Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Musik via TV (hjælp) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Znowhite
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 November 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Overskriften er vist ikke fyldestgørende men jeg ville sætte stor pris på hvis en kunne hjælpe mig med følgende problem (håber jeg har postet i rigtigt forum vidste ikke helt hvor jeg ellers skulle gøre det da mit problem dækker over en del)

Jeg ligger inde med langt over 3000 cd albums som jeg rigtigt gerne ville have smidt på noget elektronisk lager så jeg kunne få cderne ud af min stue, men stadig afspille dem.

Jeg så engang en gut som havde et slags mediecenter der stod på hans TV møbel hvor han kunne oplagre alle sine cder på. Disse afspillede han via sit fladskærms TV. Han kunne via en seperat remote control selv zappe rundt mellem hvad han ville høre, lave playlister ligesom i WINamp og endda få album coverne til at ligge som baggrund på sit TV.
Han havde så 2 højtalere stående ved siden af TV som så kunne afspille musikken mens man så TV (dog uden lyd på TVet).

Hvordan får man lavet det? og kan det lade sig gøre for billige penge? jeg tænker en 3-4.000kr

Eller vil det være smartere og købe en bærbar PC med ekstern harddisk og koble det op på fjernsynet?

Jeg så i programmet "so ein ding" her den anden dag at de testede en Western digital box som kunne noget af det jeg efterlyser, men jeg er ikke sikker på at den kunne alt det.

Men hvad ville folks forslag være hvis man super gerne vil have alle sine cder smidt på noget elektronisk oplagring og så kunne afspille det via TV med en fjernbetjening?

Det kan godt være det er indlysende hvad jeg skal købe, men da jeg er meget lidt god til Hi-fi så er jeg næsten helt på bar bund.

Håber der er nogen der kan hjælpe eller komme med en alternativ løsning.

Har hørt om noget der hedder Apple TV kunne det være en ide måske?
Til top Vis Znowhite's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Znowhite

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 November 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens lave en HTPC for 3-4000kr. Også kopiere al din musik over på den. 3000CD´ere tager dog laaaaaaaaaang tid og flytte over på HD.

Men byg en HTPC med god lagerplads, montere et godt lydkort og koble det til tv´et. Så køre det. Ret nemt.

vil helt klart vælge en stationær pc i form af htpc fremfor en laptop, også et smart lille keyboard til og styre det med...

google evt htpc. Der massere info på nettet om det. Har du besvær med det, og ikke har det store pc snilde, hjælper jeg dig gerne.

Znowhite
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Mange tak for hjælpen jeg vidste slet ikke der var noget der hed HTPC

jeg søgte lidt på det og så kom den her box op jeg tænkte det er da lige sådan en her jeg skal have, men er den noget værd? Den virker vildt billig så det afskrækker mig lidt.
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9632

Jeg kan dog ikke lige fatte ud fra beskrivelsen om det vil være muligt at se TV (dog uden lyd) samtidigt med at man afspiller musik, kan du gennemskue det?

Eller ville du råde mig til at "bygge" en sådan rigtig HTPC istedet?

Du må meget gerne smide et par links til noget brugbart udstyr hvis du har tid til at gøre det for jeg har ikke den store PC snilde.
Er det ikke muligt at købe noget færdiglavet hvor alt er i en med keyboard, lydkort og stationær PC?

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 November 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Kan man godt.

Men problemet er at man er låst fast og ikke kan opgradere den med tiden. Det kan du hvis du bygger en HTPC selv.

En HTPC med 1TB disk. 4GB ram. BluRay drev osv kan sagtens laves for ca 4K. Så har man en solid stærk maskine som kan det hele og som kan gøres kraftigere med tiden, såfrem det ønskes.

Der findes et hav af kabinetter til det formål. Kun prisen sætter grænsen.

Du kan i terori´en bruge hvilken som helst PC til det, sålænge den har de rigtige outputs og hardeare. Jeg ville dog fortrække at bygge en selv. Så man selv lidt herre over hvad den skal kunne og man får mere for sine penge.

Znowhite
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Beklager lige at forstyre igen men hvad med en af disse? Syntes umiddelbart at de virker en kende bedre end den jeg postede sidste gang. Jeg kan bare ikke gennemskue om man kan "brænde" sine cd albums direkte fra cd til de her Verbatim mediastations eller om man skal ligge dem ind på en computer først og så overføre dem derfra? Og hvad er din mening ellers om dem?

http://www.it-netsupply.dk/shop/verbatim-mediastation-4963p. html

http://www.verbatim.dk/dk_24/product_mediastation-hd-dvr-wir eless-network-multimedia-recorder-1tb_17139.html

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes