| Forfatter |
|
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen som kan fortælle mig hvad man bruger "mic input'et" på Cayin DP12EX til??? Overvejer nemlig lidt om det er sådan en den næste køb skal stå på, og det ville jo være guld værd hvis den havde noget romkorrektion eller lign.
I kan se bagsiden her:
 Link til stort billede
På forhånd tak!
(Indlæg rettet af moderator)
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bruger man til automatisk indstilling af lydniveauet på
surroundhøjttalerne.
Jeg ved ikke om den også selv kan kalibrere delay afhængig af
afstanden til højttalerne, men det er muligt.
/U.
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Den bruger man til automatisk indstilling af lydniveauet på surroundhøjttalerne. Jeg ved ikke om den også selv kan kalibrere delay afhængig af afstanden til højttalerne, men det er muligt.
/U. |
|
|
Det virker på lidt underligt hvis den ikke bruges til flere funktioner, dvs. delay, rumkorrektion, men okay, hvad kan man forlange til 15.000?
Er der tale om en mikrofon som følger med eller...???
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som beskrevet i testen af den her på Hifi4all så er der tale om en Karaoke funktion. Dybt useriøst på en surround forstærker af denne kaliber
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
vasen skrev:
Som beskrevet i testen af den her på Hifi4all så er der tale om en Karaoke funktion. Dybt useriøst på en surround forstærker af denne kaliber  |
|
|
ja for en europæer ... men IKKE for en kineser, husk lige på hvor forstærkeren er lavet. Men karaoke funktionen, kommer egentlig ikke bag på mig. Især ikke fordi der er den grafiske equalizer, som ikke kan slåes fra .. jeg ville blive idiot af det.
Jeg mener også Red. testede en anden Cayin, hvor der var et sæt meget blå lysdioder der blinkede når forst. var slukket.. det er typisk kina
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at det er ret populært ude i østen, men nu hvor Interceptor nærmest har fået lavet denne forstærker til det europæsike marked, så er den funktion bare plat Det er muligt at den lyder godt osv, men den virker ufærdig, mht til indgange, preouts osv osv. Det kunne jo være der kom en Mk2 
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
vasen skrev:
Som beskrevet i testen af den her på Hifi4all så er der tale om en Karaoke funktion. Dybt useriøst på en surround forstærker af denne kaliber  |
|
|
ja for en europæer ... men IKKE for en kineser, husk lige på hvor forstærkeren er lavet. Men karaoke funktionen, kommer egentlig ikke bag på mig. Især ikke fordi der er den grafiske equalizer, som ikke kan slåes fra .. jeg ville blive idiot af det.
Jeg mener også Red. testede en anden Cayin, hvor der var et sæt meget blå lysdioder der blinkede når forst. var slukket.. det er typisk kina
|
|
|
Rimelig utiltalende må jeg sgu nok sige!!! Var ellers blevet dybt forelskede i den forstærker pga. dens simpelhen og kun de indgange jeg skal bruge, og ikke mere! 
Men skal jeg være helt ærlig, så synes jeg det er en ret skuffende anmeldelse!!! Fatter ikke hvordan Bruno har kunne skrive de spec's som han har skrevet, den har fandme ikke nogen 6.1 udgang! Den første tanke som slår mig når jeg læser anmeldelsen, er at han slet ikke selv har skrevet den, men en anden...! (En anden = forhandler?) 
(Et eller andet siger mig at jeg får nogle om lidt...!)
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
vasen skrev:
|
Jeg ved godt at det er ret populært ude i østen, men nu hvor Interceptor nærmest har fået lavet denne forstærker til det europæsike marked, så er den funktion bare plat Det er muligt at den lyder godt osv, men den virker ufærdig, mht til indgange, preouts osv osv. Det kunne jo være der kom en Mk2 
|
|
|
Af ren nysgerrighed, hvor ved du så det fra???
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielV skrev:
witzel skrev:
vasen skrev:
|
|
|
|
|
Rimelig utiltalende må jeg sgu nok sige!!! Var ellers blevet dybt forelskede i den forstærker pga. dens simpelhen og kun de indgange jeg skal bruge, og ikke mere! 
Men skal jeg være helt ærlig, så synes jeg det er en ret skuffende anmeldelse!!! Fatter ikke hvordan Bruno har kunne skrive de spec's som han har skrevet, den har fandme ikke nogen 6.1 udgang! Den første tanke som slår mig når jeg læser anmeldelsen, er at han slet ikke selv har skrevet den, men en anden...! (En anden = forhandler?) 
(Et eller andet siger mig at jeg får nogle om lidt...!)
Daniel...
|
|
|
tro mig, han har selv skrevet den.
jeg mener at den 6.1 udgang du ikke kan finde, er fordi det er en kombineret 6.1 ind- og udgang. prøv at læse den anden tråd om DP12EX her i "Surround sound", der bliver det vidst kommenteret.
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har snakket med Interceptor selv og han oplyste at den var udviklet specielt til det europæiske/nordiske marked.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ha, spild af penge med karaoke så, men ok, vi snakker nok kun om 10-12 kr...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
vasen skrev:
|
Har snakket med Interceptor selv og han oplyste at den var udviklet specielt til det europæiske/nordiske marked.
|
|
|
Det er rigtigt, men det er ikke Interceptor der har fået den udviklet. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ok, det forstod jeg ellers på ham, men det kan jo være vi har snakket forbi hinanden. I stand corrected
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
vasen skrev:
|
|
|
|
Jeg synes ikke at den virker ufærdig. Bevares, karaoke-funktionen kunne de godt skippe, men kineserne er jo ellevilde med det bras, så de regnede nok med at det ville smitte af på os europæere.
Ang. ind/udgange, synes jeg bare at det er befriende at se et surround-monster der IKKE er oversået med alverdens unødvendige ind/udgange. I hvor mange tilfælde har man behov for at koble 6 S-vhs maskiner til sit surround eller 4 dvd-maskiner for den sags skyld?
Det er almindelige spørgsmål som mange udeforstående efterhånden har stillet!
På Cayin kan man trøste sig med en overskuelig forstærker hvor det hele er til at komme til uden at sidde for tæt - og så undgår man at blive alt for forvirret! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke fordi jeg selv har behov for det, men der er trods alt folk der har VHS, Selector, PS2, X-box osv osv. og der ville det være rart med flere ind/udgange... Ud fra et rent lydmæssigt synspunkt mangler den ikke noget (andet en et seperat pre-out måske).... Og man kan ikke slå Eq' en fra, det er åndsvagt. Derfor mener jeg ikke at den er helt gennemtænkt/ufærdig.
Der er mange småting ved den, der har dæmpet min trang til at investere i den. Bare mine 2 cent. Den lyder godt, ingen tvivl om det, men et produkt skal også være nogenlunde til at betjene, udvide osv osv.
|
| Til top |
|
| |