| Forfatter |
|
customcolors Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
jeg er ved at bygge en newclass d forstærker eller det er i hverttilfælde de moduler jeg bygger op omkring...det er en effekt blok som udgangspunkt
men har i mit gamle setup haft en effektforstærker med direkte indgang som jeg kørte min (CDtransport) vias converter ind i
det tiltalte mig at gå uden om kontrolforstærleren som havde alle mulige indstillingsmuligheder.
Der kommer en passiv kontrol del i den nye også der kommer en Dact attenuator i til volumen og den som jeg linker til som omskifter mellem forstærkerern som Effekt og som effekt med passiv kontrol
http://www.dact.com/CT3_data_sheet.PDF
det jeg så søger lidt her er en god ide til i mit lille (meget dårlitg huskende hoved) at holde overblikket på alle kabler så jeg ikke på nogen måde får bytet om på kanalerne.....håber det giver mening hvad jeg tænker
Håber at der er nogen som har nogle vise ord til mig
>Hilsen Kenneth __________________ Hilsen Kenneth
engang hifi nørd altid hifi nørd
|
| Til top |
|
| |
endukender Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?
Bruger siden: 18 December 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den omskifter du linker til hos DACT, er ikke nogen DACT-opfindelse. Hvis du piller klistermærket af med DACT-
typebetegnelsen, vil du opdage at der står ELMA inde under.
Du kan købe den hos ELFA for under 500 kroner mener jeg. Men hvis det er vigtigt at få et skævt monteret klistermærke med
betegnelsen "DACT CT3-5-4, er du nok nødt til at købe igennem DACT
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved godt at det er en elma og jeg har også fået den til den rette pris.....men det var det diagram jeg kunne finde.... og så padssede det på kontakten
men det var ikke lige det info jeg spurgte til, så prøv om du ved at læse indlægget igen måske kan hjælpe mig med mit spørgsmål
Iøvrigt må de have fået en ny klistermærke montør for det sad ikke skævt på __________________ Hilsen Kenneth
|
| Til top |
|
| |

Heltny/skruerselv?
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo sætte et lille stykke malertape på hver enkelt leder, hvorpå du skriver hvad hver enkelt leder er. OMG det er nogle
store problemer folk slås med i dag!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det kunne jo være en løsning...
Resten gider jeg ikke kommentere på, det vil der alligevel ikke komme noget konstruktivt ud af __________________ Hilsen Kenneth
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan få numre at smide på hver ledning både med forskellige farver og numre ...ved ikke om det er overskueligt nok ss
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps er selv ved at bygge højttalere der bliver aktive med zappulse 2.3 se ...3 styk pr side så jeg kører også aktivt filter ss....er dog kun ved fasen med at købe dele hjem til projektet ...og kæft hvor løber småting hurtigt op
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en rigtig dårlig ide med omskiftere inde i Classe D . Omskifterne virker som antenne så støj fra kredsløbet sendes ind på
indgangen og kan nemt være årsag til en afbrændt forstærker/højttaler . Dette er et problem der kan opstå blot indgangs og
udgangs kabler er i nærheden af hinanden. Men ok enhver skal gøre sine egne erfaringer Go for it .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja problemet er vel faktisk heller ikke så stort, jeg syntes bare at jeg havde stirret mig lidt blind på problemet om jeg ko til at bytte om fra volumen til modulerne, så tænkte jeg der er sikket en der har en smart løsning, men i virkeligheden er det jo et spørgsmål om bare at tænke sig om og dobbelt tjekke det man laver...
men jeg tænker at det nok skal virke.....lyder osm et spændende projekt glæder mig til at se lidt af det, vores er gået hen og blevet lidt nørd DIY jeg har fået min svoger til at lave kabinetter ( vi er 2 bygge venner) en anden på NKT tog noget ledning med hjem til kabelføring osm han "selv" havde lavet, han stod ved maskinen
men ja det løber hurtigt op specielt når man så vælger ikke at spare, har købt phonobøsninger i ren kobber med en blanding af trodium og platin og den anden af sølv for at se hvad jeg synes bedst om, spændende om mine ører kan høre forskel længere....men det er vel også friheden ved at bygge selv  __________________ Hilsen Kenneth
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bestilte kabler skruer muffer krympeflex osv osv alt til den interne kabling og forbindelse af forstærkertrinene ...3500 at betale ...og jeg mener endda at ha fundet delene billigt he he
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm...det lyder da som noget som jeg skal tage med i mine overvejelser....det er bare lidt ærgeligt at jeg er nået dertil at der er lavet huller i frontpladen
men mange tak for advarslen Diamagnetic
__________________ Hilsen Kenneth
|
| Til top |
|
| |

Heltny/skruerselv?
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Det er en rigtig dårlig ide med omskiftere inde i Classe D . Omskifterne virker som antenne så støj fra
kredsløbet sendes ind på
indgangen og kan nemt være årsag til en afbrændt forstærker/højttaler . Dette er et problem der kan opstå blot indgangs og
udgangs kabler er i nærheden af hinanden. Men ok enhver skal gøre sine egne erfaringer Go for it .  |
|
|
Jeg tror altså ikke en omskifter er en ret god antenne. Men de lange ledninger er til gengæld.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
der kommer ikke lange ledninger i.
jeg har monteret attuneator og omskifter bag i forstærkeren og laver forlængere i 6mm messing op til frontpladen tror maks de bliver noget det linger 3 måske 4 cm lange __________________ Hilsen Kenneth
|
| Til top |
|
| |

Heltny/skruerselv?
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tror jeg ikke det er der du får problemer. Selve omskifteren er ihvertfald ikke specielt følsom.
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
På indgangen af mine Coldamps var der gjort plads til potentiometer. På trods af korte ledninger har en proffessionel bruger
erkendt at det ikke duer. Det samler støj op. Der skal ingenting til. Jeg lavede en indgangsvælger på en dac . Det måtte
droppes.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg prøver det, virker det ikke får frontpladen noget flot ædeltræ på sig og så flytter jeg det over i et eksternt kabinet hvis det bliver nødvendigt
__________________ Hilsen Kenneth
|
| Til top |
|
| |