Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 21:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Volumejustering væk fra forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2012 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hey hifis...

Jeg har et setup der består af en holfi integra 8 -> v-dac -> usb-kabel -> mac pro.

Sagen er den, at min holfi står et stykke væk fra min computer og jeg kan derfor ikke nå volumekontrollen uden at rejse mig.
Min volumejustering på computeren har ingen effekt, da min dac åbenbart fungerer uafhængigt af resten af systemet. Denne
er der desuden heller ikke volumekontrol på.

Nogen der eventuelt ved, hvordan man gør det muligt at skrue op/ned via sin mac, når man har sådan en dac? Eller andre
løsninger :)?

Jeg krydser fingre, og på forhånd tak.

vh
Peter
Til top Vis lAMME's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lAMME Besøg lAMME's Websted

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Januar 2012 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Ikke at jeg tror det her er til meget hjælp, men har selv optisk out fra min HTPC (win7) til min DAC. Uanset om jeg spiller film (TotalMedia3 eller VLC) eller musik (Mediaplayer eller Foobar) så virker pc-volume også på min optiske udgang....... Måske det er anderledes på MAC????

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Januar 2012 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

hej der!

du skal bare have sådan en her og se om du kan få den lavet til den længde du skal bruge  

http://www.skovudstyr.dk/Planteemballering-og-potter.6557.as px?recordid6557=1625  

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Januar 2012 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2012 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Du skal jo vælge at bruge den enhed som er dit lydkort, altså er det noget usb skal du aktiver og bruge i lydinstillingerne dit usb kort og er det  spdif så skal man vælge den udgang  i hvertfald med windows.

Prøv evt og spørg hos 4 sound idet de sælge alle mulighed lyd produkter også mac computer,lydkort,dac mere eller humac tror også de burde vide noget om dit problem.

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2012 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Ikke at jeg tror det her er til meget hjælp, men har selv optisk out fra min HTPC (win7) til min DAC. Uanset
om jeg spiller film (TotalMedia3 eller VLC) eller musik (Mediaplayer eller Foobar) så virker pc-volume også på min optiske
udgang....... Måske det er anderledes på MAC????

Hmm måske jeg så skulle begynde at bruge optisk. Det kommer nok automatisk sammen med min airport ekspress'
ankommen :)
Til top Vis lAMME's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lAMME Besøg lAMME's Websted

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2012 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

Du skal jo vælge at bruge den enhed som er dit lydkort, altså er det noget usb skal du aktiver og bruge i
lydinstillingerne dit usb kort og er det  spdif så skal man vælge den udgang  i hvertfald med windows.

Prøv evt og spørg hos 4 sound idet de sælge alle mulighed lyd produkter også mac computer,lydkort,dac mere eller humac
tror også de burde vide noget om dit problem.

Jeg går ind i mine sounddevices og vælger min USB DAC. Ellers kommer der ingen lyd ud af anlægget. Kan godt skrue op og
ned i iTunes, men så kommer der bare en lydreklame på en random hjemmeside når anlægget er skruet helt op og
forskrækker mig :D

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2012 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

http://www.4sound.dk/shop/andet-studieoutboard/fostex/pc-1ex .html

Kan jeg så desværre ikke rigtig bruge, da mit usb-kabel går hele vejen over til anlægget hvor dacen også er :)

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2012 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

hej der!

du skal bare have sådan en her og se om du kan få den lavet til den længde du skal bruge  

http://www.skovudstyr.dk/Planteemballering-og-potter.6557.as px?recordid6557=1625

Haha klart et brugbart forslag. Eller, i hvert fald et forslag. Tror jeg vil kigge efter en løsning i Grønspættebogen ;)

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2012 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

lAMME skrev:
gasolin skrev:

http://www.4sound.dk/shop/andet-studieoutboard/fostex/pc-1ex .html

Kan jeg så desværre ikke rigtig bruge, da mit usb-kabel går hele vejen over til anlægget hvor dacen også er :)

Fra dac'en et kabel med trs i den ene ende indt volumen knappen og et kabel med phone så lyden kan komme ud af volumen boksen og så ellers  bare ind i forstærkerenb med minder det skal være optisk kabel elelr noegt ligende i forstærkeren. kabelr fås hos 4sound i mange længder

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes