Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Strøm problemer ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Når jeg sætter en polsøger til chassiet på mine apperater DAC, strømfilter ovs. så lyser den når jeg så sætter en finger på chassiet så slukker polsøgeren. Er der noget galt ??? jeg bruger ikke jord da det giver brummen/summen i højttalerne, alt er med rigtig fase.

Anlæg.

NAD M3

Hegel hd10 DAC

Xindak XF 1000 ES strømfilter

Rega apollo cdafspiller.

Til top Vis sirhish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sirhish

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Det er helt normalt. Polsøgeren lyser pga. induceret strøm i kabinettet. Når du så sætter fingeren på kabinettet, laver du en forbindelse parallelt med polsøgeren. Strømmen der går gennem polsøgeren er nu ikke længere stærk nok til at få den til at lyse.

Har du forresten kigget på et diagram for en trafo+diodebroer? Der er ikke noget der hedder "korrekt fase".

sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

KimHRasmussen skrev:
Har du forresten kigget på et diagram for en trafo+diodebroer? Der er ikke noget der hedder "korrekt fase".

Fasen sidder i samme side på allt apperaterne så

Fik også et lille stød da jeg skulle sætte kablerne i min dac er der også normalt, og ville dette kunne undgåes med et "rigtigt" jordspyd, (bor i etageejendom)

Til top Vis sirhish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sirhish

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

sirhish skrev:

KimHRasmussen skrev:

Fasen sidder i samme side på allt apperaterne så

Fik også et lille stød da jeg skulle sætte kablerne i min dac er der også normalt, og ville dette kunne undgåes med et "rigtigt" jordspyd, (bor i etageejendom)

Grunden til at du fik stød da du satte kablerne i er, at de to apparaters stel ikke har været helt den samme i forhold til jord. Det har dine fingre/krop så sørget for at de er, da du satte kablet i. Husk forresten altid at koble al strøm fra dine apparater når du tilkobler/fjerner kabler af samme årsag. Den strøm der løber kan i nogle tilfælde godt brænde en indgang af på et apparat. Dog skal man være rigtig uheldig for at det skal ske.

Du vil kun få noget ud af det såfrem dine apparaters kabinetter er forbundet til jord. Det er bla.a. derfor man jorder f.eks. tørretumbleren og laserprinteren. Så den statiske elektricitet går i jorden i stedet for at zappe dine fingre. Jordledningen fungerer self. også hvis der går overgang i apparatet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes