Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hifi4all-nye retningslinier (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Så er der indført nye retningsliner i biksen. Velbekomme... Kæft, trit og retning for dem der er tilbage. Ups...hov hr. betjent... Det skrev jeg ikke, - det var bare en tanke.

Og sandelig om ikke alle de gamle brokrøve er inviteret ind i varmen igen... altså dem der består udtagelsen.

Velkommen tilbage til alle gamle Banditter... husk nu at lave korrektur før i sender   , der er kun et skud i bøssen

Ps. Har de elskede moderatorer set for megen "Djævlens køkken" ?

Ærbødigst Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

En enkelt kommentar fra en gammel bruger... lidt følger man jo med, og som loyal bruger af H4A, var vi flere der her til aften lagde mærke til annonceringen af de nye retningslinier.

Ja, selv den gamle cirkushest her følte sig kaldet til igen at betræde manegen, for lige at høre, hvad det her nu var for noget, og hvad andre mente om sagen... og det skulle da også snart vise sig, at folk samledes ved det gamle gadekær og tingsted, thi denne sag lå dem på sinde... og landsbyens ældste talte og forsøgte at mildne den ophidsede flok, og sagde det var synd for Andreas - men til sidst måtte selv præsten erkende, at pøblens argumenter var for stærke, og ikke længere kunne overhøres eller ignoreres...

Med andre ord, vi er mange (nå ja, mange og mange... gadens parlament på sjatten... en, to, mange - men alligevel(!)) der bifalder den varslede opstramning, og faktisk længe har ønsket os en kraftigere håndhævelse af netop det problem, som vi med stor tilfredshed noterer os er adresseret i denne formulering:

"Derfor vil vi i fremtiden i højere grad slå ned på brok"

Hvis redaktionen mangler frivillige, er vi mange der gerne melder os til netop denne tjans, som jo mere er en løbende process, end en række  enkeltstående opgaver der skal løses ad hoc. Vi medbringer naturligvis selv slag(tøjs)instrumenter i fornødent omfang...

/erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Vel skrevet kære broder og bruger af forum. Håber du som alle andre nyder de nye toner.

Eders Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

erla skrev:

"Derfor vil vi i fremtiden i højere grad slå ned på brok"
/erla

Hvorfor i al verden skal brok undgælde - han virker sgu da meget fornuftig???

Mvh. 

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Ja, som erla skriver så var det et emne på chatten igår.
Indledningsvis syntes jeg også at det var lidt voldsomt, men selvom brok virker fornuftig, så skal der altså hårdtslående argumenter til at få noget
til at hænge fast på ham.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

men selvom brok virker fornuftig, så skal der altså hårdtslående argumenter til at få noget
til at hænge fast på ham.

mvh

Præsten

Nu kortslutter det vist igen, igen - her må ikke bruges hårdtslående argumenter.

Mvh.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Det er nok den bedste nyhed på H4A i lang tid.

Tak for at i har lyttet til jeres brugere og viser at i tager dem seriøst

Thumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs Up

EDIT:

Lige et spørgsmål. Hvad med de brugere som er blevet udelukket fra forummet, vil deres konto blive genåbnet, nu når i har droppet det med advarelserne???

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Lige et spørgsmål. Hvad med de brugere som er blevet udelukket fra forummet, vil deres konto blive
genåbnet, nu når i
har droppet det med advarelserne???

Nej, en udelukkelse er en udelukkelse. Advarselssystemet var en slags nedtælling, og de ville nok have været udelukket
alligevel.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Pierre skrev:

Lige et spørgsmål. Hvad med de brugere som er blevet udelukket fra forummet, vil deres konto blive
genåbnet, nu når i

Nej, en udelukkelse er en udelukkelse. Advarselssystemet var en slags nedtælling, og de ville nok have været udelukket
alligevel.

Nu er jeg forvirret. Der står i de nye retningslinier:

"Det vil med andre ord sige, at tidligere udelukkede brugere måske får lov til at være en del af Hifi4all.dk igen, hvis vi vurderer at de har fortjent en chance til."

Er det for at mindf**ke os med, hvad der også står:

"Nogle vil fremgå af retningslinjerne, andre vil ikke være tydelige for den almindelige bruger"?

"Processen" af Kafka må være referencen, men I er sgu efterhånden tæt på.

Mvh.

"

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2010 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Novicen skrev:
Mastervol skrev:
Pierre skrev:

genåbnet, nu når i

alligevel.

Nu er jeg forvirret. Der står i de nye retningslinier:

"Det vil med andre ord sige, at tidligere udelukkede brugere måske får lov til at være en del af Hifi4all.dk igen, hvis vi vurderer at de har fortjent en chance til."

Er det for at mindf**ke os med, hvad der også står:

"Nogle vil fremgå af retningslinjerne, andre vil ikke være tydelige for den almindelige bruger"?

"Processen" af Kafka må være referencen, men I er sgu efterhånden tæt på.

Mvh.

"

Det er advarselssystemet der forsvinder, fordi vi ikke længere mener, at det har den ønskede effekt, samtidig med, at det er træls for en bruger at have en advarsel hængende over sig til evig tid (eller sådan ca...), for noget man gjorde 4 år tidligere.

Folk der tidligere har været udelukkede, er stadig udelukkede. Tidligere har vi været konsekvente med at afvise tidligere udelukkede brugere hvis de skrev, at de gerne ville tilbage. Men fordi vi tror på at folk kan forandre sig, vil vi gerne give dem en chance for at overbevise os om det. Så skriver de en meget overbevisende mail, kan de måske komme med på forum igen.

Tilbuddet gælder naturligvis ikke folk som tidligere bevidst har forsøgt at skade Hifi4all.dk med skjulte identiteter, smædekampagner fra andre sider eller via andre kanaler.

Men har man et oprigtigt ønske om at bidrage til en positiv debat her på siden, ser vi ingen grund til ikke at lade det komme an på en prøve.

Og ja, vi prøver da naturligvis at "mindf****" Jer på det groveste. Men spøg til side, så handler det egentlig om, at vi har diskuteret vores måde at møde brugerne på, og vores approach til konfliktløsning.

Det sidste har jeg ingen kommentarer til. Send mig, eller en af de andre, en PB i stedet.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Pierre skrev:

genåbnet, nu når i

alligevel.

Hvad betyder dette så?????

Vi vil ikke længere tildele advarsler til brugere for overtrædelser af retningslinjerne, men i stedet sætte kontoen på standby i en vis periode, hvis brugeren absolut ikke vil rette sig efter henstillinger.

Jeg forstår det som om at i ikke vil udelukke brugere mere og så burde gamle lukkede kontoere da også åbnes eller skal de bare selv lave en ny profil (som så ikke vil blive lukket) eller har jeg helt misforstået hvad jeres hensigter var/ er

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Mastervol skrev:
Pierre skrev:

genåbnet, nu når i

alligevel.

Hvad betyder dette så?????

Vi vil ikke længere tildele advarsler til brugere for overtrædelser af retningslinjerne, men i stedet sætte kontoen på standby i en vis periode, hvis brugeren absolut ikke vil rette sig efter henstillinger.

Jeg forstår det som om at i ikke vil udelukke brugere mere og så burde gamle lukkede kontoere da også åbnes eller skal de bare selv lave en ny profil (som så ikke vil blive lukket) eller har jeg helt misforstået hvad jeres hensigter var/ er

Læs retningslinjerne.

En udelukkelse kan være permanent eller midlertidig.

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Og ja, vi prøver da naturligvis at "mindf****" Jer på det groveste. Men spøg til side, så handler det egentlig om, at vi har diskuteret vores måde at møde brugerne på, og vores approach til konfliktløsning.

Jeg synes mere det handler om, at I nu iværksætter et sæt regler der udtrykkeligt er delvist ukendt for brugerne, samtidig med, at man kan blive smidt ud uden varsel for at overtræde selvsamme regler. Det synes jeg er uanstændigt og det synes jeg ikke du bare kan feje væk med dine evindelige blinke-med-det-ene-øje smiley - som om du havde en pointe...

Mvh.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Novicen skrev:
Jeg synes mere det handler om, at I nu iværksætter et sæt regler der udtrykkeligt er delvist ukendt for brugerne

Hvad mener du med dette?

Novicen skrev:
samtidig med, at man kan blive smidt ud uden varsel for at overtræde selvsamme regler.

Selvfølgelig vil man få en henstilling inden man eventuelt smider på porten. Lad nu være med at læse retningslinjerne som fanden læser bibelen.

Novicen skrev:
Det synes jeg er uanstændigt og det synes jeg ikke du bare kan feje væk med dine evindelige blinke-med-det-ene-øje smiley - som om du havde en pointe...

Vær venlig at holde debatten i en sober tone. Vi får altså mest ud af at være konstruktive overfor hinanden

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Novicen skrev:
Jeg synes mere det handler om, at I nu iværksætter et sæt regler der udtrykkeligt er delvist ukendt for brugerne

Hvad mener du med dette? "Blandt de nye retningslinjer følger flere ændringer. Nogle vil fremgå af retningslinjerne, andre vil ikke være tydelige for den almindelige bruger"

Novicen skrev:
samtidig med, at man kan blive smidt ud uden varsel for at overtræde selvsamme regler.

Selvfølgelig vil man få en henstilling inden man eventuelt smider på porten. Lad nu være med at læse retningslinjerne som fanden læser bibelen. Jeg tager da som udgangspunkt jeres ord for pålydende (og mener faktisk, jeg har forstået dem korrekt, med mindre det her da kan forstås anderledes: "Vi vil ikke længere tildele advarsler til brugere for overtrædelser af retningslinjerne") - hele spørgsmålet er, hvad I lægger i dem. "Selvfølgelig"...betyder det f.eks., at det kan man da sige sig selv, således at det henhører under "andre vil ikke være tydelige for den almindelige bruger"?

Novicen skrev:
Det synes jeg er uanstændigt og det synes jeg ikke du bare kan feje væk med dine evindelige blinke-med-det-ene-øje smiley - som om du havde en pointe...

Vær venlig at holde debatten i en sober tone. Vi får altså mest ud af at være konstruktive overfor hinanden

Okay - point taken: Det synes jeg er uanstændigt og det synes jeg ikke du bare kan feje væk.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Novicen skrev:

floe skrev:
Novicen skrev:

Hvad mener du med dette? "Blandt de nye retningslinjer følger flere ændringer. Nogle vil fremgå af retningslinjerne, andre vil ikke være tydelige for den almindelige bruger"

Hmm jeg må sgu indrømme at jeg heller ikke lige forstår hvad der menes med den formulering. Den vender jeg lige tilbage med.

Novicen skrev:

Selvfølgelig vil man få en henstilling inden man eventuelt smider på porten. Lad nu være med at læse retningslinjerne som fanden læser bibelen. Jeg tager da som udgangspunkt jeres ord for pålydende (og mener faktisk, jeg har forstået dem korrekt, med mindre det her da kan forstås anderledes: "Vi vil ikke længere tildele advarsler til brugere for overtrædelser af retningslinjerne") - hele spørgsmålet er, hvad I lægger i dem. "Selvfølgelig"...betyder det f.eks., at det kan man da sige sig selv, således at det henhører under "andre vil ikke være tydelige for den almindelige bruger"?

Med advarsler menes der det gamle advarselssystem. Det fungerede i praksis som en offentlig gabestok, og det var hverken fair eller brugbart. I retningslinjerne står der:

• Moderator kan vælge at suspendere en bruger, såfremt henstillinger ikke efterleves. En suspension kan være enten midlertidig eller permanent.

Vi sanktionerer ikke folk uden at have været i dialog med dem først.

Novicen skrev:

Okay - point taken: Det synes jeg er uanstændigt og det synes jeg ikke du bare kan feje væk.

Bum

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Læs retningslinjerne.

Og hvor finder jeg så dem.

De nye retningslinjer

Efter en søgning kom dette link som jeg ikke har adgang til, af en eller anden årsag.

http://www.hifi4all.dk/forum/insufficient_permission.asp

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Mastervol skrev:
Læs retningslinjerne.

Og hvor finder jeg så dem.

De nye retningslinjer

Efter en søgning kom dette link som jeg ikke har adgang til, af en eller anden årsag.

http://www.hifi4all.dk/forum/insufficient_permission.asp

I toppen af forsiden af debatsektionen, hvor de altid har været

Retningslinjerne

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Tak for svar floe.

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Så gik dette site da fuldstændigt i stå.
Har aldrig i de sidste 5 år oplevet sådan en stilhed her på forum. Nå måske folk blot nyder solen eller hur?

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes