| Forfatter |
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
I går aftes var jeg til privat fest diverse steder i byen, ved forskellige godt folk, som sædvanlig faldt snakken ind på biler og ikke mindst Hi-Fi (som sædvanlig) og der er altid et eller andet klog hoved, som ved alting om alting (KENDER I TYPEN???) en af dem som man bare ikke kan tale til fornuft, først begyndte han at kævle om sine Sonab højttalere, der uden tvivl var det bedste i verden, okay det er selvfølgelig helt fint at være glad for det man har, meeen at være det bedste i verden, må da næsten være at stramme den. Bagefter kommer hans elskede Cerwin Vega med 2 stk 18" i hver højttaler på snakkende, de spiller en fantastisk dyb præcis bas (ÆHH HVAD??)! Sidst men ikke mindst havde han en kammerat med en bilstereoforstærker på 17000 watt!
Lidt senere skulle jeg ned til en af mine gode kammerater og sætte en NAD T752 surround reciever til, og få den indstillet ordentlig, noget af det samme skete her, en person begyndte at snakke om, de skulle prøve at sætte hans sub fra bilen til, og hænge den på væggen (NEJ NEJ NEJ HVAD SKER DER), jeg har oplevet dette her utallige gange, og jeg orker slet ikke at tage en diskussion med dem, for det er simpelthen umuligt på alle tænkelige måder, at overbevise dem om deres udstyr ikke er det bedste i verden og de ikke er så kloge på emnet som de går og tror!
KENDER I TYPEN????????????????????
Mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
De typer kender vi vist alle sammen godt og man kan krumme sine tæer ellipseformede i frustration over de uvidende udtalelser.
Jeg synes nu at kommentareren om at hænge bil-subben på væggen fortjener en stjerne i kreativ tankegang  __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart kunne det vel gå godt at hænge en sub op på en væg. Den kommer lidt væk fra en væg (gulvet) og hvis alternativet er en hjørneplacering (kraftig bass) jaa bum bum bum.
Men jo, jeg kender godt typen, haha. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, helt enig!!! Den med sub'en fra bilen er da for grineren
Hmmm... alt for mange gange har jeg hørt diverse anlæg blive presset helt i bund og kun give skod-bas i bilen som suser rundt uden at have et godt spark! Men okay - så længe folk ikke påstår at det er det bedste der kan fås for tyrkiske lira, så fred være med det :)
Ofte lyder højttalerne jo højere (men ikke bedre!), fordi man kun sidder 50cm. fra dem og fordi bilens rumfang er ufattelig mange gange mindre end en almindelig stue. Eller også har en eller anden et værelse på 10kvm., og opnår nogenlunde den samme overbevisning.
Et er at jo at spille højt - noget andet er at få den høje lyd til, at være udholdelig! __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er umiligt at overbevise dem om andet......især fordi at de er helt sikre på at deres spiller bedst! Lidt ligesom en anden person herinde  . Men seriøst.....siger man længe nok til sig selv at jorden er flad, jamen så bliver den det da også for dig, nomatter what!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
JO jeg kender typen ... dem er der fa.... mange af.. og der kommer flere ud af busken når der kommer lidt alkohol indenfor.
Jeg har også forsøgt at tale disse mennesker til fornuft, endda flere gange med tilbuddet om at de kunne komme her og høre mit, eller jeg kunne give dem en guidet tur i f.eks. KT Radio, og vise dem en masse andet der er bedre end deres eget.. men ofte bliver det til at det har de ikke tid til, eller "jeg er ligeglad med hvad du siger, for mit eget er det bedste"..
meen hurtig og præcis bas i Cerwin Vega!?!? det har jeg dog aldrig bemærket, er det en speciel model eller ?? og 17000watt i en autoforstærker!? hvor mange batterier er der så i bilen? eller er det med en kæmpe generator spændt bagefter.
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEhe. Med tab og spild og det hele, skal man vel bruge en 30-40 heste for at drive sådan en satan ved fuld skrue. Så er der ikke meget tilbage til at køre ræs med __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, kender alt for godt typen...!!! 
Nu kører jeg også mc, og der er der altså også rigtigt mange spader!!! Deres motorcykel er bare verdens hurtigste, og verdens bedste og bla bla bla, og den kører i hvert fald 330 km/t......ja ja, og min bedstemor er verdensmester i sværvægtsboksning!!!!!
De vil nok altid være der, desværre.....men så længe vi andre ved bedre, skal vi vel bare lade dem gå i deres egen lille verden. Jeg har opgivet de diskutioner forlængst....
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er f****e forfærdeligt, jeg gør selv rimelig meget i bilstereo, det kan da slet ikke lade sig gøre at hive 17000 watt ud af en forstærker, hans lager af batterier skulle da mere eller mindre fylde en transporter eller noget i den stil! havde det været flere forstærkere kunne det da nok have ladet sig gøre, at få den samlet ydelse op på de 17000watt, vel og mærke hvis han brugte 17 stk af Rockford Fosgates digitale sub forstærkere, som hver kræver en generator der kan levere 80 ampere, for at kunne yde sit maksimale!
Mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |
Skybums Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
17000 Watt !!
Han er ikke for snu .
Det er den samme effekt som der er i Cinemaxx Århus største sal og det fylder altså to rack på 2 meter hver! Og sikringerne ryger hvis man tænder dem samme tid .
Ja idioter der der nok af .
Allan __________________ Rigtige mænd, har rigtige motorcykler.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe....og to 18" basser!! Må være en ordentlig satan!! 
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja en ordentlig satan som jeg aldrig har hørt om før, han vidste heller ikke hvad den hed! hmmm
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må da være den nye DC 1818.... 
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he den var god
|
| Til top |
|
| |
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
17000 watt... hæ hæ... kan ille lade være med at regne lidt på det... hvilket giver:
1hk = 736 watt => 17.000/736 = 23.1 hk... woouwww...! Og prøv at tænke på benzinforbruget, bare for at holde anlæget kørende...! men det betyder sikkert mindre... bilen kører sikkert 150 km på en litter benzin... Jow kender typen...!
for ikke at tænke på kabelføringen til forstærkerne....
I=P/U => 17000/12 = 1416 Ampere... Det er edermame noget at en kabelføring der skal til... afhængig af renheden af kobber mv. så ender vi nok i nærheden af 50mm2 (alm. 220volt kabel/ledning er 0.75 mm2) og hertil kan jo tillægges at så'en forstærker sikkert ikke har en virkningsgrad der er meget over 75%... så.... nå... ligemeget...
Og sub'en på vægen... nu vi er i gang, så har jeg da en bedre ide'... hvofor ikke hænge hele bilen op på vægen... og så bare rul alle vinduerne ned... hvis man hænger den op på sin bagvæg, kunne den jo bruges som "surround-højttaler" - det er sgu' da brugs-kunst der vil noget.... 
Knudsen.... der snart skal have luftet MC'en i det danske forår...!
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jo, jeg kender også godt typen. Har engang reddet sæt Avance Dana MKII fra en tåbelig gut der ikke kunne snakke om andet end om hvor meget dunkebas de kunne levere hvis man vred øret rundt på tonekontrol og volumen ... og han undlod ikke at demonstrere. Stakkels højtalere
Med hensyn til knudsens beregninger. Det er jo ikke kun Brian'er og Kenni'er er der kan præstere det umulige. Samtlige bilradioer på markedet er opgivet med så kreative watt-angivelser at ikke engang Von Münschhausen vil kunne slippe afsted med det. Eller hvad med B&O's nye vidunder: 2x2500watt udgangseffekt. De lyder sku da godt, men på spørgsmålet om de bare skulle sluttes til én stikkontakt, kiggede ekspedienten vantro på mig og sagde "selvfølgelig". Han mente afgjort ikke der var problemer med at hive 5000watt ud af stikket. Ved godt de færreste får brug for det halve - og så går det jo fint, men det kunne blive dyrt i sikringer at holde fest __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Friis Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh det er da rent fryd når sådanne typer dukker op, de skal bare latterliggøres lidt - så har man det også bedre med sig selv bagefter (god samfundstjeneste  )
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA, de typer hører man vel altid om. Det kan vel ikke undgåes at man selv en gang imellem begår en brøler, men heldigvis synes jeg selv jeg er hurtig til at indrømme det så.. 
Aprops sjove/stædige typer, så har jeg en kammerat der har arbejdet på McDonald's, der en dag havde en kunde som absolut ikke ville indse at de ikke kunne klare at levere 2 stk. ristede og et brød. Han truede med eder og fagter, og ville selvfølgelig gå hele vejen til en retssag for falsk reklame og hvad ved jeg.
Det blev vist heldigvis aldrig til noget (heldigt for kunden), men giver et sjovt billede af hvor stædige man kan være, hvis man får en forkert opfattelse af noget..
Jeg havde idag en kunde som ville have en forklaring på hvordan man får lyd gennem højtalerne på sit anlæg, når man kobler fjernsynet til både video og dvd. Jeg prøvede at illustrere at man med at lidt bedre anlæg (han var på udkig efter en en ny forstærker også), kunne få flere indgange til lyd end bare AUX, som åbenbart var standard for ham. Jeg fortalte ham om min egen receiver, med et hav af indgange, da han spurgte hvordan jeg selv havde gjort, men han troede ikke på at man kunne få flere indgange end AUX, og rystede bare på hovedet og gik sin vej..
Vi grinede ikke særlig meget.. 
|
| Til top |
|
| |
MartinH81 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror selv jeg har været "typen" men erfaringer over tid har ændret mig og måden jeg vil lytte til musik. Men skægt dilemma, at stå overfor en person der tror hans 800w spiller bedre en min nad 218 200w pga den har flere Watt. sammenligningen kunne drages i min cykel køre hurtige end din pga. den har større hjul  Typen er "sikkert" også dem der gang på gang har sagt "min far kan tæve din far". __________________ Som Man råber i skoven, får man svar
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare træk på smilebåndet __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |