| Forfatter |
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Desværre sker det næsten hver gang man læser om noget i pressen man faktisk ved noget om - så findet man ud af hvor lidt journalister ved om det de skriver !
Lidt skræmmende 
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
|
Hej
Desværre sker det næsten hver gang man læser om noget i pressen man faktisk ved noget om - så findet man ud af hvor lidt journalister ved om det de skriver !
Lidt skræmmende 
|
|
|
meget skræmmende...
jeg vil nok mere sætte mine penge på sacd som en "afløser" for cden, men det sker jo nok ikke foreløbig at cden forsvinder
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
På den anden side! Står der 48 firmaer "hard-ware og soft-ware" bag DVD-AUDIO og kun to bag SACD og Philips andel er vist begrænset. Flertallet venter vist kun på at der kommer helt skudsikker styr på macroèn, før de trykker på nogle knapper.
Peter
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... man burde næsten sende et brev til den stakkels journalist som nu bliver til grin...
Hvad er det for noget han ævler om mp3'er? Jeg forstår ikke helt hans formulering...... Mener han at cd'ens afløser er en DVD med mp3'er
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders_K skrev:
|
Hvad er det for noget han ævler om mp3'er? Jeg forstår ikke helt hans formulering...... Mener han at cd'ens afløser er en DVD med mp3'er
|
|
|
Ja!.. Når man har købet og betalt for en plade, så er det muligt at tage det spor og bruge på eks. PC ect. i MP3, så pladen kommer til at indeholde følgende! DVD-A "kan IKKE tages ud digitalt"MACRO sikret" 44.1 Khz og MP3. det er da smart nok.
Peter
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er fantastisk. Man køber DVD Audio skiver for at få MP3 filer. Tjuhej hvor det går.
Hvad bliver det næste? DivX på DVD Video skiver?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
|
Hej
Lidt skræmmende 
Hilsen
Nørd
|
|
|
Det kunne hvis ikke have været sagt bedre 
En kort søgning på cdon giver 494 SACD titler og 201 DVD-Audio titler. Af DVD-Audio'erne er 14 danske udgivelser.... hvor er lige det revolutionerne i at et eller andet dansk band udgiver en DVD-A. Ikke ligefrem den banebrydende verdensnyhed der er lagt pop til i artiklen.
Man burde snede jounalisten et lille link til denne tråd  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
det mest sørgelige er nu efter min mening at hr og fru danmark hopper
på vognen og måske går ud og investerer in en dvd-audio spiller og at
dvd-audio er cd'ns afløser ? lad os nu se tiden an
|
| Til top |
|
| |
wamsler Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja var selv i fona i slagelse igår og spurgte om man kunne købe en alm cd afspiller, ja men de havde ikke nogen på hylderne men jeg kunne da købe en dvd som jo var lige så god til at afspille cd-skiver  __________________ MVH/Wamsler
|
| Til top |
|
| |
Brian73 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buddy skrev:
|
Ja det er fantastisk. Man køber DVD Audio skiver for at få MP3 filer. Tjuhej hvor det går.
|
|
|
Som jeg læser det så får man både dvd-audio og mp3.. altså begge formater på en disk.. 
Mvh Brian..
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian73 skrev:
Buddy skrev:
|
|
|
|
Som jeg læser det så får man både dvd-audio og mp3.. altså begge formater på en disk.. 
Mvh Brian..
|
|
|
Nemlig, man skal lige læse og forstå - det er netop fordi at det er let at rippe, at de har lagt færdige MP3-filer på dvd´en ved siden af selve indspilningen i DVD-audio - og ideen er jo egentlig smart nok hvis man lige vil have musikken over i bilstereoen eller den transportable.
Men det er i følge min overbevisning stadig for tidligt at udråbe DVD-audio som cd´ens afløser - promoveringen af formatet har trukket ud i over 2 år nu, på trods af at der har været "trusler" omkring kampagner de sidste par år. Jeg tror dog næppe at vi skal vente længe på at der kommer til at ske et eller andet - spørgsmålet er bare hvad! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
dohh Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal da ikke herske tvivl om hvorvidt dvdaudio eller sacd bliver cd´ens afløser! Det er da helt oplagt! Forstår da udemærket bandets iver og glæde over at have udgivet en sådan plade..Musisk set er der uanede muligheder, der overgår alt to-kanals lyd. Selv SACD må vige pladsen.. Bandet kan så lide lidt under manglende salg de første par år- men det er pladebranchen allerede vandt til... 
Det med mp3´erne er da friskt nok - de åbner op for nogle muligheder og begrænser ikke kun til DVD-audio formatet.... der er skræmmende mange mennesker der nøjes med mp3 kvalitet i dag. Så dem sælger de også til.
Og journalisten.. det var en ganske objektiv artikel... alt andet ville ikke blive læst af Hr. og Fru Jensen.. 
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian73 skrev:
Buddy skrev:
|
|
|
|
Mvh Brian..
|
|
|
Ja ja, det havde min sølle hjerne fattet, ellers kunne man vel ikke længere kalde det DVD Audio udgivelse.
Men altså... Pointen...Det er lidt ligesom at levere traktordæk med til BMW M5'eren. Så kan man køre i mudder også???
|
| Til top |
|
| |
Brian73 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buddy skrev:
Brian73 skrev:
Buddy skrev:
|
|
|
|
Mvh Brian..
|
|
|
Ja ja, det havde min sølle hjerne fattet, ellers kunne man vel ikke længere kalde det DVD Audio udgivelse.
Men altså... Pointen...Det er lidt ligesom at levere traktordæk med til BMW M5'eren. Så kan man køre i mudder også???
|
|
|
okay så!! det var en rimelig dårlig sammenligning! der er faktisk nogen der bruger mp3 formatet under motion løb, træning, i bilen eller skolen.. tror ikke at man kan montere traktor dæk på en bimmer ;)
Mvh Brian..
|
| Til top |
|
| |
dohh Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
nææh... men der er alligevel en flok knallerter der monterer 19"´ere på deres bimmere...så de kører som en traktor!!! :D
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
aviser sætter altid tingene på spidsen for at sælge nyheden - ligesom artikelen med cd'er der går i opløsning - Det var vist også politikken, der stod for den... siger lidt om kvaliteten på den avis...
/M
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 20 April 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
de bliver også betalt for at skrive artikler, åbenbart ikke for at lave grundig research...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes nu alligevel det er fint nok at danmark begynder at udgive flerkanals musik. Lidt ligesom DTS er begyndt at blive brugt på danske DVD udgivelser.
Mht. de MP3 filer som følger med så er spørgsmålet er jo om kvaliteten af færdigt producerede er på højde med, de "hjemmerippede", her tænker jeg f.eks. på at Fraunhofers officielle encoder er blvet overgået af LAME encoderen.
Af det rent faktisk skulle vise sig at blive mp3 filer som følger med på DVD-A skiven, eftersom det er det er et af de mindst kopi sikrede lydformater. WMA eller lign lyder mere sandsynligt, selv om et sikret Mp3 format skulle være på vej.
Jeg kunne meget nemt forestille mig at de anvender en tarvelig lav bitrate (ala. DR Netradio ) så man ikke gider anvende de filer alligevel. Det vil komme til at stå i kontrast til SACD og DVD-A meget høje opløsning decoderne har svært ved at håndtere og det menneskelige øre knapt nok kan skelne fra alm. CD.
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders_K skrev:
|
Hvad er det for noget han ævler om mp3'er?
|
|
|
"Han" hedder Sisse K. Ibsen...ham journalisten. 
|
| Til top |
|
| |