| Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står overfor en lille flytning på små 250 km, og det ville jo være en del lettere at betale sig fra det, men er jo lidt nervøst anlagt, både hvad angår riser og indtrykkede enheder osv.. Hvad er jeres erfaringer med det ?
eller skal man ud og leje en kassevogn 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi udstyret skal i hvert fald ikke.. den skal i egen bogn med god affjedring og passende pakket ind. så ingen ingen sænket corolla her... det har også en beroligende effekt at man selv har 100% kontrol over situationen, og hvis noget går galt har man kun sig selv at takke...
men som sagt, hifi i egen bil, helst med en blød affjedring. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et flyttefirma har normalt forsikring der dækker skader, hvis du flytter det selv er risikoen på egen regning
Karsten
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også foretrække at transportere det selv .. skulle det ikke være en mulighed må du ud og investere i papkasser og MEGET bobleplast (fås på posthuset) og så sende tingene som FORSIGTIG. Alt hvad du har org emballage til, burde ikke tage skade .. men igen, send som FORSIGTIG!!
Og jeg ville nok lave et eller andet fiks-faks med højttalerne, f.eks fjerne frontstoffet så det ikke tog skade, evt sende det separat. og så sætte en træplade foran enhederne, bare for at være HELT sikker.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er da glad for det ik kun er mig der er paranoid 
Har heldigvis stadig det originale emballage til langt det meste, så mon ikke for min og fragtmændenes skyld det bedste er at jeg lejer en flyttebil, og prøver at finde vej, og trykker lidt på bremsen når man skal over bumpet (fyn) der er vel os stor selvrisiko på deres forsikringer ? og de dækker vel næppe riser ?
man kan vel godt smide vognen i forskellige afdelinger, istedet for at skulle tilbage med den ?
er lidt en flytte newbee 
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du lejer en vogn i en af de store udlejningsfirmaer skulle du sagtens kunne aflevere bilen i jylland.
når du nu trykker på bremsen, så lad være med at klodse dem ... det vil du fortryde.
jeg kender ikke det store til flyttefirmaernes priser, jeg er så heldig at have en far der kører fragt, så er det bare ind på ladet og afsted.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg flyttede sidst kørte jeg selv i en MPV (en lånt på gule plader). Det gik rigtig godt, og mest af alt så var jeg tryg og kunne selv bestemme tempoet.
Henrik300
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 17 April 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi pakkes i flyttekasser, du kan bruge bobleplast, men badehåndklæder er også godt (man kan bruge dem bagefter man har slæbt). Højttalere kun med højttalerelementerne opad, Hifi-apparaterne hvilende på bagpanelet på skrå på bagsædet, de må ikke hvile på volumenknappen. Sikkerhedsselen skal også på, så skulle det nok gå, også selv om der langt!!!
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 17 April 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har originale emballage er det vel ikke noget problem. Udstyret har jo været på en meget større rejse end dine 250 km, fra f.eks Japan eller USA??
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej de havde lidt under en km .. altså mine højttalere som jeg er mest nervøse for... men har de originale kasser til langt det meste.. så hvis jeg selv flytter dem burde der jo ik kunne ske dem så meget 
F.Christians: Selvfølgelig!!! glemmer da ik at give det sele på 
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lejede en special varvogn og kørte fra Aalborg til Århus og tilbage igen. Kom af med omkring 600 alt i alt inc fuel.
Snakkede med Avis da jeg overvejede at køre i tog til Århus (skulle hente noget der nede) og så leje en bil der og aflevere bilen i Aalborg. Det kunne man godt, men skulle betale 1000kr+ bare i gebyr for at aflevere bilen, så jeg tog selv en dobbelt tur. __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |