Emne: Hvorfor gør I det? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes meget tit at personer som leder efter et surround anlæg bliver anbefalet et stereo sæt selv om det personen vil have er et surround anlæg, hvorfor gør i det ?
Når nogen vil købe noget hifi produkt til f.eks 3000kr så kommer der ofte bud på produkter der koster mere eller meget end 3000kr selv om persones budget er på max 3000kr hvorfor gør i det ?
Synes at der er mange spænende produkter hos hifi klubben men ofte for man at vide på hifi4all at der er andre hifi butikker end hifiklubben, som om hifiklubben ikke er godt nok(selvfølgelig gør der det, selv om der måske ligger en hifiklub i nærheden af de fleste af hifi4alls bruger) og i skriver tit at der er andre produkter end dem hifiklubben sælger som om de ikke er gode nok(som jo også er rigtig nok, men synes personligt at det er nogen gode produkter hifiklubben sælger) Hvorfor gør i det Skal ikke lyde som en sur gammel mand, men hvorfor anbefaler i ofte nogen der er dyrer (eller meget dyrer) end personens max beløb, anbefaler stereo sæt op istedet for surround og nævner at der er andet end hifiklubbens og dens produkter som om det ikke er godt nok ?
HVORFOR GØR I DET ?
Synes personligt det er mega irreterende at i nogen gange anbefaler noget der er markant dyrer end det personen max vil ofre, det er okay hvis personen skriver ca 3000kr men for jeg noget meget bedre ved at ofre lidt mere er det ok at i anbefaler noget der er dyrer.
Med venlig hilsen den nysgerrige mand
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg anbefaler kun ting der er dyrer end en persons maxbeløb hvis det er en plov ca der gør at man får et langt bedre produkt.
dette er for at hjælpe den søgende men også for at hører lidt om, om de er villige til at sparer lidt ekstra op :) ellers så
anbefaler jeg som regel produkter der er indenfor personens max-beløb
så er der vidst fejet for min dør
Mvh LAC
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nu der spørges efter nye aktive højtaler til computeren til max 2000kr så anbefaler jeg ofte nogen der koster lidt mindre og ca 2000kr for nogen gange skal man regne med at man også skal have et sæt signalkabel og måske endda et nyt lydkort(ikke trådopretter ved hvor god lyd et standard lydkort har).
Det er ikke for at kritisere dem der anbefaler noget der kun koster f.eks 500kr mere end personens budget, max beløb, men mere dem det anbefaler produkter der koster væsnetlig mere en det personen vil ofre.
Har man et tv der går i stykker og forsikringen ikke dækker, så har man måske kun 4000kr til et tv så skal man da ikke anbefale noget der koster 5000kr når man kun har 4000kr til rådighed og inden for max en uge skal have et nyt tv.
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anbefaler at søge i brugtmarkedet , for der er mange penge at spare
|
| Til top |
|
| |
Draagmad Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel i dette forum som i så mange andre, at det er avataren, der taler, og den har ofte et ganske andet forhold til virkeligheden end personen
bag. Den vil, populært sagt, gerne fremstå som mere formuende, mere erfaren og generelt mere "som noget ved musikken" for nu at bruge et udtryk,
der læner sig lidt op ad emnet.
Det er selvfølgelig en grov generalisering og ikke møntet på nogen bestemte brugere, blot en observation fra mange andre fora.
Jeg må nok også hellere skynde mig at sige, at det er min egen erfaring og ikke nogen universel sandhed, jeg her giver udtryk for.
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Jeg synes meget tit at personer som leder efter et surround anlæg bliver anbefalet et stereo sæt op selv
om det personen vil have er et surround anlæg, hvorfor gør i det ?Når nogen vil købe noget hifi produkt til f.eks 3000kr så
kommer der ofte bud på produkter der koster mere eller meget end 3000kr selv om persones budget er på max 3000kr
hvorfor gør i det ?Synes at der er mange spænende produkter hos hifi klubben men ofte for man at vide på hifi4all at der er
andre hifi butikker end hifiklubben, som om hifiklubben ikke er godt nok(selvfølgelig gør der det, selv om der måske ligger
en hifiklub i nærheden af de fleste af hifi4alls bruger) og i skriver tit at der er andre produkter end dem hifiklubben sælger
som om de ikke er gode nok(som jo også er rigtig nok, men synes personligt at det er nogen gode produkter hifiklubben
sælger) Hvorfor gør i det Skal ikke lyde som en sur gammel mand, men hvorfor anbefaler i ofte nogen der er dyrer (eller
meget dyrer) end personens max beløb, anbefaler stereo sæt op istedet for surround og nævner at der er andet end
hifiklubbens og dens produkter som om det ikke er godt nok ?HVORFOR GØR I DET ?Synes personligt det er mega
irreterende at i nogen gange anbefaler noget der er markant dyrer end det personen max vil ofre, det er okay hvis personen
skriver ca 3000kr men for jeg noget meget bedre ved at ofre lidt mere er det ok at i anbefaler noget der er dyrer.Med venlig
hilsen den nysgerrige mand
|
|
|
Min erfaring siger mig at hvis et hifi anlæg der lyder godt koster 15000 kroner, og ja mindre kan man vel ikke (altså lyde
godt) så koster surround anlæg altså meget nemt 3, 4, 5 gange så meget, hvis det altså stadig skal lyde godt!
man forventer vel ikke at en person der går op i HIFI vil anbefale noget der er dårligere end lyder godt, med andre ord, hvis
der fandtes en bedre vej så havde den som havde interesse for hifi vel valgt den eller fundet den og helt personligt surround
anlæg er da spændende meeeen stereo delen skal altså stadig være hifi og dermed lyde godt.
surround anlæg er for at skabe effekter, effekter har intet med hifi at gøre og derfor sætter man en hifi person i et dilema,
et godt råd eller ...
Yes bare min mening og hifiklubben er ganske okay inden for de produkter de sælger.
HIFi = High Fidelity betyder stadig "høj natur tro hed" det lader sig ikke gradbøje efter en pengepung !
Hvis man vil have en surround anlæg til kroner 3000,- så er der "kun" et valg og det er PC højttaler og deres lige + en PC
man har i forvejen. Bare PSUen i en HIFI forstærker kan meget nem koste mere end kroner 3000,- og ja det er surt at det
koster men der er en grund til det når man bruger sin øre.
Venligst HIFI lyt
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
morten8620 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil give trådstarter ret. det sker i rigtig mange indlæg.
Man kunne også godt spare lidt på ordene i indlæggene og ikke skrive nøjagtig den samme pointe 3 gange i samme indlæg. __________________ morten
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange gang er det spørges der stille urealistiske krav, som fx. et komplet surround anlæg med 5.1 højtaler, til max 3000 kr.
Og som også er god til stereo, og kan spille højt til feste, og i den stil, her er det meget svært at råde om et god køb.
Så spørges ønske, henger ikke sammen med de økomiske muligheder, og man bruge Hfif4all.dk´s forum, som et magisk sted,
der kan opfylde alle krave, selv om købe har være i div. butikker og få et negativ svar.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Mange gang er det spørges der stille urealistiske krav, som fx. et komplet surround anlæg med 5.1 højtaler, til max 3000 kr.
Og som også er god til stereo, og kan spille højt til feste, og i den stil, her er det meget svært at råde om et god køb.
Så spørges ønske, henger ikke sammen med de økomiske muligheder, og man bruge Hfif4all.dk´s forum, som et magisk sted,
der kan opfylde alle krave, selv om købe har være i div. butikker og få et negativ svar. |
|
|
kan man så ikke bare anbefale det man synes er det bedste nye surround anlæg til 3000kr (f.eks det største anlæg fra logitech opfylder mindst 2 af kravene det er surround og kan spille højt, om det spiller godt er op til en selv at bedømme) og et forslag til et brugt, men godt surround anlæg og forsøge at finde et som både lyder godt og samtidigt kan spille højt Man kunne så lige lidt diskret nævne et eksempel på et anlæg der opfylder kravene og hvad det koster
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
StarTrek skrev:
Mange gang er det spørges der stille urealistiske krav, som fx. et komplet surround anlæg med 5.1
højtaler, til max 3000 kr.
Så spørges ønske, henger ikke sammen med de økomiske muligheder, og man bruge Hfif4all.dk´s forum, som et magisk
sted,
der kan opfylde alle krave, selv om købe har være i div. butikker og få et negativ svar. |
|
|
kan man så ikke bare
anbefale det man synes er det bedste nye surround anlæg til 3000kr (f.eks det største anlæg fra logitech opfylder mindst 2
af kravene det er surround og kan spille højt, om det spiller godt er op til en selv at bedømme) og et forslag til et brugt, men
godt surround anlæg og forsøge at finde et som både lyder godt og samtidigt kan spille højt |
|
|
Tit er krave også at det skulle kunne spille god, og hifi4all´s forum er ikke en magisk kugle, hvor man kan se alt, eller en
tryllehat, hvor man kan hive det billige anlæg op, som opfylder alle krav.
Derfor gå råde tit på at starte med at købe brugt, og start med at købe en surround receiver, og et sæt stereo højtaler, og så
på et senere tidspukt købe side, center og sub. højtalerne.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man "ofrer" ikke på anlæg - uanset hvad man køber. Man INVESTERER i god lyd og musikoplevelser. Umiddelbart har jeg svært ved at anbefale noget til omkring 3.000,- kroner med mindre vi snakker en god mellemklasse pickup.  Her kunne jeg så også finde på at foreslå lidt dyrere alternativer. Det skyldes så ikke manglen på rimeligt udstyr i den prisklasse, for der er helt sikkert meget. Blot er det MEGET lang tid siden jeg bevægede mig i det prisleje. Krav og dermed ofte også prisen på mine investeringer er steget betragteligt med alderen!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Man "ofrer" ikke på anlæg - uanset hvad man køber. Man INVESTERER i god lyd og musikoplevelser.
Umiddelbart har jeg svært ved at anbefale noget til omkring 3.000,- kroner med mindre vi snakker en god mellemklasse pickup. Her kunne jeg så også finde på at foreslå lidt dyrere alternativer.
Det skyldes så ikke manglen på rimeligt udstyr i den prisklasse, for der er helt sikkert meget. Blot er det MEGET lang tid siden jeg bevægede mig i det prisleje. Krav og dermed ofte også prisen på mine investeringer er steget betragteligt med alderen! 
|
|
|
Jammen så kan du jo bare nøjes med at måske læse tråden og så kun svare på spørgsmål i den prisklasse du kan være med i (selv har anlæg i/ erfarringer med)
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
|
|
Præcis. Hvis man spørger om folks personlige mening, så må man vel forvente at folk siger sin mening? Ofte er det "nybegyndere" der kommer her ind, og spørger efter komplette sammensætninger af systemer, til meget lave priser. Når så en forespørgsel, på et komplet surround system kommer på banen, og det må max koste 2500kr. Og det må IKKE være brugt! Ja så bliver det svært at levere, og her kommer stereo så på banen. Selvfølgelig kan du ikke få folk der er musik elskere til at anbefale et billigt Aldi anlæg. Og hvor mange af jer, har ikke set det senarie, at der er blevet spurgt efter et komplet system, hvor man så har foreslået et sæt Logitech z-5500 PC-højttaler sæt, da det er den "eneste" mulighed til prisen? Dem som foreslår et produkt til langt højere pris end max beløbet, uden at have nogen god grund, syntes jeg også skulle lade være med at udtale sig. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle gange får man for 7000,- ved at give 4000,-
Hvor man måske kun får for 4000,- ved at holde sig til de 3000,-
Forstået på den måde at det tit meget nemt kan svare sig at gå lige en tand over det som egentlig var max beløbet.
Et eks kunne være en 100 watt forstærker til 4000,- og en 100 watt forstærker til 5000,- hvor nogle der kender dem mener at
den til 5000,- er mere end meget bedre end den til 4000,-
Altså ganske synd at spare de 1000,-
Så for mit vedkommende er det ganske venligt ment og vel også et godt råd
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man høre mange mystiske krav, fra nybegyndere ud i surround og stereo, prøve bare at overhøre sælge og kunde i en hifi
butik, her komme der mange sjove ting frem både fra køber og sælge, og når så køber ikke kan få det svar han ønsker,
henvende han sig her, og når så man få samme svar som fra en af de seriøse hifi butikker, ja så har vi balladen.
Frem for alt ønske vi at hjælpe nybegyndere ud i surround og stereo, og det gør vi ved at fortælle sandheden og er ikke
farvet at diverses sælger og smart reklamer trick.
Det først vi gør er netop at hive en nybegyndere ud i surround og stereo, ned i den virklige verden, så der undgår fejl købe
(og man derved få en tilfreds køber, i det lang løb), da vi ikke er her for at sælge komplet high-end surrund anlæg fra Aldi til
3000 kr., det er Aldi best til.
Så det kan sige meget kort til dit spørsmål "Hvorfor gør I det?", vi gør det for at hjælpe.
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror at for mit vedkommende, når jeg svare på de der "bedste forstærker til 5000kr" tråde, så er det jo altid i bedste henseende at jeg nogle gange foreslår en forstærker til 6000 kr. når jeg kigger tilbage på mine hifi køb, kunne jeg havde sparet mange penge ved at købe lidt dyrere fra starten af. Dermed sagt, at jeg går automatisk ud fra at folk er vilde med at opgradere lige som mig selv. så det er selvfølgelig kun ud fra min egen optik at jeg svare. men kan godt se at hvis man helt regidt kun vil købe anlæg til 4000 kr, så er det irreterende at blive foreslået et til 5000. tror dog kun at folk foreslår det for at hjælpe :)
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N det er jo ikke den der bare kan nøjes med at anbefale noget der koster 6000kr istedet for max 5000 men der er bare nogen gange nogen som anbefaler noget der måske koster 50 % mere end det trådopretter skriver vil ofre, som jeg synes er uforskammet hvis man ikke vil, har eller kan ofre mere end 5000krdem er der nogen gang nogen af som skal anbefale noget meget dyrer end trådopretter vil ofre
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Man høre mange mystiske krav, fra nybegyndere ud i surround og stereo, prøve bare at overhøre sælge og kunde i en hifi butik, her komme der mange sjove ting frem både fra køber og sælge, og når så køber ikke kan få det svar han ønsker, henvende han sig her, og når så man få samme svar som fra en af de seriøse hifi butikker, ja så har vi balladen.
Frem for alt ønske vi at hjælpe nybegyndere ud i surround og stereo, og det gør vi ved at fortælle sandheden og er ikke farvet at diverses sælger og smart reklamer trick.
Det først vi gør er netop at hive en nybegyndere ud i surround og stereo, ned i den virklige verden, så der undgår fejl købe (og man derved få en tilfreds køber, i det lang løb), da vi ikke er her for at sælge komplet high-end surrund anlæg fra Aldi til 3000 kr., det er Aldi best til.
Så det kan sige meget kort til dit spørsmål "Hvorfor gør I det?", vi gør det for at hjælpe. |
|
|
Enig!
...og vi gør det formodentlig alle af en god mening, baseret på de erfaringer vi har...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kommer det helt store ? hvor mange har hørt det de anbefaler, folk snakker alt for meget og tager ud og lytter for lidt...
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Så kommer det helt store ? hvor mange har hørt det de anbefaler, folk snakker alt for meget og tager ud og
lytter for lidt... |
|
|
Personligt har jeg aldrig anbefalet noget jeg ikke kender til, det har jeg slet ikke mod til - tænk hvis der blev spurgt ind til det
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|