Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Sikker handel på tværs af grænser/NORDEN (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Renesemann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 December 2010 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Har lige læst om den stakkels Svensker der er blevet fuppet for det halve af sit anlæg, af en Dansk narkoman her i forumet, http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=174301&msg=1 det er sku s..... kedeligt at vi ikke kan stole på hinanden, har selv handlet en del med folk i både sverige og norge både i dette forum og i andre nordiske forum, tænker at jeg vil lave en tråd om hvordan vi hver især har haft gode og sikre måder at handle på og også hvordan man kan gøre det mugligt overhovedet

Senest købte jeg et forstærkersæt helt oppe fra Lapland/Sverige fik sendt det til Busterminalen i Helsingborg, (Det tog ca. en uge, 3 pakker og ca 700kr) hvor jeg fik en Track and trace besked på min mobil i Helsingør gik ind på Busgods hjemmeside og betalte med mit mastercard, printede kvitteringen ud og havde den med sammen med en sækkevogn over med Sundbuserne mener de har åbent til kl 1800

Hvorfor denne løsning? i starten af året lavede jeg en anden handel også oppe fra nord om Stockholm hvor forstærker sættet blev sendt med en samarb. partner til GLS hvor sættet blev sendt til Helsingør, men dette samarb. er desvære ophørt og der findews ikke andre alternativer end postvæsnet og kun under 20kg Denne handel lavede jeg uden nogen form for sikkerhed, men med en lang mailing liste frem og tilbage, så jeg stolede på manden 100%, men han kunne da i teorien, da godt have sendt  MURSTEN, så det er virkeligt svært 

håber virkelig at denne tråd, kan komme op at køre og at folk vil komme med deres erfaringer

hilsen Renesemann

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 December 2010 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Godt nok ikke hifi.. Men jeg bestilte et batteri til min laptop på en dansk hjemmeside hvor der stod at der ikke kom flere udgifter. Da jeg skulle betale havnede jeg på Paypal med stor undren. Nå, men jeg betalte, og først da der var trykket "send penge, kom der en besked om at Jiangfeng Yu fra Hong Kong havde fået mine penge.

Dansk hjemmeside.... Jeg søgte på hjemmesidens navn og fandt ud af at Jiangfeng Yu har kopiet et dansk firmas hjemmeside, og at de har meldt ham til politiet (som nok ikke kan gøre så meget ved det).

Der er flere betalingmetoder på Paypal, og det undre mig at de har lavet en hvor man først ser navnet når der er betalt. Jeg har brugt Paypal masser af gange uden dette problem.

Jeg fik en besked fra Postdanmarks Toldservice om at de gerne så en kvittering så de kunne beregne told og moms. Jeg fik dem til at returnere pakken til sælger, og klagede til Paypal. Efter lidt skriveri frem og tilbage fik jeg mine penge tilbage Så svindlere vinder ikke altid.

Jeg ved ikke om han sendte det korrekte batteri, men kvaliteten har jeg mine anelser om.
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes