screendumps fra Audition, men du kan roligt købe en af disse.

Det virker som om lilletrummerne "imploderer" istedet for at eksplodere.

mvh M

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 21 September 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Ja, men det er jo nu engang Pink Floyds lyd med et kraftigt komprimeret trommespor - endda optaget med gate for lige at fjerne de sidste transienter. På dette album er lilletrommens "snare" endda EQ'et langt væk i forhold til både The Wall og DSOFTM for nu at tage de omkringliggende albums. Så lyden du oplever som indelukket er det i høj grad - og helt bevidst - men skyldes ikke efterfølgende dynamisk kompression. Men trommelyden man opnår er jo i det store hele det samme som man får ved at limitere hele mixet, men nu er resten af sporene er fine og uden (efterfølgende) komprimering hvilket giver helt anden og rædselsfuld lyd.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes