Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround for 10-12K? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fibecker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Mine forældre skal ha et nyt anlæg, og er blevet lidt varm på surround.
De vil ofre en 10-12 tusinde ... men hvad skal man invistere i, i den prisklasse

De skal ha' Højtalere, reciever og en dvdafspiller + div kabler

Nogen der har et forslag til en "pakke" til de penge?
Til top Vis Fibecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fibecker

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 03:14 | IP-adresse registreret  

umiddelbart ville jeg kigge på Denon / Dali

hmm en mulighed kunne være

Denon AVR 1804  surround forstærker
Denon DVD 700  dvd afspiller

Dali Blue 5005  front højtalere
Dali Blue c1001 center højtaler
Dali Blue R1001  bag højtaler

uden kabler får jeg det til 13700kr

det er godt nok 1700 over budgettet men til gængel er det også noget kvalitets kram efter min mening..

man får ikke meget surround til 10kg nu om dage hvis det skal være bare lidt hifi og det skal være nyt

hvad kabler angår vil jeg sige at det meste kan bruges dog hænger pris/ydelse også sammen her.. "til en hvis grænse"
jeg indrømmer da gerne at jeg selv bruger et scartkabel fra A-Z og ikke har nogen planer om at skifte det ud forløbigt

personligt ville jeg nok spare en 3-5k mere op og købe en tand bedre højtalere dvs fx 6006 eller 8008 som fronte og så er der også rigeligt til kabler + et par gode dvd film

tjek eventuelt
www.tapeconnection.dk
og
www.hifiklubben.dk

der er sikkert andre der kan finde helt andre og måske bedre ideer.. det er bare hvad jeg ville kigge på.. god jagt
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Fibecker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Hej ZzZzleepY

Smutter en tur i Hifiklubben på torsdag og "hører" det setup du har foreslået...havde selv kig på den Denon forstærker

Tror 5005'erne er rigeligt til deres behov ... De er trods alt nogle gamle nisser efterhånden

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

denon og dali det er ikke lige det bedst du kan få,

de vil får meget mere for ders penge hvis de for rent stereo

se om der er en gammel harman/kardon

mvh marthin

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Fibecker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Og måske du skulle læse topic igen!!

Nu var det jo ikke lige stereo de skulle bruge... :) 

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Maximusoptimus skrev:

....og den holder heller ikke!  Jeg synes det er en rigtig god kombination Men sådan er det jo herinde. H/K bliver tit fremstillet som Denon og andres overmænd, hvad jeg ikke helt kan følge. Men hver sin menig og sådan skal det også være! Det ville dælme være kedeligt hvis vi alle var enige!!  og hvis vi alle var enige vil dette forum jo heller ikke eksisterer... nå det var et sidespring. Jeg synes Denon og Dali er rigtig gode sammen. 

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

blaznee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nu sige Dali's nye Concept serie passer dig fint.

concept 6 som front, centeren som center ;-) og 2 stk 1'ere som baghøjtalere. Det bliver 5600kr ca. Så har du 5-6000kr til at finde en kabler, reciever og dvd for - evt en subwoofer.

3000kr på en brugt reciever, 2000 til en ok dvd afspiller og så lidt kabler, så er du godt kørende.. Så kan du spare sammen til en subwoofer senere.

Dali 5005 blev foreslået, og jeg har hørt den direkte sammenlignet med Concept 6. Dali'en var mere bastung, men Concept'en var meget mere dynamisk og klar (og 500kr billigere)

Jeg hørte dette surround setup i Klubben, og jeg mener simpelthen ikke du kan få noget bedre for 5600kr..

Til top Vis blaznee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blaznee

Fibecker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Helt enig Zanetti ... altid rart med flere meninger.... personligt bliver jeg bare irriteret når folk ikke gir' en grund som Maximus.... Han kan jo self ha ret, men har da selv den opfattelse af, at det er ok produkter der er foreslået i den prisklasse.

blaznee ... Concept serien ryger jo self' med på en "lytter" 

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

det var lidt for smalt..det jeg kom med

Jeg syndes at du/de skal kigge efter en Harman/Kardon

avr 5500/7000/7500 BRUGT. De er beder en denon, de er mere strøm stærk, og det har noget at sige, jeg syndes de også har en mere klar lyd, og 7500 kan trække alt. Og til prisen er hk utroligt godt.

Jeg ved ikke  med dali, sidst jeg høret dem, syndes jeg ikke om dem. Men det er også ved at være 3-4 år siden. ved ikke hvordan de er i dag

prøv at kigge efter et sæt AE højttaler.

mvh marthin

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Fibecker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Hej Maxi
Tak for svaret..Det kan jeg jo bruge til noget :)

Ved ikke om de gamle er så meget til brugt, men kan jo self høre ad .... har osse haft kigget på H/K's 4550 og den nye avr230, men har ikke hørt nogen af dem ... kender du noget til dem? (Hvis vi snakker nyt)

Uden og vide det, vil jeg gætte på 7500 kan levere en del, og det tror jeg ikke lige de har/får behov for, men man kan jo aldrig vide 

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

4550 er ok og den er også pæn, det har også nok nogle at sige....Nu har jeg kun en stereo  amp hk670 jeg har ikke høret 4550..

men med højttaler . det ved jeg ikke hvad du skal bruge dali er vel ok

mvh marthin

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Kan ikke lide de nye digitale fra Harman Kardon. den kraft og dynamik de var kendte for er væk !! den "gamle" serie derimod ville jeg os vælge over denon, men mest pga stereo delen til musik, i snurrerundt tror jeg det er fuldstændig ligemeget om man vælger HK eller denon.. men alt taget i betragtning ville mit valg i den klasse fra nyt os være 4550 som er meget billig de steder der har den endnu..

Min grund til at foretrække den gamle HK serie frem for Denon er netop kraften, dynamik og den lidt mindre analytiske klang, men som med alt andet er det en smagssag. personligt synes jeg denon har tendens til at blive trættende at høre på.. mener 4550 kan fåes fra ny for 4500,-

så skal der fem højttalere til der ville jeg prøve at lytte til Heybrook Heylo serien og af dvd ville jeg tage en pioneer 360 det burde kunne fåes for omkring 12 k og vil give et spændende setup

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Maximusoptimus skrev:

de vil får meget mere for ders penge hvis de for rent stereo

se om der er en gammel harman/kardon

mvh marthin

det er jo som man ser på det :) de vil ha surround... og det skal være i den billige ende af hifi.. og der vil jeg nu mene at det er nogle gode kvalitets produkter som spiller ganske flot

og ja 5005 er måske lidt for meget... jeg glemte vidst lidt i min søgen at det nok ikke var helt unge folk hvis jeg skulle købe samme setup ville det kun være med 8008 så det var nok derfor jeg var lidt nervøs for at gå for langt ned i modellerne...

glæder mig lidt til at se hvad du finder ud af... for det er ikke super nemt at sætte  et anlæg sammen til den pris hvis det skal være god kvalitet og samtidig falde i ens smag rent musikalskt.
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes