Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Mest for pengene - hvilket mærke? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Sad og læste tråden om at dyrt hifi bare lyder bedre
end billigt pga. pleceboeffekten. Placebo forstået på den måde, at prisen hæver vores forventninger. I tråden snakkes også om
at dyrt hifi ER middelmådigt indmad i fin indpakning :)

Det fik mig til at tænke på, hvilket mærke der leverer mest HIFI for skillingen. Altså ikke design eller WAF, bare kvalitet.
velbygget indmad og vellyd :)

umiddelbart er det Vincent og XTZ der falder mig ind. Begge fordi de bruger kvalitetskomponenter til prisen.
Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

se også lidt på xindak....især deres effektrin og strømskinner....slet ikke så dårlige som mange vil gøre dem til....

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert gode bud. Focals billige modeller er også virkelig et hit til prisen - i hvert fald Focal Chorus 806 V, som jeg har hørt.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Rega. Og jeg har endda kun Naim selv!

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Må da indrømme, at jeg blev yderst positivt overrasket over Pioneers G-Clif serie... Heller ikke så dyrt igen...

Ellers må mit bud bestemt også være vincent..

Højttalere tror jeg vel egentlig Dali løber med prisen, syntes sgu i bund og grund at deres "billige" serier er ganske hæderlige til
prisen...

Men helt seriøst, så syntes jeg faktisk at når man kommer op i prisklasser på flere 100.000 kr. for anlæg, så er vi til gengæld
gået i den anden ende, hvor det kan blive for dyrt i forhold til hvad man får :).
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Mærket skal være solgt i tilstrækkelige eksemplarer, så der eksisterer et brugtmarked, hvor man kan få det til 15-30%
af nyprisen.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Faktisk meget godt sagt.

Har lige selv erhvervet mig en SPA 31 fra Primare til en sum af 8500,-

Det jo noget helt andet end de 30.000 kr. den koster fra ny af. Pludselig falder den jo ind under kategorien "mest for pengene"
:D.
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2011 kl. 02:18 | IP-adresse registreret  

faldt lige over det her mærker. kender det ikke, men det virker nice, og har læst at der skulle være value for money.
http://bryston.com

sshd skrev:
Mærket skal være solgt i tilstrækkelige eksemplarer, så der eksisterer et brugtmarked, hvor man kan få det til
15-30%
af nyprisen.

hehe ja det har du ret i :)

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

klypstefan skrev:
faldt lige over det her mærker. kender det ikke, men det virker nice, og har læst at der skulle være value for money.
http://bryston.com

sshd skrev:
Mærket skal være solgt i tilstrækkelige eksemplarer, så der eksisterer et brugtmarked, hvor man kan få det til
15-30%
af nyprisen.

hehe ja det har du ret i :)

Bryston ligger nu i den dyre ende af (alt er relativt naturligvis).

SOSFarum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Emotiva - har det ikke selv men alle der har siger det er godt til prisen.

Dali - næsten alle serier kan fås til ½ pris når de er 2 år gamle

Til top Vis SOSFarum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SOSFarum

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Jeg skriver mig lige på XTZ-vognen her (ja surprise ), men snakker vi Vincent og bang for the buck vil jeg foreslå at kigge
på ShengYa. Samme forstærkere men til 1/3 af prisen, og de spiller fantastisk (ligesom vincent)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

jeg har selv risikeret at købe to effektrin uden at have hørt dem først, så går og venter til de kommer hjem om en ca 5 ugers tid....det drejer sig om de nye xindak A600P. så er meget spændt på hvad det er for noget...men har nu hørt andre af deres effekttrin, og det er slet ikke så ringe.

og ja vincet har jeg også, sp991+ og fandt dem her på ksb kun 9 mdr gamle til 11000 dengang.

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Brugt !!
Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Har handlet med flere forhandler af ”high end” udstyr samt snakkede med andre der også har, og måske lige bort set fra Hi fi – klubben, virker det som om næsten alle i branchen operer med en slags kunstige liste priser så der er noget af forhandle med, og måske kan give kunderne følelsen af de har gjort et godt køb.

Har selv oplevet at få meget store rabatter uden nærmest at gøre noget for det, første gang hoppede jeg i med begge ben og troede jeg havde lave år hundreds bedste køb, i dag kan jeg godt se jeg var lidt naiv. Så man skal altså prutte om prisen, og så kan det sagtens være at man kan få kendte mærker temmelig meget billiger ind listeprisen.

Hvis man kigger i KSB er der også rigtig mange der ikke har kvittering på selv meget dyrt hi-fi der er under 2 år gammelt, det virker for mig sjusket at så mange smider papirerne på kostbart udstyr væk inden garantien er udløbet. Men er sikker på en af forklaringerne kan være det virker underligt over for en køber hvis man har skrevet nypris ud fra en forhandler prisliste på fx 50.000, også kun har kvittering på man har givet tæt på det halve.

Man skal i hvert fald passe på det marked, man kan hurtig komme til give mere end naboen  – men ved man det ikke, er tilfreds og syntes ens anlæg er pengene værd betyder jo ikke noget.

Men ellers er det helt klart man skal købe brugt, har selv lavet nogle fantastiske køb, og har kunne komme af med tingene uden nogen nævneværdig afskrivning.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2011 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Det er en af de smarte ting ved at købe brugt. Man kan skifte ud i sit udstyr uden at miste noget på det :)

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

jeg vil også gå med på  Vincent de giver noget for pengene (jeg har selv Vincent forstærkere)
monitor audio bx og rx serierne skal også nævnes der kan dali til samme pris ikke være med efter min mening (jeg har et sæt rx2)
og selvfølgelig kan der spares mange penge på at køb brugt specielt på sådan noget som kabler der har jeg fået ting til en tredje del af ny prisen.  
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

Pita
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 03:06 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:

Har handlet med flere forhandler af ”high end” udstyr samt snakkede med andre der også har, og måske lige bort set fra Hi fi – klubben, virker det som om næsten alle i branchen operer med en slags kunstige liste priser så der er noget af forhandle med, og måske kan give kunderne følelsen af de har gjort et godt køb.

Har selv oplevet at få meget store rabatter uden nærmest at gøre noget for det, første gang hoppede jeg i med begge ben og troede jeg havde lave år hundreds bedste køb, i dag kan jeg godt se jeg var lidt naiv. Så man skal altså prutte om prisen, og så kan det sagtens være at man kan få kendte mærker temmelig meget billiger ind listeprisen.

Hvis man kigger i KSB er der også rigtig mange der ikke har kvittering på selv meget dyrt hi-fi der er under 2 år gammelt, det virker for mig sjusket at så mange smider papirerne på kostbart udstyr væk inden garantien er udløbet. Men er sikker på en af forklaringerne kan være det virker underligt over for en køber hvis man har skrevet nypris ud fra en forhandler prisliste på fx 50.000, også kun har kvittering på man har givet tæt på det halve.

Man skal i hvert fald passe på det marked, man kan hurtig komme til give mere end naboen  – men ved man det ikke, er tilfreds og syntes ens anlæg er pengene værd betyder jo ikke noget.

Men ellers er det helt klart man skal købe brugt, har selv lavet nogle fantastiske køb, og har kunne komme af med tingene uden nogen nævneværdig afskrivning.

I mine øjne, er det lige meget hvor meget DU har givet for udstyret. Det er markedsprisen som er afgørende faktor. Har udstyret en listepris på 50k, så er den prissat efter udbuddet og efterspørgslen.

Hvis jeg får en Krell foræret til en værdi af 50k, så skal den vel heller ikke gives gratis væk til en anden, når den skal sælges? Varens værdi bliver jo ikke forringet af den grund.
Til top Vis Pita's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pita

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Ja må også sige man kan lave nogle gode handler på brugt herhjemme, men det sige mere om hvor dumme folk er at de giver deres ting væk, men der nogle der blive glade når de køber det, man ser det også indenfor motorcykler og møbler.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Pyjamas-lama
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2010
Sendt: 24 Februar 2011 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Ja og så er der en masse som skriver noget total BS. F.eks. har jeg set at der er flere som påstår at nyprisen på en DENON
AVC-A1SE er 30.000kr og den var altså kun 28.000kr hvilket jo også er en sjat. Plat at lyve om 2000kr. Jeg mister ihvertfald
total respekt for de idioter, når det jo er SÅ nemt at kontakte HiFiklubben og høre ad. Og jeg kan selv huske at den kostede
28000kr for ny, da jeg selv købte en lige da den kom frem.
Og så er der dem der opdigter specs. Jeg så for nyligt en på DBA som påstod at hans DENON AVC-A1D var på 7x156watt og det
var blevet målt i et studie i england. Han har også en annonce herinde http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=181829

Jeg skrev venligt til ham at det altså kun er en 5 kanalers amp. Men han blev ved med at det helt bestemt var 7x 156watt og at
jeg ikke vidste en skid fordi HAN havde arbejdet i HiFiklubben. Jeg sendte ham link hvor der alle står at den er 5x140watt ikl
DENONS eget product sheet. Men keglen bliver ved med at påstå det samme. Han har nu langt om lange ændret i teksten på
annoncen, men bliver ved via mail til mig at skrive at det er MIG som intet ved etc.
Til top Vis Pyjamas-lama's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pyjamas-lama

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Februar 2011 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Pyjamas-lama skrev:
Ja og så er der en masse som skriver noget total BS. F.eks. har jeg set at der er flere som påstår at nyprisen på en DENON
AVC-A1SE er 30.000kr og den var altså kun 28.000kr hvilket jo også er en sjat. Plat at lyve om 2000kr. Jeg mister ihvertfald
total respekt for de idioter, når det jo er SÅ nemt at kontakte HiFiklubben og høre ad. Og jeg kan selv huske at den kostede
28000kr for ny, da jeg selv købte en lige da den kom frem.

http://www.facebook.com/group.php?gid=25266960085

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes