Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 16:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Bedre billede med You-see-boks? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kenni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hey.. Håber i kan hjælpe mig med dette spørgsmål som sikkert har været fremme før.

Har skaffet mig et ca 2år gammelt  32" Lcd-tv (prosonic)...Ja ved godt det er et Low budget tv men fik det billigt da min kammi ikke kunne bruge det mere pga det ikke har en skid af mpeg4 m.m     men da jeg har kabel har jeg jo ikke det problem... MEN kæft et grynet skod billede der er når man ser tv iforhold til mit  10år gamle samsung fjernsyn...DVD står dog flot.. Har hjemmebio med projekter und alles  i kælderen så har ikke haft de store krav til tv i stuen til nyheder osv. Tror i jeg ville få et bedre billede hvis jeg skaffer mig en Samsungboks fra yousee og kører signalet igennem den istedet for direkte i tv ? for det der accepterer konen sq ikke

Mvh

Kenni

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Kort sagt ja, du vil få et væsenligt bedre billede da det vil være et digitalt signal istedet for analog. Film og serier på f.eks DR vil ligne dvd, selvom
det ikke er helt samme opløsning.

AmplifyMe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2010
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Hej Kenni. Har selv et Prosonic 27" crap TV (som jeg dog regner med at skifte ud når pengene er til det). Har netop anskaffet mig en samsung-boks fra yousee og jeg synes helt klart billedkvaliteten har fået en ordenligt hak opad.
Jeg vil sige at HD-kanalerne står lige så skarpt som mine DVD-film.

Man skal dog tage i betrækning at TV'et ikke er verdensbedste... sort vises stadig som grå ;)
Til top Vis AmplifyMe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AmplifyMe

Kenni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

AmplifyMe skrev:
Hej Kenni. Har selv et Prosonic 27" crap TV (som jeg dog regner med at skifte ud når pengene er til det). Har netop anskaffet mig en samsung-boks fra yousee og jeg synes helt klart billedkvaliteten har fået en ordenligt hak opad.
Jeg vil sige at HD-kanalerne står lige så skarpt som mine DVD-film.

Man skal dog tage i betrækning at TV'et ikke er verdensbedste... sort vises stadig som grå ;)

Ja farverne er ikke verdensklasse men det kan jeg dog accepterer hvis ikke billedet var så grynet...Især hvis man ser 80-90er serie som friends hvor farverne er meget stærke er det endnu være med uroligt billede.. Er du ellers tilfreds med you-see boksen? Har hørt meget skidt om den ...men ved ikke om de har fået styr på det idag?

AmplifyMe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Citér:
Er du ellers tilfreds med you-see boksen? Har hørt meget skidt om den ...men ved ikke om de har fået styr på det idag?

Jeg havde før et mythtv mediecenter (www.mythtv.org) med analog tunere. Så funktionsmæssigt er det lidt en tilbagegang. Men mht vedligeholdelse og billedkvalitet er det jo meget bedre.

Jeg er dog lidt træt af at det er så besværligt at optage serier. På mythtv kunne jeg bare vælg "Optag program med denne titel hver dag". På yousee boksen skal man ind i en menu (som desuden er gemt alt for godt af vejen) og vælge i hvilket tidsrum boksen skal optage. Det er jo lidt uheldigt hvis programmet ikke lige sendes på det valgte tidspunkt en enkelt dag. Men hva' indtil videre kan jeg leve med det.

En anden ulempe er størrelsen af disken: 160 GB. Efter ca. en måneds brug har jeg dog stadig 70% fri og jeg tror der ligger omkring 7-10 film. Så det er jo helt fint.

Desuden er det ikke muligt at ligge optagelser over på andre medier. Men dette har jeg personligt alligevel ikke brug for. Man kan dog optage udgangssignalet på en anden maskine.

Stabiliteten af boksen er helt fin. Har ikke oplevet at den går ned. Den kan være lidt langsom til at skifte kanal (1-2 sek), men det er Prosonic TV'et jo også :)

Desuden får man jo video on demand og man kan også gå i DR's akriv og finde "Husk lige tandbørsten" og "Banjos Likørstue".

Så kan man leve med begrænsningerne så samsung boksen løsningen.

Kenni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Så kan man leve med begrænsningerne så samsung boksen løsningen. 

Ok lyder til den fint kan dække vores behov...Lejer sq en imorgen...Så kan de få den i nakken igen når der er mønt til til en større skærm med Dvb-c, FullHD og hvad der ellers skal være

AmplifyMe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2010 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Nikolaj Sonne anmelder Samsung-boksen i So ein ding

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes