Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Batteri til Philips Discman? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg blev nostalgisk og købte en brugt og fejlfri Philips Discman på ebay (grundet den har optisk lyd ud og det var en gammel
topmodel med fjernbetjening på kablet etc.

Modellen hedder AZ 7894

Afspilleren køre bare derudaf, men jeg kan simpelthen ikke få det indbyggede oplader-kredsløb til at oplade det originale
medfølgende Philips batteripakke. Min tanke er at batteriet er faldt sammen og det dermed ikke virker længere. Jeg er
derfor på jagt efter et nyt batteri som hedder enten AY3360 eller AY3361 og nej den kan ikke bare oplade 2 stk almindelige
genopladelige AA batterier - dette er forsøgt.

Jeg har fundet et batteri som matcher herinde men det kan vist ikke sendes til danmark.

http://www.amazon.co.uk/gp/cart/view.html/ref=gno_cart

ER der nogen som har et liggende magen til som virker?

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juli 2013 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Dit link fører ikke til noget brugbart men hvis den ikke vil lade på 2 almindelige genopladelige er der noget galt med spillen.

Forudsat den kan køre med 2 AA batterier, jeg kender ikke modellen og kan ikke se på dit link hvad den skal køre med.
Til top Vis Nullergøj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullergøj

donjon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Juli 2013 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

http://www.manualslib.com/manual/176326/Philips-Az7894-00-Us er-Manual.html?page=7#manual

Håber det kan hjælpe dig
Til top Vis donjon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donjon

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2013 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

donjon skrev:
http://www.manualslib.com/manual/176326/Philips-Az7894-00-Us er-Manual.html?page=7#manualHåber det
kan hjælpe dig

Jeg har prøvet det, men intet sker. Enten er batteriet færdigt eller også er opladekredsløbet defekt i afspilleren. Det sidste er
nærmest umuligt at finde ud af da den i følge manualen IKKE kan oplade andre batterier end de 2 typer der er nævnt.

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2013 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Nullergøj skrev:
Dit link fører ikke til noget brugbart men hvis den ikke vil lade på 2 almindelige genopladelige er der noget
galt med spillen.

Forudsat den kan køre med 2 AA batterier, jeg kender ikke modellen og kan ikke se på dit link hvad den skal køre med.

Der står i manualen at den skal køre med dette batteri, og at den IKKE kan oplade andre batterier.

Linket burde virke nu

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3D aps&field-
keywords=ay3361&sprefix=ay336%2Caps&rh=i%3Aaps%2Ck%3Aay3361

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2013 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Allan. A skrev:
Nullergøj skrev:
Dit link fører ikke til noget brugbart men hvis den ikke vil lade på 2 almindelige
genopladelige er der noget
galt med spillen.

Der står i manualen at den skal køre med dette batteri, og at den IKKE kan oplade andre batterier.

Linket burde virke nu

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3D aps&field-
keywords=ay3361&sprefix=ay336%2Caps&rh=i%3Aaps%2Ck%3Aay3361

Her er lige et billede af afspilleren:

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=AZ7 894/00&scy=dk&slg=da

donjon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Juli 2013 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Tja, genopladelige batterier mister jo saft og kraft for hver gang de genoplades, for til sidst at dø en langsom og ulidelig død.
Har selv en discman i en skuffe et sted og brugte netstikket eller alm. batterier dengang den var i drift Når batterierne døde, var man klar over at det var tid at skifte.
 Jeg går ud fra at netstikket fulgte med dit chancekøb, det er jo en lidt bedaget afspiller du har købt, men derfor kan den jo godt være go´. Brugtpriser i Danmark og andet steds kan også henregnes til at tingene er næsten slidt op og ikke udelukkende sælges pga. opgradering, ned-eskalering, dødsbo m.m. Det er ikke alt brugt derude der er som nyt og skal derfor anses med et gram salt. Købeloven gælder naturligvis, men uden at kende de juridiske og praktiske spidsfindigheder tror jeg det bliver svært at annullere handlen pga. fejl og mangler, alene ud fra en betragtning, at det er brugtkøb og pris er under bagatelgrænsen. Hvis den som min gl. sony bliver utidig når den er godt varm kan man jo ikke ligefrem se det på den og vil tro at den kan sælges " som ny, fejlfri og helt uden unoder af nogenslags".
Til top Vis donjon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donjon

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2013 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

donjon skrev:
Tja, genopladelige batterier mister jo saft og kraft for hver gang de genoplades, for til sidst at dø en
langsom og ulidelig død. Har selv en discman i en skuffe et sted og brugte netstikket eller alm. batterier dengang den
var i drift Når batterierne døde, var man klar over at det var tid at skifte. Jeg går ud fra at netstikket fulgte med dit
chancekøb, det er jo en lidt bedaget afspiller du har købt, men derfor kan den jo godt være go´. Brugtpriser i Danmark
og andet steds kan også henregnes til at tingene er næsten slidt op og ikke udelukkende sælges pga. opgradering, ned-
eskalering, dødsbo m.m. Det er ikke alt brugt derude der er som nyt og skal derfor anses med et gram salt. Købeloven
gælder naturligvis, men uden at kende de juridiske og praktiske spidsfindigheder tror jeg det bliver svært at annullere
handlen pga. fejl og mangler, alene ud fra en betragtning, at det er brugtkøb og pris er under bagatelgrænsen. Hvis den som
min gl. sony bliver utidig når den er godt varm kan man jo ikke ligefrem se det på den og vil tro at den kan sælges " som
ny, fejlfri og helt uden unoder af nogenslags".

Den er i flot stand og tror bare det er slitage på batteriet som gør den ikke vil oplade. Philips har åbenbart kontrueret
afspilleren så den KUN kan lade de originale batteri-pakker op. Det er noget så forbandet træls, for ellers havde jeg bare
købt 2 AA genopladelige batterier, men dem vil den IKKE oplade desværre. Der var alt med ud over kabel-remote og det
optiske kabel. Jeg valgte den model fordi den har optisk lyd udgang til mit stereoanlæg.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juli 2013 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Der kan være flere årsager til at det ikke virker med alm. genopladelige batterier. Den ene er ret simpel og kan måske "snydes".

Hvis du kigger på dit billede af batteripakken kan du se at begge batterier har et blankt stykke på ca 5 mm i minusenden. Hvis der sidder en ekstra kontaktfjeder i battericontaineren som berører det blanke stykke på siden af batteriet, kan det være årsagen. Jeg har før oplevet at det har virket hvis jeg har skåret et lille stykke af plastikken på alm. genopladelige batterier, så de ligner dem på billedet.

En anden mulighed er at der sidder en switch i apparatet som aktiveres af batteripakken et sted mellem de to batterier. Hvis du kan komme til at aktivere den med et stykke pap el.lign. kan det måske også virke, men det er nok lidt mere besværligt.

Jeg kan naturligvis ikke garantere at noget af det virker lige på din discman, men det er måske et forsøg værd hvis du ikke kan skaffe den originale batteripack.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juli 2013 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Genopladelige batterier er noget skrammel i de fleste tilfælde. Duracell er OK, men Aldis batterier er bedre. Jeg så en test på et
tidspunkt og der holdt aldi's batterier væsentligt længere end Duracell, der holder 5 gange længere end de normalt billige. Vi
brugte tidligere mange genopladelige batterier men bruger nu udelukkende Aldi batterier. Det er både billigere og langt lettere.
Jeg mener de koster 18 kr for 8 stk AA eller AAA batterier.

http://www.aldi.dk/aldi_batterier_lr6aa_8_stk_348_347_449_52 84.html

http://politiken.dk/mad/madnyt/ECE880592/bedste-batterier-fa as-i-aldi-og-lidl/

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2013 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Det skal da selvfølgelig prøves.

ER der nogle som har et bud på hvor man kan finde et originalt batteri hvis dette ikke virker?

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2013 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt at almindelige batterier vil fungere, men derfor er det fedt for mig hvis jeg får opladersystemet til at virke

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 06 Juli 2013 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

I det mindste kan du da så bruge den, da den trods alt kan køre på alm batterier. Jeg var lige ved at tro, at det var en speciel batteri pakke, hvis form umuliggjorde andet. Philips Power Life batterier holder faktisk ganske længe. Man havde på et tidspunkt nogle, der hed Extreme Life. Disse kunne på min disc man Schneider køre hele 13 cd'er i gennem. Power Life holder til 10 cd'er. Men jeg har dog nogle Philips ladopgennelige batterier på 2300 mAh, som jeg bruger. De fås også på 2700mAh. Men ok, det er jo problemet i dit tilfælde, at du ikke kan bruge andre end dem, der følger med.

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2013 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
I det mindste kan du da så bruge den, da den trods alt kan køre på alm batterier. Jeg var lige ved at tro,
at det var en speciel batteri pakke, hvis form umuliggjorde andet. Philips Power Life batterier holder faktisk ganske længe. Man
havde på et tidspunkt nogle, der hed Extreme Life. Disse kunne på min disc man Schneider køre hele 13 cd'er i gennem. Power
Life holder til 10 cd'er. Men jeg har dog nogle Philips ladopgennelige batterier på 2300 mAh, som jeg bruger. De fås også på
2700mAh. Men ok, det er jo problemet i dit tilfælde, at du ikke kan bruge andre end dem, der følger med.

Præcis den vil kun oplade det originale batteri som er faldt sammen eller dødt

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2013 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke låne en oplader så du lige kan prøve om batteriet accepteres og evt lader op?

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2013 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har opladeren til den, og den virker fint, men den registere ikke batteriet. Dog virker den fint som strømforsyning.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2013 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Ok, så dur batteriet ikke længere. Jeg har et batteri til en mobil godt nok, men det registreres heller ikke nu, så det kan ikke oplades. Havde dog et nyt til den. Det er en Motorola C-139 til reserve hvis nu........

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2013 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Der kan være flere årsager til at det ikke virker med alm. genopladelige batterier. Den ene er ret
simpel og kan måske "snydes".

Hvis du kigger på dit billede af batteripakken kan du se at begge batterier har et blankt stykke på ca 5 mm i minusenden.
Hvis der sidder en ekstra kontaktfjeder i battericontaineren som berører det blanke stykke på siden af batteriet, kan det
være årsagen. Jeg har før oplevet at det har virket hvis jeg har skåret et lille stykke af plastikken på alm. genopladelige
batterier, så de ligner dem på billedet.

En anden mulighed er at der sidder en switch i apparatet som aktiveres af batteripakken et sted mellem de to batterier.
Hvis du kan komme til at aktivere den med et stykke pap el.lign. kan det måske også virke, men det er nok lidt mere
besværligt.

Jeg kan naturligvis ikke garantere at noget af det virker lige på din discman, men det er måske et forsøg værd hvis du
ikke kan skaffe den originale batteripack.

Umiddelbart kan jeg ikke se at den har en større mængde bart metal i minus-siden på det originale, men det er måske 0.5
mm kortere end et AA batteri

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2013 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Ok, så dur batteriet ikke længere. Jeg har et batteri til en mobil godt nok, men det registreres heller ikke
nu, så det kan ikke oplades. Havde dog et nyt til den. Det er en Motorola C-139 til reserve hvis nu........

Okay ja batteriet er også helt fra år 1999/2000 så der er intet at sige til at det er færdigt. Men det er bare p***e træls at man
ikke kan købe et nyt magen til så man bruge den indbyggede oplader. Den er indbygget for det samme he he

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2013 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Allan. A skrev:
allanowich skrev:
Ok, så dur batteriet ikke længere. Jeg har et batteri til en mobil godt nok, men det registreres heller ikke
nu, så det kan ikke oplades. Havde dog et nyt til den. Det er en Motorola C-139 til reserve hvis nu........

Okay ja batteriet er også helt fra år 1999/2000 så der er intet at sige til at det er færdigt. Men det er bare p***e træls at man
ikke kan købe et nyt magen til så man bruge den indbyggede oplader. Den er indbygget for det samme he he
Nogle batterier behøver blot at have været opladet/afladet en snes gange og så ligge med/uden strøm i ret lang tid, at de så afgår ved døden. Kan f.eks godt være en fejl i batteriet, der gør dette.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes