Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 21:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: HT kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dennistr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 24 August 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købet et sætte MIT biwire kabler ,der stå med low pass og higth pass ,og jeg ved ikke hvordan skal jeg fortage mig ! Er det low pass til diskant og higth pass til bas ?

Til top Vis dennistr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennistr

JanJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 August 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

High pass og low pass er normalt begrebet man bruger i delefilter terminologi, så lidt spøjst at det står på kablerne. Håber da ikke der er delefilterkomponenter i kablerne :-)
Men anyways, i delefilter sammenhæng er high pass til diskant og low pass til bas, hvis vi taler 2-vejs.
Til top Vis JanJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanJ

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 August 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

MIT er bedste bud på et voodoo mærke i en kabel verden. Det skal ikke undre der er delfilterkomponenter i deres kabel bokse. Der er vel ikke mange der ved, hvad der gemmer sig inden i.

Men det er rigtig at Low pass er bas - High pass er diskant.  Derfor beskrives diskant også som toppen og bas som bund.  Mellemtone er Mid range som f.eks Audio Vector også har direkte terminaler for.  

kimroper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 August 2010 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Evolator skrev:
MIT er bedste bud på et voodoo mærke i en kabel verden. Det skal ikke undre der er delfilterkomponenter i deres kabel bokse. Der er vel ikke mange der ved, hvad der gemmer sig inden i. 

Undskyld men fordi man ikke sætter sig ind i hvad de laver behøver man ikke udstille sin uvidenhed.
Til top Vis kimroper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimroper

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 August 2010 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

kimroper skrev:
Evolator skrev:

Undskyld men fordi man ikke sætter sig ind i hvad de laver behøver man ikke udstille sin uvidenhed.

Nemlig. Kan godt være det ligner vo0doo men for s.... de spiller de kabler, særligt de dyrere.
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 August 2010 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

kimroper skrev:
Evolator skrev:

Arh, come on, det er vel ikke rimeligt at kabelfanatikerne skal have eneret på at udstille uvidenhed, vi andre må vel også være med indimellem..
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 August 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Vidste at der skulle komme respons, på min mening om kabel produktet.

Har ikke sagt at jeg ikke tror de spiller godt. Men det ændre ikke ved en hvis uvidenhed omkring "MIT" Som jeg ikke er ene om at have.  

Men siden Kimroper lyder til at ha en hvis viden om mærket. Vil jeg da byde ham velkommen til at indformere om kablerne og deres bokses positive virkning på lyden hvis der er nogen.

kimroper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2010 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Evolator skrev:
Vidste at der skulle komme respons, på min mening om kabel produktet.

Har ikke sagt at jeg ikke tror de spiller godt. Men det ændre ikke ved en hvis uvidenhed omkring "MIT" Som jeg ikke er ene om at have.  

Men siden Kimroper lyder til at ha en hvis viden om mærket. Vil jeg da byde ham velkommen til at indformere om kablerne og deres bokses positive virkning på lyden hvis der er nogen.

Man kunne jo starte med at læse de forskellige papirer som MIT har udgivet så man kan få en smule forståelse for hvad deres bokse indeholde og hvilket formål de har.

Bare for at være flink har jeg lige brugt 1 sekund på at finde deres hjemmeside og kan linke til deres multipole teknologi her

Whitepapers for deres teknologi kan findes her

kimroper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2010 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
kimroper skrev:
Evolator skrev:

Arh, come on, det er vel ikke rimeligt at kabelfanatikerne skal have eneret på at udstille uvidenhed, vi andre må vel også være med indimellem..

Korrekt, alle skal da have lov til det det er klart min fejl at det kan tolkes som det kun er kabelfanatikerne der må

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes