| Sendt: 21 December 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så kan jeg godt tillade mig at være kritisk, når det er på så højt niveau. Jeg studerer teknologibaseret
forretningsudvikling (cand.polyt.) på AU, og har både haft videnskabsteori- og metode undervisning på højere niveau, og har
også efterhånden mange pratiske erfaringer med lignende projekter.
Det er hammersvært at lave en god kvantitativ survey, og jeg tror ærligtalt ikke det resultat i vil få ud af overstående vil
være hverken validt eller brugbart. Du prøver at simplificere noget meget komplekst og diffust til ganske få variable og det
kan bare næsten ikke lade sig gøre. Nu kan jeg ikke få spørgsmålene frem igen, men jeg mener bestemt ikke de fleste af
spørgsmålene er mulige at kvantificere, du vil få meget mere ud af kvalitative metoder som interviews, fokusgrupper,
participatory observaion etc. Det vil give meget mere mening at identificere mønstre i markedet/kundeadfærd som B&O kan
drage nytte af i stedet for et tal for eks. hvor højt jeg vurdere design ift. funktion. Det er jo helt umuligt at vide hvad hver
besvarelse forbinder med "høj funktionalitet i et TV" eller "flot design".
Jeg kan anbefale bogen "Den skindbarlige virkelighed" og kap. 4 fra Ulrich og Eppinger's bog om produkudvikling.
|