| Forfatter |
|
lAMME Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 05 Januar 2012 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey hifis...
Jeg har et setup der består af en holfi integra 8 -> v-dac -> usb-kabel -> mac pro.
Sagen er den, at min holfi står et stykke væk fra min computer og jeg kan derfor ikke nå volumekontrollen uden at rejse mig.
Min volumejustering på computeren har ingen effekt, da min dac åbenbart fungerer uafhængigt af resten af systemet. Denne
er der desuden heller ikke volumekontrol på.
Nogen der eventuelt ved, hvordan man gør det muligt at skrue op/ned via sin mac, når man har sådan en dac? Eller andre
løsninger :)?
Jeg krydser fingre, og på forhånd tak.
vh
Peter
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 05 Januar 2012 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke at jeg tror det her er til meget hjælp, men har selv optisk out fra min HTPC (win7) til min DAC. Uanset om jeg spiller film (TotalMedia3 eller VLC) eller musik (Mediaplayer eller Foobar) så virker pc-volume også på min optiske udgang....... Måske det er anderledes på MAC????
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 06 Januar 2012 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 06 Januar 2012 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2012 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal jo vælge at bruge den enhed som er dit lydkort, altså er det noget usb skal du aktiver og bruge i lydinstillingerne dit usb kort og er det spdif så skal man vælge den udgang i hvertfald med windows.
Prøv evt og spørg hos 4 sound idet de sælge alle mulighed lyd produkter også mac computer,lydkort,dac mere eller humac tror også de burde vide noget om dit problem.
|
| Til top |
|
| |
lAMME Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2012 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Ikke at jeg tror det her er til meget hjælp, men har selv optisk out fra min HTPC (win7) til min DAC. Uanset
om jeg spiller film (TotalMedia3 eller VLC) eller musik (Mediaplayer eller Foobar) så virker pc-volume også på min optiske
udgang....... Måske det er anderledes på MAC???? |
|
|
Hmm måske jeg så skulle begynde at bruge optisk. Det kommer nok automatisk sammen med min airport ekspress'
ankommen :)
|
| Til top |
|
| |
lAMME Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2012 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Du skal jo vælge at bruge den enhed som er dit lydkort, altså er det noget usb skal du aktiver og bruge i
lydinstillingerne dit usb kort og er det spdif så skal man vælge den udgang i hvertfald med windows.
Prøv evt og spørg hos 4 sound idet de sælge alle mulighed lyd produkter også mac computer,lydkort,dac mere eller humac
tror også de burde vide noget om dit problem. |
|
|
Jeg går ind i mine sounddevices og vælger min USB DAC. Ellers kommer der ingen lyd ud af anlægget. Kan godt skrue op og
ned i iTunes, men så kommer der bare en lydreklame på en random hjemmeside når anlægget er skruet helt op og
forskrækker mig :D
|
| Til top |
|
| |
lAMME Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2012 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan jeg så desværre ikke rigtig bruge, da mit usb-kabel går hele vejen over til anlægget hvor dacen også er :)
|
| Til top |
|
| |
lAMME Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2012 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha klart et brugbart forslag. Eller, i hvert fald et forslag. Tror jeg vil kigge efter en løsning i Grønspættebogen ;)
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2012 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
lAMME skrev:
Kan jeg så desværre ikke rigtig bruge, da mit usb-kabel går hele vejen over til anlægget hvor dacen også er :) |
|
|
Fra dac'en et kabel med trs i den ene ende indt volumen knappen og et kabel med phone så lyden kan komme ud af volumen boksen og så ellers bare ind i forstærkerenb med minder det skal være optisk kabel elelr noegt ligende i forstærkeren. kabelr fås hos 4sound i mange længder
|
| Til top |
|
| |