Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 14:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: B&O CD/Radio.. og hvordan? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 03:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har besluttet at konvertere til B&O – Alene pga. brugervenlighed og design.

Jeg starter fuldstændig forfra, dvs. at jeg ikke har tidligere B&O apparater at tage hensyn til.

Fjernsynet bliver BV7 og højttalerne bliver BL5 alternativt, hvis BL5 designmæssigt bliver for dominerende, BL9.

Jeg skal herefter bruge en radio/CD afspiller fra B&O, men hvilken?

Jeg prioriterer lyd ganske højt, og overvejer om der hørbar forskel imellem Beocenter 2, Beosound 3200 og Beosound 4?

Ifølge forhandleren er det ligegyldigt hvilken jeg vælger, men holder det nu også vand?

Designmæssigt hælder jeg mest til Beosound 4, men jeg kan se at Beosound 4 ikke har spdif ud, hvilket vel er en fordel hvis jeg vælger BL5 idet jeg antager at digital->analog konv. bedst sker i BL5. (ret mig gerne hvis jeg er helt galt på den..)

Hvis jeg vælger Beocenter 2, hvordan skal apparaterne så forbindes for at opnå den absolut bedste musikgengivelse (CD), når jeg samtidig vil gøre brug af Blue Ray/surround via BV7?

Jeg beklager min uvidenhed, og takker på forhånd for input

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Når det er lyden ud vil have så skaldu vælge BeoLab 5, der er forskel på BL5 & BL9.

Jeg har selv el BeoCenter 2 og vældig tilfreds med dette. For at overfører lyden til BV7, hvor jeg går ud fra at du tilsluter BeoLab 5, bruger du et MasterLink kabel så enkelt er det.

SPDIF på BeoCenter 2 bruges kun til at fortælle BV7-40 (som jeg har) hvilket lydformat DVDen har og så skifter BV7 automatisk, det kan BV7 ikke alene med scart, derfor bruges SPDIF. For øvrigt tror jeg ikke at BC2 uden DVD bruger SPDIF, hvis den har dette stik, men jeg kan tage fejl.

Spørg alt det du vil, jeg har selv 20års erfaring med B&O på hjemmefronten

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Den bedste Audiokilde fra B&O er BeoSound 9000, den har faktisk været reference model på High fidelity magasiner, som den
mest sublime gengivelses kilde til CD. Den har SPDIF ud til BeoLab 5. Og ellers kan jeg anbefale BeoSound 5, hvor du kan
afspille både PCM men også LossLess filer, altså tabsfrit materiale, og BeoSound 5 håndterer musikken med 96 kHz, hvor CD-
afspilleren sampler ved 44,1 kHz, så du har en meget detaljerig gengivelse på BeoSound 5, og den kører ligeledes SPDIF til
BeoLab 5.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Jeg endte med at købe BeoSound 2 + BL5, og det er et valg som jeg har ikke fortrudt. Jo mere jeg lytter på det, og jo mere jeg kigger på det, jo gladere bliver jeg for det - Det er simpelthen bare klasse  (store ord fra en tidligere inkarneret Naim-fan)

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes