| Forfatter |
|
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
da jeg søger noget højttalerkabel blev jeg igår ringet op af en herre herinde fra der tilbød mig nogle Eagle cable Silver Line ( 2 x 3 meter ) for 500,- ( uden de medfølgende bananstik )
hans annonce er her:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=181006
sælger påstod at de "supra" bananstik der er monteret har en pris på 550,-, fint nok.. der udover påstår sælger at kablerne koster 2200,- ( 366,- meteren ) og kommer med en lang salgstale om hvor gode de er...
får så idag en mail fra sælger med link til de "dyre" kabler han sælger.:
http://www.eagle-cable.com/haupt.asp?topnavi=produkte&se r=3&lab=42&lang=en
og det ser jo fint og fornemt ud indtil jeg efter lang tids søgen af diverse tyske bagveje finder frem til kablet:
http://www.dcskabel.de/eagle-cable-silverline-lautsprecher-k abel-p-12473-1.html?ref=1
7.80 Euro = 58 kr meteren..!!!!!!!!
Ialt for 6 meter = 348 kr..!
har efterfølgende taget kontakt til sælger via mail og spurgt ind til hans VILDE nypris og konfronteret ham med den rigtige pris, hvilket har resulteret i total ignorering...
syns det er for meget at folk som ham kan få lov at annoncere herinde og håber min henvendelse til hifi4all redaktionen får nogle konsekvenser for ham..
|
| Til top |
|
| |
qweqqe Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 239
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal ikke tage manden i forsvar, men staklen kan jo selv være blevet snøret og ikke har været lige så grundig som dig i sin
søgen efter det korrekte prisleje...
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke bare lade være med at handle med ham. Hvis man skal købe noget må man som køber undersøge markedet således at disse fjolser ikke får held med deres overpriser.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |

Permanent
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
qweqqe skrev:
skal ikke tage manden i forsvar, men staklen kan jo selv være blevet snøret og ikke har været lige så grundig som dig i sin søgen efter det korrekte prisleje...
|
|
|
det er ikke tilfældet da han påstod over telefonen at han havde købt dem til den pris i tyskland fra nye..!
samt det lugter langt væk af fusk når manden pludselig ikke svarer på mine henvendelser..
|
| Til top |
|
| |
qweqqe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
qweqqe skrev:
skal ikke tage manden i forsvar, men staklen kan jo selv være blevet snøret og ikke
har været lige så grundig som dig i sin søgen efter det korrekte prisleje... |
|
|
det er ikke tilfældet da han påstod over telefonen at han havde købt dem til den pris i tyskland fra nye..!
samt det lugter langt væk af fusk når manden pludselig ikke svarer på mine henvendelser..
|
|
|
Som rainbow skriver... lad være at handle med ham...men tak for Heads up
|
| Til top |
|
| |

Permanent
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
|
Kan du ikke bare lade være med at handle med ham. Hvis man skal købe noget må man som køber undersøge markedet således at disse fjolser ikke får held med deres overpriser.
Venlig hilsen
|
|
|
syns kun det er på sin plads at advare mindre grundige mennesker der er på jagt efter noget nyt grej..!
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Strecker!
Så får du travlt. Det kan ikke være dit problem. Folk må selv undersøge sagen. Er man mindre grundig, så er chancen for at blive snydt større. Den fejl begår man forhåbentlig kun en gang. Man kan hente råd om mange ting herinde, men det er voksne mennesker og de må selv kunne tage ansvar for deres gøren og laden.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |

Permanent
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
|
Til Strecker!
Så får du travlt. Det kan ikke være dit problem. Folk må selv undersøge sagen. Er man mindre grundig, så er chancen for at blive snydt større. Den fejl begår man forhåbentlig kun en gang. Man kan hente råd om mange ting herinde, men det er voksne mennesker og de må selv kunne tage ansvar for deres gøren og laden.
Venlig hilsen
|
|
|
selvfølgelig er det mit problem når manden er så fræk at ringe mig op og prøve at ta røven på mig..!!
hvis du ikke vil ta imod advarslen så fint nok, jeg tvinger dig ikke til at hoppe ind på tråden.!
der er sikkert flere der vil kigge lidt på de kabler, og blive glade for mit lille indlæg.
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Strecker!
Du skal arbejde lidt med din argumentation og bestemme dig for hvilke dele af et indlæg du vil svare på. Er du i tvivl om ordlyden må du spørge igen istedet for at blive sådan lidt forsmået. Det var ikke meningen, at du skulle føle dig presset. Du kan for min skyld advare alle på hele H4all mod løgnagtige nypriser. Hvis du redder nogle fra at blive taget i r..... er det da bare fint.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |

Permanent
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
|
Til Strecker!
Du skal arbejde lidt med din argumentation og bestemme dig for hvilke dele af et indlæg du vil svare på. Er du i tvivl om ordlyden må du spørge igen istedet for at blive sådan lidt forsmået. Det var ikke meningen, at du skulle føle dig presset. Du kan for min skyld advare alle på hele H4all mod løgnagtige nypriser. Hvis du redder nogle fra at blive taget i r..... er det da bare fint.
Venlig hilsen
|
|
|
du ska arbejde lidt med din medfølelse for andre mennesker..! din "de må klare sig selv" indstilling er sgu lidt trist, godt vi ikke alle er sådan.
fatter ikke at der overhovedet kommer et negativt indlæg når man prøver at advare mod en person der tager røven på folk..
|
| Til top |
|
| |
qweqqe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
Rainbow skrev:
Til Strecker!
Du skal arbejde lidt med din argumentation og bestemme dig for hvilke dele af et indlæg du vil svare på. Er du i tvivl om
ordlyden må du spørge igen istedet for at blive sådan lidt forsmået. Det var ikke meningen, at du skulle føle dig presset. Du
kan for min skyld advare alle på hele H4all mod løgnagtige nypriser. Hvis du redder nogle fra at blive taget i r..... er det da
bare fint.
Venlig hilsen
|
|
|
du ska arbejde lidt med din medfølelse for andre mennesker..! din "de må klare sig selv" indstilling er sgu lidt trist, godt vi
ikke alle er sådan.
fatter ikke at der overhovedet kommer et negativt indlæg når man prøver at advare mod en person der tager røven på
folk..
|
|
|
Strecker:
Tør øjnene og fortsæt dine fine indlæg.
jeg selv forsæger at gøre sælgere ompærkksom på hvis jeg ser priser der er helt hen i vejret, ex. på dba, der kan andre se
hvad man skriver således at de ikke bliver snydt,.
Dermed ikke sagt at det jeg siger skal tages til efterretning, men nærmere at potentielle købere har mulighed for vurdere
priserne bedre.
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sgu glad for du skriver og gir os andre et heads up.
Kender i prisen på 2*1M monster 850 phono kabler
|
| Til top |
|
| |

Permanent
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
qweqqe skrev:
strecker skrev:
Rainbow skrev:
Til Strecker!
Venlig hilsen
|
|
|
du ska arbejde lidt med din medfølelse for andre mennesker..! din "de må klare sig selv" indstilling er sgu lidt trist, godt vi ikke alle er sådan.
fatter ikke at der overhovedet kommer et negativt indlæg når man prøver at advare mod en person der tager røven på folk..
|
|
|
Strecker: Tør øjnene og fortsæt dine fine indlæg. jeg selv forsæger at gøre sælgere ompærkksom på hvis jeg ser priser der er helt hen i vejret, ex. på dba, der kan andre se hvad man skriver således at de ikke bliver snydt,. Dermed ikke sagt at det jeg siger skal tages til efterretning, men nærmere at potentielle købere har mulighed for vurdere priserne bedre.
|
|
|
mine øjne har skam ik været våde, der ska en del mere til..!
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
da jeg søger noget højttalerkabel blev jeg igår ringet op af en herre herinde fra der tilbød mig nogle
Eagle cable Silver Line ( 2 x 3 meter ) for 500,- ( uden de medfølgende bananstik )
hans annonce er her:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=181006
sælger påstod at de "supra" bananstik der er monteret har en pris på 550,-, fint nok.. der udover påstår sælger at
kablerne koster 2200,- ( 366,- meteren ) og kommer med en lang salgstale om hvor gode de er...
får så idag en mail fra sælger med link til de "dyre" kabler han sælger.:
http://www.eagle-
cable.com/haupt.asp?topnavi=produkte&se r=3&lab=42&lang=en
og det ser jo fint og fornemt ud indtil jeg efter lang tids søgen af diverse tyske bagveje finder frem til kablet:
http://www.dcskabel.de/eagle-cable-silverline-lautsprecher-k abel-p-12473-1.html?ref=1
7.80 Euro = 58 kr meteren..!!!!!!!!
Ialt for 6 meter = 348 kr..!
har efterfølgende taget kontakt til sælger via mail og spurgt ind til hans VILDE nypris og konfronteret ham med den rigtige
pris, hvilket har resulteret i total ignorering...
syns det er for meget at folk som ham kan få lov at annoncere herinde og håber min henvendelse til hifi4all redaktionen
får nogle konsekvenser for ham.. |
|
|
Hej Strecker! Super med et indlæg.
Jeg kan godt se hvor du vil hen med det - men som sagt, så er det jo dig der skal købe kablet, hvis du synes det lyder godt.
Om det så har kostet en million eller 100 kr. Det ændrer jo ikke på kvaliteten.
Hvis du kan høre at kablet lyder godt, så er det jo godt ikke
Derudover så er det er ikke det samme kabel du linker til.
Som jeg læser sælger annonce, så står der:
Eagle Cable SILVER LINE 2x6.0mm 2x3m
og du linker til et kabel som er 4 mm.
Jeg ved godt det er "småting" men det er stadig vigtig at have faka helt iorden inden man anklager andre.
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej strecker. Tak for advarslen! Hej rainbow og qweqqe. Hvis man ikke har noget pænt at sige, kan man helt undlade at sige noget.
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det er vel bare den velkendte "går den, så går den"-mentalitet, måske bare i en lidt mere ekstrem grad.  Nej, spøg til side. Det er selvfølgelig surt, men jeg kan vitterligt ikke se, hvorfor det er nødvendigt at oprette en tråd omkring det. Misforstå mig ikke - det er selvfølgelig ikke i orden at snyde folk, men en stor del af at handle består jo netop i, at man som køber selv er i stand til at undersøge og vurdere, hvad et givent produkt er værd. Er prisen urimelig, så spring fra - der er jo ingen der tvinger dig til at købe. I stedet for at oprette en tråd omkring det, så kunne du jo evt. rapportere annoncen. Så kan hr. Gige tage et kig på den.
|
| Til top |
|
| |
Zwonkie Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg syntes det er mega fedt du gider at bringe det her op stecker. For en HI-FI nybegynder som mig er det rart at se at du
advare folk omkring dette, af to grunde.
1) Jeg bliver ikke snyd for 5000 kr af noget som kun koster 100 kr. Ja, måske er jeg den dumme, men hvad ville du selv
syntes om, hvis du smuttede ud og købte en brugt Pentium 2 - 400 mhz til 10000 kr,- for den er så super sej at den kun køre
med en kerne? Hvis i har en viden som er noget værd for nybegyndere, så hjælp dem dog. Jjeg ville hjælpe jer til med at
sige i bliver taget i røven. så er det ligemeget om du syntes den er hurtig eller ej, den ik de penge værd!!!!
2) Jeg har tit tænkt over hvor meget man kunne stole på folk som solgte ting herinde. Indtil videre har jeg har kun haft
positive erfaringer, da det for det meste er folk som sælger fordi de vil prøve noget nyt. Jeg syntes også at folk er meget
ærlige herinde. Pointe med dette.. Lad os for gud skyld prøve at holde køb/bytte/salg så ærligt som muligt, det skulle nødig
ende som den blå avis?!?!
Mine 25 øre.. håber det giver mening..
|
| Til top |
|
| |
qweqqe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
terp2004 skrev:
Hej strecker. Tak for advarslen!Hej rainbow og qweqqe. Hvis man ikke har noget pænt at sige, kan man
helt undlade at sige noget.
|
|
|
Hvis du læste hvad jeg skrev ville du sikkert kunne se det pæne i mone ord.
Sys det er et fint initiv, og gør selv det samme!
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Online Indlæg: 2172
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg skal sælge noget brugt bruger jeg ikke mange mikrosekunder på at undersøge hvad man ved eventuel internethandel og med diverse forsendelse ect. kan få varen til, men kigger på min kvitering og skriver hvad den lyder på såfremt jeg ikke har opnået nogen rabat.
Når jeg køber og ser en nypris ja så prøver jeg selvfølgelig at finde den mest realistiske billigere pris jeg ville anse som gyldigt alternativ til at handle brugt. Den pris gør jeg så sælger opmærksom på og at jeg når jeg handler brugt forventer en billigere pris end mit bedste realistiske nykøbspris.
Hvis man ikke følger en lignende procedure ja så er man i min verden både dum og naiv.
Hvorfor er det at du ikke istedet for at bruge tid her på sitet sætter et pænt brev sammen til manden om at du har et alternativ som selv i nykøb er billigere end hans, og at du forventer alle ville undersøge tingene inden køb. Så foreslår du ham en fornuftig pris og mit bud er at han som så mange andre vil kunne se det fornuftige i dette og selvfølgelig er det ærgeligt at man må se priserne falde på det man har købt, men sådan er markederne. Mon ikke han ville komme med et rimeligt modforslag og i hr handlet uden den her latterlige internet råben på moarrr.
mvh. M
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 16 Februar 2011 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zwonkie skrev:
|
2) Jeg har tit tænkt over hvor meget man kunne stole på folk som solgte ting herinde. Indtil videre har jeg har kun haft positive erfaringer, da det for det meste er folk som sælger fordi de vil prøve noget nyt. Jeg syntes også at folk er meget ærlige herinde. Pointe med dette.. Lad os for gud skyld prøve at holde køb/bytte/salg så ærligt som muligt, det skulle nødig ende som den blå avis?!?!
Mine 25 øre.. håber det giver mening.. |
|
|
Er det nu jeg skal fortælle dig, at langt de fleste annoncer herinde os er på dba?
Hifi folk er de nemmeste at snyde, fordi folk tror på snyd allerede fra producenterne ingen stiller spørgsmål til noget som helst og gør man så er man årets nar.
Så og snyde folk med brugtgrej er endnu nemmere det er der fabelagtige eksempler på, så sent som igår blev jeg tilbudt noget til næsten den halve pris af hvad en person har noget til salg for i ksb. Nogle fatter heller ikke man ikke kan bruge en før pris til noget, der er ikke mange der køber tungere udstyr som ikke får store rabatter på mange tusinde, det har jeg ihvertfald altid gjort.
Næe dem der irritere mig er de spader der henvender sig for sjov og spilder ens tid, dem er der godt nok kommet mange af, jeg fatter ikke man henvender sig, hvis ikke man havde tænkt sig at købe tingen til at starte med alligevel. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |