| Sendt: 05 November 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overskriften er vist ikke fyldestgørende men jeg ville sætte stor pris på hvis en kunne hjælpe mig med følgende problem (håber jeg har postet i rigtigt forum vidste ikke helt hvor jeg ellers skulle gøre det da mit problem dækker over en del)
Jeg ligger inde med langt over 3000 cd albums som jeg rigtigt gerne ville have smidt på noget elektronisk lager så jeg kunne få cderne ud af min stue, men stadig afspille dem.
Jeg så engang en gut som havde et slags mediecenter der stod på hans TV møbel hvor han kunne oplagre alle sine cder på. Disse afspillede han via sit fladskærms TV. Han kunne via en seperat remote control selv zappe rundt mellem hvad han ville høre, lave playlister ligesom i WINamp og endda få album coverne til at ligge som baggrund på sit TV. Han havde så 2 højtalere stående ved siden af TV som så kunne afspille musikken mens man så TV (dog uden lyd på TVet).
Hvordan får man lavet det? og kan det lade sig gøre for billige penge? jeg tænker en 3-4.000kr
Eller vil det være smartere og købe en bærbar PC med ekstern harddisk og koble det op på fjernsynet?
Jeg så i programmet "so ein ding" her den anden dag at de testede en Western digital box som kunne noget af det jeg efterlyser, men jeg er ikke sikker på at den kunne alt det.
Men hvad ville folks forslag være hvis man super gerne vil have alle sine cder smidt på noget elektronisk oplagring og så kunne afspille det via TV med en fjernbetjening?
Det kan godt være det er indlysende hvad jeg skal købe, men da jeg er meget lidt god til Hi-fi så er jeg næsten helt på bar bund.
Håber der er nogen der kan hjælpe eller komme med en alternativ løsning.
Har hørt om noget der hedder Apple TV kunne det være en ide måske?
|