Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 18:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Audiofile skiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
freako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Har lige købet denne CD hos Amazon i England: Daboa: From the gekko

Jeg faldt over en anmeldelse af den i norske Fidelity, og studsede over så mange superlativer anmelderen benyttede i sin lovprisning af pladen. Senere fandt jeg ud af, at andre er lige så vilde med den. Her f.eks. ordene fra en anmelder på CDBaby:

Coming out of left field, this CD is an amalgam of South American influences, American pop, studio finesse, clever synthesizer programming, world music, folk music, jazz, island music, and great melodies. Vocals are in Spanish, Portugese, and English. If you have a high-end audio system, there is a remarkably huge sense of space on most tracks. The songs are catchy and you'll be whistling them or running through them in your head. This is still one of my favorite CDs after owning it for 5 years. My tastes run from classic rock to folk, bluegrass, jazz, blues, progressive rock, classical, progressive country and very selective world music like Ladysmith Black Mambazo and The Chieftains. Sound effects are blended with the music on many tracks - jungle sounds including bird calls moving around in the trees in track 1, a moving stream in another track, a "rain stick" in another track, a plastic tube whirled overhead in another track. Very interesting and very visual (in that if you sit and listen to the music without distractions, it invites visualizations). This is easy to listen to, pleasant, melodic music, lots of synthesized sounds mixed with some real instruments. Very rich and attractive female vocals from Maria Marquez who also contributes some writing and male vocals from Frank Harris (Oakland, CA) who also writes the music and is probably responsible for all the clever use of synthesizers. Really interesting, really different. Play it for your friends, they'll think you're amazing for finding this gem.
Reviewer: MaxdB (Earth)

Jeg bliver ganske enkelt nødt til at give mig - det der her står er hverken løgn eller overdrevet, snarere det modsatte. Den CD er simpelthen et must for enhver audiofil musikelsker! Den specielle, fængende og dejlige musik flyder ubesværet ind i dit lytterum, og lydbilledet (som jeg hører det) er stort, bredt og dybt - flere meter bagved højttalerne. Er dine højttalere optimalt placeret, opstår alle effekter (og der er mange! Bl.a. Dalai Lama's latter!) frit i rummet, med en besnærende afstand imellem sig, og derfor masser af luft og plads omkring sig. Nu har jeg hørt den to gange, og er allerede forelsket i den. Lydkvaliteten får mig til at undres; den er fabelagtig, og det er mig en gåde at en "almindelig" CD kan lyde så fantastisk. Du får kun 47 minutter og 31 sekunders glæde her, men hvilken glæde! Køb den, og nyd den!

Mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes