Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Told?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2013 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Godt nytår.

Jeg har lige modtaget sacd fra japan. Værdien på denne er $32.00 (ca 185dkr) Den er gået glat igennem. Men jeg har hørt
rygter gående på "bagatel-grænse" nogle nævner 100kr nogle nævner 200kr. Er det afhængigt af toldernes humør. Hvis der er
lignende tråde på dette emne, kom venligst med links.

tak for hjælpen
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Januar 2013 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

De ta´r stikprøver ud, nogle gange mere effektivt end andre desværre, for et par år siden røg alt, hvad jeg bestilte ind til fortoldning, så det er et spil i lotteriet. De kan naturligvis ikke undersøge alle private pakker/breve, uden at behandligstiden ville blive alt for lang.

Grænsen kan du læse på Post DK´s hjemmeside, men grænsen for varer fra "udenfor EU" er 80,- , overstiger det det, skal du betale 25% i moms af det overskydende, og så skal Post DK ha´ 160,- for at regne den ud. Den gælder så (hvis jeg husker rigtigt) op til 950,- kr. hvorefter du skal betale x antal % i told OG 25% i moms. Mit skrækelsempel som jeg oplevede sidste år var en pakke der efter dagens $-kurs var 82,- kr. Moms = 50 øre, Pest DK 160,- for at regne ud, at jeg skulle betale 50 øre i moms. Samlet pris 242,50. Synes man skulle slå et slag for, at hvis behandlingen (160,-) overstiger den moms, der skal betales, burde det være under bagatelgrænsen.

http://www.postdanmark.dk/da/privat/kundeservice/landefakta/ sider/toldregler.aspx

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Januar 2013 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

oink skrev:
Godt nytår.

Jeg har lige modtaget sacd fra japan. Værdien på denne er $32.00 (ca 185dkr) Den er gået glat igennem. Men jeg har hørt
rygter gående på "bagatel-grænse" nogle nævner 100kr nogle nævner 200kr. Er det afhængigt af toldernes humør. Hvis der er

tak for hjælpen

Du kan blive pålagt told hvis du køber for mere end 80 kr uden for EU. EU er en toldunion og derfor pålægges tolden ved EU's ydre grænser.

http://www.toldpriser.dk/toldregler

Og her gælder det om at være heldig. CDer købt f.eks hos Wowhd i Hong kong ligger i et brev der normalt går lige igennem, men hvis du køber et par højtalere i USA, må du regne med at toldvæsenet opdager købet. Gebyret er på ca. 160 kr. KØb derfor fra engelske istedet for amerikanske hjemmesider, for der er ikke told på varer sendt fra England. Og f.eks Amazon har også en engelsk side: Amazon.co.uk, så brug den istedet for den amerikanske.

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 Januar 2013 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Ja, toldreglerne er sjovt nok med jævne mellemrum til debat på disse sider, selv om tolden relativt set udgør en væsentlig mindre del af
merbetalingen ved import fra tredjelande end momsen. Det er altså overvejende momsen - og ikke tolden - der koster!

Apropos importgebyret på 160 kr., så kunne der advokeres for, at det skulle udgøre en promille- eller procentdel af den forfaldne told. Problemet er
imidlertid, at papirarbejdet i forbindelse med fortoldningen er det samme hvad enten, der er tale om en vare af lille eller stor værdi, så Post har altså
valgt at køre med et enhedsgebyr.

Det betyder så også, at varer til en lille værdi (men over 80 kr.) bliver uforholdsmæssigt dyre, da importgebyret kommer til at udgøre en
forholdsmæssig stor del af den samlede pris, jf. Boydk's tydeligvis traumatiserende oplevelse ovenfor.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Januar 2013 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Januar 2013 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Ja, toldreglerne er sjovt nok med jævne mellemrum til debat på disse sider, selv om tolden relativt set udgør en væsentlig mindre del af
merbetalingen ved import fra tredjelande end momsen. Det er altså overvejende momsen - og ikke tolden - der koster!

Apropos importgebyret på 160 kr., så kunne der advokeres for, at det skulle udgøre en promille- eller procentdel af den forfaldne told. Problemet er
imidlertid, at papirarbejdet i forbindelse med fortoldningen er det samme hvad enten, der er tale om en vare af lille eller stor værdi, så Post har altså
valgt at køre med et enhedsgebyr.

Det betyder så også, at varer til en lille værdi (men over 80 kr.) bliver uforholdsmæssigt dyre, da importgebyret kommer til at udgøre en
forholdsmæssig stor del af den samlede pris, jf. Boydk's tydeligvis traumatiserende oplevelse ovenfor.

Som liberalist mener jeg selvfølgelig det er urimeligt at vi ikke kan bruge vore egne hårdt beskattede penge hvor vi vil, men når reglerne nu er så knudrede som de er, kan vi ihvertfald forsøge at købe på engelske sider istedet for amerikanske, sådan at vi ikke støtter den glubske velfærdsstat mere end absolut nødvendigt.

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Sendt: 08 Januar 2013 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

oink skrev:
Godt nytår.

tak for hjælpen

Pakkens form og indhold samt tolderens humør. Flade breve bliver som regel kørt direkte igennem uden kontrol, mens store pakker næsten altid bliver tjekket. Grænsen for moms pis og papir går ved 80kr, men i praksis er den afhængig af tolderens humør, om han/hun gider at fortage det arbejde der ligger i moms opkrævningen, og om tolderen tror folk vil være villige til at betale 2-300kr for at få deres pakke udleveret.

Ved køb på ebay er nogen afsendere gode til at angive en lav værdi, så man undgår told, fint ved cd'er og den slags, men mindre godt ved ting der åbenlyst er mere værd. I det tilfælde kan det godt betale sig at kontakte sælger, og få angivet en realistisk værdi på toldpapirerne.
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Januar 2013 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

jeg regner altid med 25% moms + 4% told, told kan svinge lidt men deromkring.
Mange lader sig friste af USA priser der altid er excl. moms og andet gøjl.
Undgå post dk, det er for dyrt med små forsendelser, brug UPS eller spørg dem inden.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 08 Januar 2013 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
jeg regner altid med 25% moms + 4% told, told kan svinge lidt men deromkring.Mange lader sig friste af USA priser der altid er excl.
moms og andet gøjl.Undgå post dk, det er for dyrt med små forsendelser, brug UPS eller spørg dem inden.

Jeg benytter nogenlunde samme regnestykke, men dog således, at jeg tillægger told først og derefter momsen, da toldbeløb er momspligtige. Og
husk at medregne forsendelsesomkostningerne. Det er nemlig betaling for en udenlandsk serviceydelse, der også ... tadaaaa ... er told og
momspligtig.

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 09 Januar 2013 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Analogueman skrev:
Ja, toldreglerne er sjovt nok med jævne mellemrum til debat på disse sider, selv om tolden relativt
set udgør en væsentlig mindre del af merbetalingen ved import fra tredjelande end momsen. Det er altså overvejende momsen - og ikke tolden - der
koster! Apropos importgebyret på 160 kr., så kunne der advokeres for, at det skulle udgøre en promille- eller procentdel af den forfaldne told.
Problemet er imidlertid, at papirarbejdet i forbindelse med fortoldningen er det samme hvad enten, der er tale om en vare af lille eller stor værdi, så
Post har altså valgt at køre med et enhedsgebyr. Det betyder så også, at varer til en lille værdi (men over 80 kr.) bliver uforholdsmæssigt dyre, da
importgebyret kommer til at udgøre en forholdsmæssig stor del af den samlede pris, jf. Boydk's tydeligvis traumatiserende oplevelse ovenfor.

Som liberalist mener jeg selvfølgelig det er urimeligt at vi ikke kan bruge vore egne hårdt beskattede penge hvor vi vil, men når reglerne nu er så
knudrede som de er, kan vi ihvertfald forsøge at købe på engelske sider istedet for amerikanske, sådan at vi ikke støtter den glubske velfærdsstat
mere end absolut nødvendigt.

Der er vel ingen, der tvinger dig til at bruge dine penge inden for EU's toldmure? Det klassiske liberale frihedsideal er jo netop baseret på friheden fra
tvang til at gennemføre en handling, som man ellers ikke ikke ville have foretaget. Så du må forklare nærmere, hvori urimeligheden består ud fra et
klassisk liberalistisk standpunkt. I'm all ears (det er jo en hifiside det her)

Jeg fornemmer endvidere, at du bestemt ikke er socialliberal på dine bemærkninger omkring den glubske velfærdsstat - og det er da også meget
bedre at støtte den britiske velfærdsstat og britiske erhvervsdrivende end ditto danske

Skrevet med et glimt i øjet og Goulds udgave af Bachs DWK som baggrundsmusik ...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes