Hej.
Jeg er rimelig ny indenfor Hi-Fi området.
Jeg har altid syntes at Hi-Fi var noget meget interessant, men interessen er først her for nyligt blevet kickstartet i forbindelse med at mine forældre har købt nogle Dali højtalere.
Jeg hører rigtig meget musik, en stor del i ukomprimeret format, men også meget i 320kbps mp3.
Jeg sidder med et Altec Lansing højtaler sæt, med 2 satelitter og 1 subwoofer.
Og synes selv det er lidt synd at sidde og høre musik på sådan noget dårligt noget, så når de gamle ikke er hjemme, smækker jeg lige noget musik på deres Dali højtalere. Det er godt nok kun et par kompakt højtalere (gæt selv om det var min mor eller far der ville have disse

), men lyden er bestemt MEGET bedre end mine højtalere.
Nok om det.
Jeg har kigget på nogle Harman Kardon forstærkere, da min halvstorebror har sådan en, den spiller lækkert med et par Infinity højtalere.
MEN.
Hi-Fi er nærmest et helvede at finde rundt i med begreber, og watt målinger der overhovedet ikke har noget med virkeligheden at gøre osv.
Har kigget på disse to forstærkere:
Harman Kardon HK 980Harman Kardon HK 3490HK 980'eren giver 2x80Watt med 80+/- ampere.
HK 3490'eren giver 2x120Watt med 45+/- ampere.
Hvad for en giver så mest power?
HK3490'eren har også subwoofer udgang, det har 980'eren ikke.
Er sgu meget forvirret lige nu, de har begge plusser og minusser men hvad for en er bedst for en nybegynder?
KTRadio har 980'eren på tilbud til 3199,- og det er også sådan ca. hvad 3490'eren koster normalt.
Og man plejer jo at sige, jo højere pris, jo bedre?
Forslag til andre forstærkere er også velkomne. Men de skal ligge i ca. samme pris.
MVH
Nick Kristensen