Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Problemer med ombyg af bio grundet kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DEX-T1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at bygge lidt om på min Hjemmebio, Og kunne godt bruge lidt Hjælp det der er mit problem er at min stue ikke er ret bred, ca. 2.2 m i den ende hvor min Skærm (Tv) står, skærmen er sat op så man ser lige ind i den. Så der er ikke plads under mit tv til min forstærker og forforstærker. Hvilket gør at jeg er nød til flytte forstærker ombag sofaen.

Det jeg har svært ved er, at finde en kabel type jeg kan brugen, da der er brug for at et kabel på 7.5 m og de fleste Stereo kabler er max ca. 4 meter.

Jeg har derfor tænke på at bruge et kabel fra Real Cable deres SUB 1801. Men det er et Sub kabel. Er der nogen der kan fortælle mig hvad ulemper der er ved at bruge et sub kable frem for et stereo, Hvis der er nogen

For at give et Beder indblik i hvad jeg skal bruge kabler til skiver jeg lige hvad min bio er bygget op af,

Forforstærker                         Rotel RSP1098

Effekt Forstærker 1 Rotel 993  3X200W

Effekt Forstærker 2 Rotel 991  2X200W

Effekt Forstærker 3 Rotel 991  2X200W

Effekt Forstærker 4 Rotel 1080 2X130W

Højtaler

Center           Dali Ikon V2  X 2

Front             Dali Ikon 7   X 2

Baghøjtaler    Dali Ikon 2   X 2

Center bag     Dali Ikon 2   X 2

Sub                  Dali Ikon Sub X 2

Som højtaler Kabel bruger jeg noget 2 X 6,12 m2

Til top Vis DEX-T1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DEX-T1 Besøg DEX-T1's Websted

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Hvis det er et stereo phone kabel med RCA stik, findes de også i lange længder fx. her fra supra http://www.av-connection.dk/?PGr=855&ML=308 og her en billiger men det er nok ikke relevant til det setup http://www.av-connection.dk/?PGr=855&ML=308

Har man mulighed for at køre balanceret er det en fordel ved lange kabel træk, men har selv kørt træk på 15 m med alm phone uden problemer.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

nanohest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2011
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Hvad skal det 7,5 meter lange kabel bruges til?
Hvad skal det gå til/fra?
Til top Vis nanohest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nanohest Besøg nanohest's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

DEX-T1 skrev:

Det jeg har svært ved er, at finde en kabel type jeg kan brugen, da der er brug for at et kabel på 7.5 m og de fleste Stereo kabler er max ca. 4 meter.

Jeg ved ikke hvilke producenter du har kigget på, men der er da masser af producenter der kan levere stereo kabler i den længde du måtte ønske, om ikke andet så på bestilling.

truef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Otto J skrev:
DEX-T1 skrev:

Jeg ved ikke hvilke producenter du har kigget på, men der er da masser af producenter der kan levere stereo kabler i den længde du måtte ønske, om ikke andet så på bestilling.

Jeg siger ligesom Otto, du kan sagtens købe kabler i den længde der - de skal bare bestilles hjem

Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef

DEX-T1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2011 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Tak for de ideer i har givet, Men Supra EFF-ISL Kablet er nok lidt ude over min økonomiske formåen, da jeg skal bruge 10 stk bliver det en rimelig hamper affære. Er der nogle andre i et lidt laver pris klasse i kan anbefale ??  Helst med en ekstra skræm da jeg har problemer med lidt støj og håber at det ville kunne afhjælpe det bedre.

Kabler skal gå fra Forforstærker til effekt blokken og Sub

Var der nogle der viste hvad forskellen er på et stereo kabel og et Sub kabel ??
Til top Vis DEX-T1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DEX-T1 Besøg DEX-T1's Websted

DEX-T1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2011 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Tak Til alle jeg der har givet indput. 

Efter lidt mail frem og tilbage med en kabel producenter, som siger at der ikke skulle være nogen stor forskel på et mono kabel eller et Sub kabel. Besluttet mig for at bruge Real Cable SUB 1801

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes