Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 17:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Mark Levinson (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 December 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hvordan går det egenlig med Mark Levinson. Det er længe siden, vi har hørt nyt. Er der nogle som har hørt de store 53 monoblokke?

Mark Levinson har lavet nogle gode produkter gennem tiden. Det ville være synd, hvis det er slut!

Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 December 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

ML lever i bedste velgående. De kommer bare ikke med nye modeller hvert år sådan som mange måske især japanske mærker gør. De har fornylig lanceret en SACD afspiller.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Gammelsmølf skrev:

Hvordan går det egenlig med Mark Levinson. Det er længe siden, vi har hørt nyt. Er der nogle som har hørt de store 53 monoblokke?

Mark Levinson har lavet nogle gode produkter gennem tiden. Det ville være synd, hvis det er slut!

Synes nu egentlig de sådan jævnt har haft nyheder. Det er jo lidt noget andet med de her high-end producenter end med dem der laver det mere mainstream. Altså der er lidt længere mellem nye produkter. Men de har da præsenteret både nye afspillere, forforstærker og som du selv nævner effektforstærkere.

Og jeg har hørt de nye 53'ere. De er ret lækkert byggede, som forventet. Det er svært at udtale sig seriøst om lyden da jeg har hørt dem på en messe, men i opstillingen der fungerede det godt.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 December 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt, at Mark Levinson var ved at knække halsen på Proceed. Især Deres PMDT var meget fejlbehæftet.

De er også flyttet flere gange inden for de sidste par år. De har skiftet ledelse og medarbejdere. Dog skulle samarbejdet med Lexus have været en redning. De har sikkert også mærket finanskrisen. Men mon ikke det går?

Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf

Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem
Anmelder i Fidelity og på nomono.dk

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 December 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Mark Levinson lever skam!

Jeg har hørt deres nye SACD afspiller No. 512 (130.000,-), deres nye stereoeffekttrin No. 532 (150.000,-) og deres nye monoblokke No. 53 (360.000,- sæt), på henholdsvis Revel Ultima Salon2 (170.000,- sæt) og et sæt nyere JBL modeller der koster omtrent det dobbelte af Revel Salonen.

Det lød absolut fantastisk. Flot lydbillede, massevis af detaljer og nuancer, dynamik, men også den typiske lækre lethed og luft. Virkelig godt. Personligt er jeg mest til Revel frem for JBL, men det er jo en smagssag. Så de lever skam, og Mark Levinson lyden lever skam også videre i bedste velgående. Importøren - Steensen - kunne måske gøre noget mere ud af, at markedsføre lidt mere for det her hjemme - men måske er markedet for småt?

Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 December 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Kenneth_P skrev:

Mark Levinson lever skam!

Jeg har hørt deres nye SACD afspiller No. 512 (130.000,-), deres nye stereoeffekttrin No. 532 (150.000,-) og deres nye monoblokke No. 53 (360.000,- sæt), på henholdsvis Revel Ultima Salon2 (170.000,- sæt) og et sæt nyere JBL modeller der koster omtrent det dobbelte af Revel Salonen.

Det lød absolut fantastisk. Flot lydbillede, massevis af detaljer og nuancer, dynamik, men også den typiske lækre lethed og luft. Virkelig godt. Personligt er jeg mest til Revel frem for JBL, men det er jo en smagssag. Så de lever skam, og Mark Levinson lyden lever skam også videre i bedste velgående. Importøren - Steensen - kunne måske gøre noget mere ud af, at markedsføre lidt mere for det her hjemme - men måske er markedet for småt?

Hej Kenneth,

jeg har andetsteds efterlyst lytteindtryk af de højtalere du nævner - Revel Ultima Salon 2 - måske du vil uddybe din oplevelse lidt?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=78904&K W=Batman

Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 08 December 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Batman;

Nu har jeg ikke direkte "testet" Revel's Ultima Salon2, men jeg kommer da glædeligt med lidt beskrivelse.

Det er jo en dyr højttaler, 170.000,- kr. for et sæt, så derfor kan der jo forventes noget. Forventningerne bliver dog indfriet hundrede procent. Min fornemmelse siger mig klart at klangen er til den meget neutrale side, og at du hører hvad du spænder for den. I dette tilfælde Mark Levinson's reference udstyr. Lydbilledet er åbent og præcist, men på ingen måder analytisk! Der er luft, holografi og rumgengivelse for alle pengene. Mange har fordomme om metal- og keramikenheder, men jeg oplevede absolut ingen skavanker. Stemmer og instrumenter står meget frit fra hinanden, men hænger stadig utrolig godt sammen "musikalsk". Toppen er luftig, men samtidig præcis og yderst detaljeret. Mellemtonegengivelsen er neutral og virkelig ren; lækkert. Bassen er hurtig og præcis, men går også dybt nok til de fleste. Samtidig så hænger det hele virkelig godt og harmonisk sammen. Dynamikken er også hvad man kan forvente sig af en højttaler i denne prisklasse; virkelig naturtro. Sammenlignet med den dobbelt så dyre JBL, så kommer de store dynamiske udladninger knap så voldsomt, men nu er JBL'en jo også ekstrem. Personligt er jeg klart mest til Revel modellen.

Har man udstyret der matcher (musikkilde, forstærker, kabler osv.) og kan man lide en naturtro og overvejende neutral gengivelse, så er Revel Salon2 nok en af de bedste løsninger i prisklassen. Dyrt men dejligt!

Derudover er det en af de flotteste og lækreste højttalere jeg længe har set, og så klæder Mark Levinson udstyret den jo også meget godt.

Jeg håber det var nyttigt!

Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 December 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Mange tak for beskrivelsen Kenneth. Det du beskriver bekræfter det jeg håbede på - og afkræfter det jeg frygtede ved højtalerne. De står højt på min ønskeseddel.

Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 08 December 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
Mange tak for beskrivelsen Kenneth. Det du beskriver bekræfter det jeg håbede på - og afkræfter det jeg frygtede ved højtalerne. De står højt på min ønskeseddel.

Det forstår jeg godt!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes