| Forfatter |
|
vandmanden Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa var nede i hifi klubben og skulle høre på nogle højtalere og på en forstærker,,,,,,men den sælger ville snakke mere om
denne her..............typisk hifi klubben ja sorry......skulle tro han fik flere procenter for at sælge den end noget andet i butikken,
og måtte jeg høre hvordan lyden gik fra computer til deres anlæg,,,,,,,,,,,nej han sagde jeg kunne tage min egen computer
med,,,,,,,,,,,,,hvad sker der....
når derfor kan den jo godt være et køb være, tænker på at der er noget at hente fra pc til et anlæg
__________________ jesper
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm. det lyder som en lidt irriterende sælger - der egentlig sælger noget man ikke er interesseret i.
der er skam meget at hente ved at bruge en dac i forbindelse med computer og hifi. en dacMagic er et udemærket sted at
starte. den løfter lydbilledet rigtig meget i den rigtige retning.
men hvis du er interesseret i at smide lidt flere penge, kan du få nogle rigtig gode dac's endda.
jeg startede i sin tid ud med en dacmagic fordi jeg skulle se hvad det var for noget. og 2000 kr er ikke mange penge for det
hvad den gør. du kan jo altid sælge den igen. jeg har stadig min, men som anlægget bliver bedre og bedre, falder den lidt
igennem. så det er ikke en investering der er ment-to-be:) forstå mig ret;)
|
| Til top |
|
| |
TStrøm Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Hvis du vil prøve dacmagic så få den på prøve med garanti på at få pengene retur. Selvfølgelig kan man altid sælge den igen
men det bliver i så fald højst til 1/3 af prisen. Det går stærkt på markedet m.h.t. DAC. Selv har jeg prøvet den med returgaranti
men den gav ikke hvad jeg havde håbet på. Faktisk intet. Først da jeg fik Naim DAC hjem på prøve var jeg solgt. Den kommer
aldrig ud af huset igen. Desværre kostede den en bondegård, men når man tænker på at en CDplayer som yder tilsvarende
skal findes i prisklasser som ligger over, så er det OK for mig. [:)] Så mit råd er Få den på prøve sammen med dit eget anlæg.
Husk returgaranti skrevet på kvitteringen når det gælder HiFiKlubben.
__________________ TS
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
På sin vis kan sælger nok have ret. Hvis du skal bruger fx 10k på et anlæg og bare vil bruge dit onboard lydkort som afspiller, så har du efter min mening "spildt" 10k. Lyden bliver selvfølgelig bedre, men hvis du for 2000 ekstra kan få noget meget bedre, så hvorfor ikke?
Hvilket anlæg er det du lytter til?
Hvordan har du din musik liggende? MP3? Flac?
Tilbuddet om at tage egen computer med er vel reeelt nok, det er den eneste realistiske test der kan laves for dig, måske har du et godt lydkort som spiller lige så godt som DACmagic i dine ører - så kan du jo spare 2000.
Jeg har selv et anlæg som jeg har købt brugt rundtomkring for lidt over 10k og jeg er glad nok for min DACmagic - men den bliver nok skiftet engang.
Jeg arbejder selv i butik, og det er ikke altid nemt både at hjælpe folk til den bedste løsning og sige det de gerne vil høre samtidig.
|
| Til top |
|
| |
vandmanden Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay jamen jeg får et par dali mentor 2 til januar, forstærker ved jeg ikke endnu, tror jeg køber en til omkring 5000 på udsalg, og jeg vil mest spille igennem pc, cd afspiller kommer senere, men vil da prøve den, kan jo bare købe den på nettet der har man jo 14 dages returret 80)
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
HFK plejer nu at være gode til at lade dig låne udstyr med hjem, ofte mod et depositum, men det kan klart anbefales... Dog er
der også andre audio butikker der gør dette, og de er også et besøg værd...
|
| Til top |
|
| |
mortensendk Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mej jer
Jeg havde en Hegel DAC 10HD med fra KT radio for at prøve den på Sonos og CD afspiller
Den ændrede lyden til det bedre men det var i mine øre helt sikkert 7500 kr værd
Jeg ville først også have en DAC magic, men startede med Hegel, så jeg en næsten 100% sikker på at jeg får samme eller dårligere resultat med dacmagic uden at have hørt den.
Min konklusion er jeg må sparer lidt mere op før jeg lyttere mere og prøve nogle bedre endheder
Blot til jeres info
Mortensen
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 938
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en stello dac 100.Som bliver brugt sammen med pcen.Og det gav rigtigt meget.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dacmagic giver rigtig meget i mit setup, køre fra pc med et usb a-b booster kabel til dac og så balanceret til forstærker.
|
| Til top |
|
| |
mortensendk Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Det skal lige siges jeg prøvede aldrig usb indgangen på DAC det ville sikker havde rykket rigtig meget sammenlignet med jack til Phono kablet.
Min sonos blev også klart bedre men cd afspiller andrede bare karakter lidt
Men forbedringer var ikke 7500 kr værd i min verden
Men der er sikkert verden til forskel på hvilke setup du hører det på
Håber det kan hjælpe dig på vej
Mortensen
|
| Til top |
|
| |
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille sidebemærkning. De DAC´s jer har prøvet har pris og kvalitet hængt meget godt sammen
1. DacMagic gav meget på mit daværene "billige" hifiklub anlæg 5000 kr. klassen
2. Hegel HD10 som jeg lånte i KT-Radio gav et ordenligt løft på mit nuværende anlæg 50.000 kr. klassen.
3. Har i øjeblikket en Stello da100 sig, gav også en del især via usb. men ikke helt så meget som Hegel, købte den fordi den var billiger end Hegel:-)
Går lidt og leger med tanken om jeg skal ha en Hegel eller prøve noget ordenligt afkobling på Stelloén som i følge testen her på sitet skulle gi en del
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er også gået rent digitalt. Jeg fik min første Squeezebox for 2 år siden og for 1 år siden købte jeg en DAC med forforstærker (Beresford Caiman). Så er min lyd kæde blevet simplificeret og den gamle Luxman er røget ind på kontoret.
http://theartofsound.net/forum/showthread.php?t=8181
|
| Til top |
|
| |
vandmanden Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay takker for de mange imputs, jeg vil så starte med den til 2000.kr
|
| Til top |
|
| |
vandmanden Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige et spørgsmål mere,,,er der noget man skal gå efter hvis man skal bruge sådan en, tænker på hvad udgange/ingange der skal være på en forstærker.
|
| Til top |
|
| |