Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Bilforstærker til bilen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peder-dingo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hej folkens!

Jeg bruger meget tid på at pendle i min Fiat Punto til og fra arbejde. Da jeg godt kan lige at høre musik og
værdsætter god lyd har jeg fået sat nogle lækre højttalere i, men synes ikke lyden er væsentligt forbedret. Jeg tror
det skyldes at radioen ikke kan levere power nok til højttalerne.
Højttalerne er et sæt af disse til fordøren (dog har jeg ikke sat de løse diskanter i endnu da der ikke var plads der
hvor de gamle sidder):
http://carsound.dk/produkt.asp?id=6024&pk=
Og i hattehylden har jeg et sæt af disse:
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=4095&pk=1

Radioen er en Kenwood KDC-BT61U Autoradio
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=10026&pk=2&produkt=Ken wood_KDC-BT61U_Autoradio

Mine overvejelser går så på om det er en god ide at investere i en forstærker så der kan komme mere power til
højttalerne og forbedre lyden? Og kan man lægge den under sæddet eller lignende så den ikke fylder? Vil IKKE
have fyldt bagagerummet op med subwoofer, forstærker osv., så det skal være så lidt fyldende som muligt.
Hvor svært er det at installere sådan en? Er det noget man selv kan klare eller skal man have fat i en prof? Og
hvad tror I det koster?

På forhånd tak for hjælpen :)

Hilsen Peder-D!
Til top Vis peder-dingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peder-dingo

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hej,

Første krav til lyd i bilen er at de alle spiller i fase, ellers ender det med ingen ting,
Næste krav at at når du spiller højt at intet rasler med, ellers skal man skrue ned eller finde de punkter hvor det rasler fra og
spænd det fast.
Du skal nok ikke forvente at det kommer til at lyde lige så godt der hjemme, hvor rummet er en helt anden volume.

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Ikke at jeg har forstand på bil-stereo, men i min bil er der et bose-anlæg installeret fra mazda, og der er en forstærker til de
seks højttalere under passagersædet. så det kan sagtens lade sig gøre at få noget der passer under passagersædet. Tror
måske du kan have mere frihøjde under sæderne i din punto end der er i min mazda.
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

FINLUX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har selv 2 Rainbow komponent sæt i min bil + en DLS CA41 (den gamle) forstærker som jeg er super tilfreds med... hvis du skal have det optimale ud af dine sæt så skal du have en forstærker plus evt. kondensator... Jeg vil fraråde at "gemme" en forstærker væk under sædet, den skal som alt andet elektronisk udstyr kunne komme af med varmen. Det er set gjort, men jeg ville ikke.

Jeg ville kigge på DBA efter en 4 kanals i mærker som Audiobahn, Audison, Genisis, Hertz, Mac Audio og DLS.

Om det er svært at montere, det er hvad man gør det til.... som jeg forstår det, så har du haft dine døre skilt ad, og derfra til at trække kabler rundt i bilen er der ikke så langt.

en brugt forstærker 1500-2500,-  kabler, sikringer mm. 1200,- (kondesator 750-1000,-)

Har du monteret i din hattehylde?

Til top Vis FINLUX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FINLUX

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes