Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kliklyde fra (Thule)forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mibo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Thule IA150B, som jeg normalt er glad for. Men nu er den stoppet med at virke - dvs. der kommer en lang serie
klik-lyde når jeg tænder den (imellem klik-lydende kan jeg lige ane lyden fra det signal, som den burde afspille). Derefter siger
den ingenting.
Tidligere gav forstærkeren også altid et klik når jeg slukkede den ... det gør den så "til gengæld" ikke længere.

Nogen der ved om den er død - og vil det være en dyr reparation?
Til top Vis mibo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mibo

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ikke kunne sige, om det er en dyr eller billig rep, men jeg har hørt om problemet før.
High End Musikservice i Vanløse er vant til Thule, så du kan jo ringe og spørge, hvad de tror, det er.
Ellers er jeg sikker på, nogle andre herinde ved, hvad det er (elektrolytter måske?).
Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Hej !

Måske et defekt relæ ?

Inden du sender forstærkeren til rep. så tjek lige for en evt. kortslutning af ht-terminalerne... for det kunne jo være Thules eget sikrings-kredsløb som er aktiv

Bond

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft 2 Thule forstærkere som brændte af. Da jeg fik lavede dem i netop High end musik service, .
Der er noget med at der er nogle børne sygdomme i nogle af de gamle Thule modeller?

Nu er jeg ihvertfald færdig med det mærke
Men håber ikke at det bliver en for dyr rep. for dig.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

joesch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2008
Lokalitet: København
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hej.

Kan desværre nok ikke hjælpe, men jeg har en Thule-forstærker med præcis samme symptomer. Jeg har fået den tjekket hos en "almindelig" radioforhandler, der ikke kunne finde fejlen (han kunne ikke få adgang til servicemanual eller hvad sådan noget hedder). Min var 10 år gammel og jeg havde ikke lyst til at smide en masse penge efter den, så den er endt på "lageret" uden, at jeg har fået gjort mere ved det - jeg håber at høre, hvis du finder ud af noget?!

Hifiklubben havde agenturet til Thule indtil de krakkede og de skulle ligge inde med, hvad der er tilbage af reservedele.  
Til top Vis joesch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joesch

mibo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

terp2004: tak for tippet med High End Musicservice - jeg afventer lige om der kommer andre forslag herinde, inden jeg går videre. Der er også et stykke vej til Vanløse her fra Skanderborg ;)

søren N: Trist at høre - jeg håber dælme der er noget at gøre ved min, for den er ikke specielt gammel. Men hvis det er et kendt symptom, så er der forhåbentlig muligheder...

Bond: Jeg er ikke super udi hifi (men det kommer forhåbentlig for det er jo en spændende verden), når du siger ht-terminalerne, hvad er det så lige helt præcis?
Til top Vis mibo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mibo

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

mibo skrev:
terp2004: tak for tippet med High End Musicservice - jeg afventer lige om der kommer andre forslag herinde, inden jeg går videre. Der er også et stykke vej til Vanløse her fra Skanderborg ;)

søren N: Trist at høre - jeg håber dælme der er noget at gøre ved min, for den er ikke specielt gammel. Men hvis det er et kendt symptom, så er der forhåbentlig muligheder...

Bond: Jeg er ikke super udi hifi (men det kommer forhåbentlig for det er jo en spændende verden), når du siger ht-terminalerne, hvad er det så lige helt præcis?

Thules forstærkere (og sikkert alle andre mærker) er så viseligt indrettet at hvis Højttaler terminalerne er kortsluttet slår et relæ fra (sikrings-kredsløb), for at beskytte forstærkeren. I samme øjeblik kortslutningen er væk er der igen forbindelse.

Min tanke var derfor at det måske var det du oplevede ? tjek om højttaler kablerne sidder korrekt både ved forstærker og ved højttaler.

P.S. Jeg har, i øvrigt, også gode erfaringer med High End Musicservice - de har en teknikker, som kommer fra Thule-Audio, ansat.

Bond

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes