Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forstærk lyd fra bærbar til forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kapaw
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 December 2010 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg er ny, her på siden, og til HIFI generelt.
Jeg er en fattig studerende, som har et lille "problem" i mit setup, og tænkte at jeg ville prøve at spørge herinde :)

Sagen er den at jeg har en lille bærbar computer (Asus EEE 900) koblet til en NAD C326BEE-forstærker via et jack til RCA-kabel, som er koblet mellem computerens almindelige lydudgang og forstærkeren. Forstærkeren er koblet til 2 stk. Cerwin Vega VE12F.
Problemet er at lyden fra min computer er ret lav, selvom lydstyrken på computeren er skruet helt op. Hvis jeg fx kobler en billig Denver cd-afspiller fra Aldi til min forstærker er lyden meget højere end når jeg har min computer koblet til.

Hvordan løser jeg dette?

- Er det et normalt problem mht. computer og forstærker, eller er det pga. min computer er for billig?
- Hvordan kan jeg bedst forstærke lyden fra min bærbar, uden at det bliver for dyrt?
- Har overvejet at købe en ekstern DAC med usb-indgang, som jeg kan koble min computer til, og håbe på at lydstyrken fra DAC'en er højere end computerens lydudgang. Fx en Super Pro 707 DAC. Hvad er jeres mening om dette?
- Har også tænkt på at købe en slags forforstærker og koble mellem computer og min NAD-forstærker, men har kun kunnet finde nogle dyre nogle?

Det var mange spørgsmål, men altså kort fortalt: Hvad ville I selv gøre? 
Til top Vis kapaw's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kapaw

jacobjron
Forum Bruger