Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 23:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Supertræf 2004 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hej !

Lige lidt fra Supertræf 2004:

HiFi-link: http://www.hifi-link.dk/rapporter/Supertraef_2004.asp

Euphonia: http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic =407 (bliver opdateret løbende !)

Mvh

Carsten S Christensen

Viborg Musik & HiFiklub

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Flotte billeder og tekst ;O)

Nu har vi hørt så meget om det trut og jeg kan se at eben var med kunne i alle så høre Kurt Kubik truttet i Eben ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 19 Marts 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Jonas !........

Disse 2 links vedr. Supertræf 2004, er ikke videregivet her i dette forum for at underholde dig Jonas ?!?.............. Det kunne jo være, at der sad nogle derude, der kunne få noget positivt/konstruktivt ud af disse links ?............. 

HiFiklubberne gør et stort arbejde for HiFi-kulturen i Danmark !.............. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi med Supertræf og lignende tiltag prøver på, at få flere til at deltage aktivt i en af landets klubber - et par nye klubber ville heller ikke være af vejen ?!?........... Var det ikke noget Jonas ?.......... Så kunne du jo også bruge din tid til noget fornuftigt, i stedet for at bruge al din energi på at nedgøre alt og alle herinde i dette forum !   

Mvh

Carsten

Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 19 Marts 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Jonas !........

Disse 2 links vedr. Supertræf 2004, er ikke videregivet her i dette forum for at underholde dig Jonas ?!?.............. Det kunne jo være, at der sad nogle derude, der kunne få noget positivt/konstruktivt ud af disse links ?............. 

HiFiklubberne gør et stort arbejde for HiFi-kulturen i Danmark !.............. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi med Supertræf og lignende tiltag prøver på, at få flere til at deltage aktivt i en af landets klubber - et par nye klubber ville heller ikke være af vejen ?!?........... Var det ikke noget Jonas ?.......... Så kunne du jo også bruge din tid til noget fornuftigt, i stedet for at bruge al din energi på at nedgøre alt og alle herinde i dette forum !   

Mvh

Carsten

hmmm klubber jeg startede da Århus Hifi og Musik klub sammen med lasse formand og nu er jeg ikke der mere  men det er en helt anden historie

Nu er jeg i en uorganiceret klub hvor vi hjælper hinanden med opsætning og det er skam meget hyggeligt. Men vi har ingen regler eller dagsordner andet end hygge os og teste ting og sager er man så en klub ? Vi mødes en gang om ugen og i morgen lørdag står det på 3-rørs dag.

Vi regner med at vi skal hedder Film og musik klub Århus men det er ikke sikkers jeg vil have Musik forrest og andre film forrest så det diskutere vi noget.

Jeg tror faktisk ikke at kedelige HIFI nørder er nogle vi kan enes med LOL  kun en spøg

Nu er det jo ikke mig der har OPFUNDET det med båttet den står Kurt jo for, jeg var bare nysgerrig om i kunne høre det eller det er kurt som er helt galt på den ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hej Carsten

Tak for sidst, det var et herligt arrangement og sikke nogle dejlige lokaler, det er altid en fornøjelse at møde nogle mennesker der brænder for det de laver. Jeg hørte mange spændende anlæg men jeg må dog sige at som Advantage-mand så var den der Bladelius CD-spille godt nok mums. Alt i alt en dejlig dag, vi ses igen næste år.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Rettelse Bladelius CD-afspilleren kunne afspille alle formater, en ægte multiafspiller.
Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Sendt: 19 Marts 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Jonas !

Så har du jo gang i noget !............. GODT !

Om i er en klub eller ej ?............. Det kan i jo bare vedtage ?????

Men for at kunne deltage i vores arrangementer, er det et must, at der er tale om en "HiFiklub"

Held og lykke med "klubben"

Mvh

Carsten

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 19 Marts 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Men for at kunne deltage i vores arrangementer, er det et must, at der er tale om en "HiFiklub"

HIFI-klub tjaa det er der vandene de skilles for det er simpelthen for kedeligt.

"HIFI" folkene går op i perspektiv og hver gang man skal mødes sidder de som oftes og lytter lyde eller også skal Nils Loftgren og helst den samme plade på hver gang. Kommer man med noget andet musik måske noget RAP eller gammelt snavs så bliver det rynket på næsen for det er jo ikke HIFI. 

Dette er mit liv simpelthen for kort til og det HIFI fis er alt for kedeligt. Jeg vil høre musik, høre de historier musikerne vil formidle. Jeg vil forundres jeg vil have at mine følelser røres så er dioder og "HIFI" altså alt for kedeligt.

Jeg har aldrig hørt HIFI folk snakke om hvilke plader der var gode og hvorfor denne plader giver noget til lytteren. Bare se på antal indlæg her inde hvor mange himler op omkring en fed plade ? nope det gør ingen og er der endelig en der gør handler det om det dybe perspektiv. De få gange jeg har skrevet lidt om en fed plade så får man af vide at denne plade ikke er HIFI  og hvad fanden betyder dette ? når man høre meningen med musikken.

Helt klart mit mål her inde er at få banket blot 0.001% musik ind i hovderne på HIFI folkene så er jeg glad, for høre om højtalerens opbygning er sjovt 1-4 gange her efter er det sku for kedeligt. Næ du smæk nogle fedeplader på og lad dig fornøje i musikkens univers af følelsladet historier.

Egentlig undrede jeg mig en del over at Densen ville komme for jeg toro ikke jeg orkede en forsamling af 99% døve folk for jeg er virkelig dårlig til tegnsprog hvis du forstår  

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jeg er i princippet enig i mange af de ting du siger Jonas, med at det er muskken på musikkens betingelser som er interessant at forholde sig til. Men hvorfor skal tonen altid være så nedladende?

MVH Peter

Til top Vis p_porskjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p_porskjær

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hej Carsten

Det ser godt ud der i Viborg ... I forstår sandelig at slå porten op for noget spændende, måske vi ses til næste år.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Euphonia: http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic =407 (bliver opdateret løbende !)

Mvh

Carsten S Christensen

Viborg Musik & HiFiklub

Timbre

Ej vidste ikke han kom med manden med det vilde BAT

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Det var i særdeleshed et meget vellykket arrangement derovre i Viborg, de ialt fire representanter fra Herlevforeningen overnattede på det nærliggende og meget velfungerende vandrerhjem og fik derfor allerede om lørdagen oplevet det meget smukke lokale sø og bakkelandskab og endvidere til en vis grad Viborg By by night

Doch må det siges at enkelte skæverter blev slået, men dette da heldigvis kun på udstillerside Arrangementet som sådan kunne vist kun svært gøres meget bedre, så også herfra tak til Viborgforeningen for det meget fine arrangement.

Herr Kurt von Kubik, tomosreparateur af højeste naade,var desværre ikke til stede denne dag, Ham ville Modifix ellers meget gerne ha' oplevet

Andetsteds i denne tråd bliver der spurgt om hvor vidt et par komponenter fra et vist h*jtt*l*rm*rk* kunne sige b**t!(?) -og det må man nok sige at de kunne!

Mvh. Jens/Modifix, -der bla.lagde mærke til at HiFi4all-redaktionen glimrede ved sit fravær..

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Det var i særdeleshed et meget vellykket arrangement derovre i Viborg, de ialt fire representanter fra Herlevforeningen overnattede på det nærliggende og meget velfungerende vandrerhjem og fik derfor allerede om lørdagen oplevet det meget smukke lokale sø og bakkelandskab og endvidere til en vis grad Viborg By by night

Doch må det siges at enkelte skæverter blev slået, men dette da heldigvis kun på udstillerside Arrangementet som sådan kunne vist kun svært gøres meget bedre, så også herfra tak til Viborgforeningen for det meget fine arrangement.

Herr Kurt von Kubik, tomosreparateur af højeste naade,var desværre ikke til stede denne dag, Ham ville Modifix ellers meget gerne ha' oplevet Jamen von der Auspuff Kubik ville så sandelig også gerne have mødt den selveste Modifix, som jo visselien altid flittigt er i gang med snart det ene og snart det andet.
Desværre var der en ret høj stabel brænde, som stod og råbte "mandfolk" - her hjalp ikke engang Gori. Det var ganske vist træet der kaldte, men det skulle blot lægges til tørre.
Ægteskabets anden halvdel, havde i et usædvanligt utåget klarsyn set, at der ville falde brænde ned om ikke næste fyringssæsons varmekilde fandt sin tørreplads NU!
Sådan kan det gå!
Jeg var ellers inviteret.
Måske også hr. Børresen var skuffet

Andetsteds i denne tråd bliver der spurgt om hvor vidt et par komponenter fra et vist h*jtt*l*rm*rk* kunne sige b**t!(?) -og det må man nok sige at de kunne!
Jeg elsker bare den lyd .
Lige siden jeg som barn var med ude at køre en tur i en kammarats fars Scania Vabis 76 super lastvogn, hvor vi mødte en af hans kolleger, der truttede i hornet, har jeg drømt våde drømme om den lyd  . Og endelig - snøft  er det lykkes mig at finde en speaker der bare kan det trut. Jeg er dybt rørt.
Har du også kørt med i en lastbil som lille ?

Mvh. Jens/Modifix, -der bla.lagde mærke til at HiFi4all-redaktionen glimrede ved sit fravær..

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Ach herrn Kurt von der Ausspuff Kubik, Modifix's fader har da såmænd været noget saa esoterisk als langtursflyttemand Für die firma Gebrüder Rosenthal von Køwenhavnstrup, så hvad er her mere at tilføje?

Jeg hoffen saa at brændet klövet,vil varme familien von Auspuff i mange vintre herefter..

Mvh. Jens/Modifix, finmekaniker von DCA..

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Ach herrn Kurt von der Ausspuff Kubik, Modifix's fader har da såmænd været noget saa esoterisk als langtursflyttemand Für die firma Gebrüder Rosenthal von Køwenhavnstrup, så hvad er her mere at tilføje?

Jeg hoffen saa at brændet klövet,vil varme familien von Auspuff i mange vintre herefter..

Mvh. Jens/Modifix, finmekaniker von DCA..

Garanteret at familien holde varmen næste vinter.
Minderne om flyttemand Rosenthal må give genlyd over det ganske land.
Måske endda i det højeste nord.
Har du for tiden ingen at dytte ad, så ser kasserne da rimeligt sødygtige ud.
En tur på de Svenske søer må da være naturligt i det spirende forår.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Ja, egentligt utroligt, for at provokere sine egne høwttalere til b*tt*l*d* er man jo på det nærneste nødig at eftersætte disse med musikanter i stil med Brass Brothers, Rødovre Concert Band eller andet lignende højtbesunget kildemateriale, Det er da heldigvis umuligt ellers at skaffe sig denne type b*tt*nd* og tr*tt*nd* underholdning fra"hjemmekasserne" -og heldigvis da!

På Supertræf var man bla.vidne til afspilningen af et af Modifix kært og længe kendt musikstykke; Randi Laubek, Ducks and Drakes, Piece of Mind. Et ellers, på herrens eget musikanlæg både meget velopløst og homogent produceret musikstykke, men desværre ved føromtalte demo, mast og sparket til ukendelighed i en grad så grundig at det tog Modifix i omegnen af femten sekunder(?!)overhovedet at fatte_hvad_der blev spillet af den underskønne frøken..

Og nej, planen for forårets fiskeri er i stedet at prikke lidt til bla.de stærke jydske salmonider og Esoxi på fx.Gentofte Sø.. 

Mvh. Jens/Modifix von DCA

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

ahhh... alt er som det plejer efter en uge med alt for meget arbejde.

Jonas er stadig en klovn der ikke fatter at han bare skal lade folk synes som de vil. Ligeledes har han ikke fattet at selvudnævnte paver og andre overhoveder af samme skuffe hører fortiden til.
Jonas, jeg ved du bliver skuffet, men inkvisitionen er altså overstået!
For flere hundrede år siden, that is
Du behøver ikke blande dig i alt. Heller ikke selv om du ikke er enig.

Og Modifix' og von Kubiks udgydelser er som regel underholdende, omend jeg ikke er helt sikker på at der rent faktisk er mening med galskaben. Men sjovt er det.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Ja, egentligt utroligt, for at provokere sine egne høwttalere til b*tt*l*d* er man jo på det nærneste nødig at eftersætte disse med musikanter i stil med Brass Brothers, Rødovre Concert Band eller andet lignende højtbesunget kildemateriale, Det er da heldigvis umuligt ellers at skaffe sig denne type b*tt*nd* og tr*tt*nd* underholdning fra"hjemmekasserne" -og heldigvis da!

På Supertræf var man bla.vidne til afspilningen af et af Modifix kært og længe kendt musikstykke; Randi Laubek, Ducks and Drakes, Piece of Mind. Et ellers, på herrens eget musikanlæg både meget velopløst og homogent produceret musikstykke, men desværre ved føromtalte demo, mast og sparket til ukendelighed i en grad så grundig at det tog Modifix i omegnen af femten sekunder(?!)overhovedet at fatte_hvad_der blev spillet af den underskønne frøken..

Og nej, planen for forårets fiskeri er i stedet at prikke lidt til bla.de stærke jydske salmonider og Esoxi på fx.Gentofte Sø.. 

Mvh. Jens/Modifix von DCA

Hvis Tomos'en eller var sadlet op til TV2 denne aften kl.20.00 så kunne Kubikken jo have fået et glimt af de mange båthorn der skal gennemblæse Waalens, Hr. Gregersens, Duelunds m.fleres øren søndag eftermiddag

Waal

Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Jow! Vilmann, naturligvis er der da mening med galskaben, i dette tilfælde er der så noch tale om en vis mængde indforstået galskab, men det har Du sikkert allerede gættet..

Bla. herrn Kurt von der Auspuff Kubik abonnerer, som een af efterhånden ganske mange, online på herlevklubbens klubblad"Lytteposten"hvorpå Modifix helt tilfældigt(?)er redakteur, derfor ved bla. v.K noch mere en de allerfleste om Modifix's let piscatoröse ferieplaner.. 

Mvh. Jens/Modifix,- der kommer ud at fiske/får frisk luft om hjernen, alt alt for sjældent..

http://herlevhifiklub.dk

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Waal skriblede herover:

Hvis Tomos'en eller var sadlet op til TV2 denne aften kl.20.00 så kunne Kubikken jo have fået et glimt af de mange båthorn der skal gennemblæse Waalens, Hr. Gregersens, Duelunds m.fleres øren søndag eftermiddag

Ach herrn deWaal, truthorn og percussion for øregangene, -det bli'r STORT!

Billeder af og oplysninger om dette store og yderst kompetente orkester kan findes på: http://concertband.dk 

Mvh. Jens/Modifix, -for hvem det lige er gået op, at Bjørn Berge spiller på Mojo den 20 april.. 

(Vrøvl JB! HiFi-entusiaster interesserer sig rent faktisk for musik!)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes