Forfatter |
|
Jonaspetersen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 273
|
Sendt: 19 Oktober 2014 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Da jeg skal til at nedgradere mit anlæg (det bruges alt alt for lidt) vil jeg spørge om lidt vejledning.
Planen er at sælge min CD/DAC og min forstærker og højtalere og sub, og så skifte det til billigere højttalere og en surround receiver med
streaming og NAS mulighed osv.
I første omgang er det ikke planen at bruge den til andet end film og musik i stereo. Der tilkommer nok sub og center senere
Vil tro mit brug ligger på 80% film/TV og måske 20% musik.
Kravene er at lyden skal være god og tilstrækkelig til 30 kvm stue.
Jeg har kigget på følgende og vil høre evt for og imod de forskellige:
Denon AVR-X2000 (2700 kr med fragt på amazon.co.uk), Yamaha RX-V775 (2890 kr på dansk webshop), og Yamaha RX-A830 (3500 kr på dansk
webshop).
Udfordringen er at jeg kender Denons lyd som generelt god og underholdende men Yamaha får vildt gode anmeldelser på nettet.
Det ser dog ud til at de Yamaha er lidt pressede hvis der skal drives lyd i surround alle kanaler.
Hvad siger i ?
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 19 Oktober 2014 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Behold dit grej, køb en snurrerundt med pre out, og brug dit nuværende forstærker til fronterne og suppler med et par baghøjttalere, så er du sagt på
godt dansk, godt kørende
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Oktober 2014 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Behold dit grej, køb en snurrerundt med pre out, og brug dit nuværende forstærker til fronterne og suppler med et par baghøjttalere, så er du sagt på
godt dansk, godt kørende
Mvh
Birger |
|
|
Tak for dit svar, jeg efterspørger dog en anbefaling omkring de surround forstærkere jeg nævner i mit indlæg.
Mit nuværende anlæg er fremragende men bruges alt for lidt i forhold til værdi/pris.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 19 Oktober 2014 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læs hvilke ting de kommer med som du kan bruge, og så ud og hør, det er det bedste råd jeg kan give dig. Jeg håber du beholder din NAD, for så er
de bekymringer du har om det kan spille op, og om der er kraft nok i de andre kanaler, ikke eksisterende
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 19 Oktober 2014 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Læs hvilke ting de kommer med som du kan bruge, og så ud og hør, det er det bedste råd jeg kan give dig. Jeg håber du
beholder din NAD, for så er
de bekymringer du har om det kan spille op, og om der er kraft nok i de andre kanaler, ikke eksisterende
Mvh
Birger |
|
|
Han jo ikke lytte når tingene skal købes online
Hvilke højttalere vil du parre receiveren med ?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2014 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Struktøren skrev:
Læs hvilke ting de kommer med som du kan bruge, og så ud og hør, det er det bedste råd jeg kan give dig. Jeg
håber du
beholder din NAD, for så er
Mvh
Birger |
|
|
Han jo ikke lytte når tingene skal købes online
Hvilke højttalere vil du parre receiveren med ? |
|
|
Kan heldigvis sende retur hvis det er helt galt, selvom det er besværligt
Kigger på brugte højttalere i klassen 2000-4000 kr. Svært at begrænse sig, men formålet med hele øvelsen er at få et billigt velspillende anlæg til mit
behov.
B&W 604/683 eller Monitor Audio 6 serie eller lignende. Er opmærksom på at de skal være relative nemme at drive.
|
Til top |
|
|