Forfatter |
|
KingManon Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 50
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville fortrække et Eltax system, frem for radionette.
Jeg har ikke hørt det radionette system du linker til (og kommer nok aldrig til det) Du får MEGET mere lyd for pengene ved at vælge gulv eller reolhøjtalere, frem for et sattelitsystem af meget tvivlsom kvalitet.
Subwofferen er meget lille, det er sansynligvis en 6" der sidder i den, det kommer der ikke rigtigt "tordenbass" ud af når det nu skal bruges til hjemmebiffen. Her vil et sæt eltax være en sikker vinder (selv uden backup fra en sub, vil det lyde bedre)
Find nogle stander/reolhøjttalere med et par 5-6" basser i, det vil denon'en ubesværet kunne trække.
Hvad skal du kigge efter......tja start med at lytte det er en rigtig god start nå man tager på HiFI jagt 
Evt. allier dig med en ven som har forstand (mere eller mindre) på HIFI og tag en "lytterunde" i byens HiFi butikker, så finder du hurtigt ud af hvad du lægger vægt på ved en højttaler.
Brug en eftermiddag på at "toure" rundt og lytte, det er en rigtigt god investering, frem for at skulle ærge sig over at man købte det første (og det som man troede var det bedste). __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|
sims Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 332
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
så sandt, som det er sagt. kedde.
|
Til top |
|
|
fubu2709 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 155
|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvis du ikke vil købe brugt eller ofre nogle flere penge, så findes der jo egentlig ikke noget andet end Eltax mm. hvilket jo også kan være udemærket, hvis man indstiller sig selv på at det ikke er lyd i verdensklasse man får.
men hvis jeg var dig blev jeg herinde og læste på forummet i en måneds tid og blev lidt klogere, og så købte brugt.
|
Til top |
|
|
KingManon Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det i siger er det så at hvis man er fattig, har en kone der syntes at højtalere højst må være 10*10 store (måske lidt overdrevet) så er Eltax måske ikke så dumt? Eller skulle den forståes sådan at Eltax gulv eller reolhøjtalere ville være at foretrække?
Alt i alt er mine krav rimelig faste, nu gælder det bare om at få det bedste jeg kan få indenfor de rammer! Kravene er, som jeg har været inde på, netop at det skal være små satelitter til en pris der ligger samme sted som receiveren.
Og når jeg så går på jagt vil jeg jo gerne have noget at gå efter som tommelfingerregel, og så vidt jeg har kunnet læse mig til skal det ikke være watt man går efter? Korrekt?
Jeg er helt indstillet på at lyden på et ~4000kr surroundanlæg ikke bliver i verdensklasse og det kan jeg også se igennem fingre med. Min "opgave" er bare at finde ud af hvordan jeg ikke køber katten i sækken, og det kan ofte være svært når man ikke kan lytte til kvaliteten når man er ude at handle. Især hvis man ikke har andet at gå efter end at f.eks. satelitterne er 40watt og subben er 80watt.
Jeg takker for de svar der er kommet, især da jeg er klar over at mit indlæg ikke er det mest unikke på dette forum. Jeg håber derudover at vi kan få lavet en begyndertråd her som måske kan hjælpe folk i den lidt billigere ende.
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
1: Tag konen med ud og lyt, De vil så gerne have indflydelse. Så bliver det også meget lettere at overbevise hende om at sattelitsystemer er noget skrammel.....
2: Ja det er korrekt at Watt ikke er et udtryk for kvalitet, det er et udtryk for hvad den maksimale belastning er, som højttaleren kan klare og ikke andet.
3: Tommelfingerregel.....tja det der lyder bedst er tit det bedste..... Det er selvfølgeligt svært kun at købe HiFI med ørene, men det er nu engang den vigtigste faktor.
Jeg kan ikke helt se sammenhængen i: "Min "opgave" er bare at finde ud af hvordan jeg ikke køber katten i sækken, og det kan ofte være svært når man ikke kan lytte til kvaliteten når man er ude at handle" Kvaliteten af en højttaler afhænger vel netop af hvordan den lyder, eller tager jeg fejl ?
men okay :
Bank på kabinettet, lyder det hult er det dårligt dæmpet (ikke nødvendigvis en dårlig egenskab)
Hvad vejer skidtet ? er det tungt er det tit også godt (meeen denne parameter holder ikke altid)
Er den pænt forabejdet ? Hvis der er gjort noget ud af det ydre er det indre sikkert også fint. (lad dig ikke snyde af glimtende plastik-dimser)
Jo større enheder, desto dybbere bas kan den spille
Sattelitter kan give et middelmådigt resultat til filmbrug (kræver en stor subwoofer) men til almindelig musik er de komplet håbløse.
Men fremfor alt brug ørene, det plejer jeg at gøre.
Se evt. denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11386&P N=2
Det var et sæt "pæne" højttaler i børstet stål som du garanteret kan "sælge" til konen. __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|
KingManon Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker igen for svar og må vist hellere gå ud i nogle butikker og høre mig frem. Havde dog lidt håbet at jeg kunne have en "checkliste" med over ting der skulle være opfyldt før et system var værd at købe, men må købe på gehør så :)
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey..
hifiklubben har denon AVR-1604 på tilbud til 2299,- pt...spar 1400,-..jeg tror det bedre kan betale sig at smidde 300,- over AVR-1404'eren og så købe AVR-1604'eren..
har sagt det før, evt. start med 2stk. "Dali Blue 2002" højtt de koster 1199,- pr. stk. (dette ligger lige omkring 4700,- (incl. AVR-1604)..det bliver selvf. billigere hvis du vælger AVR-1404 fremfor AVR-1604)...og så m tiden bruge dem så baghøjtt. når der bliver penge til noget front, evt. "Dali blue 6006"..(du kunne indtil du får købt nogle bedre front'er starte med noget billigt brugt som baghøjtt.)..
Mvh. /Malik..
btw. hvis du ser på frekvensområdet på det der Radionette så går det fra 70Hz-20.000Hz.. jo lavere frekvensen er desto dybere lyd kan højttalerne spille..jeg mener at Dali Blue 2002 starter ved 40Hz..
|
Til top |
|
|
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 29 Juni 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
godt bud - igen flaz
tilladder mig igen at citere mig selv. utroligt som tre tråde ligner hinanden
TANNOY FX,(NY), satellit system med 5 satelliter, aktiv 100 watt sub, incl. Vægbeslag og kabler. Sølv finish |
Vejl. Kr.6.000,- |
Nu: KR. 2.499,-/System |
+ denon 1604
det bliver så godt nok nærmere de fem k men tror der r mere at komme efter end det der radionette
|
Til top |
|
|
KingManon Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
schrez hvor finder du dette system?
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
schrez skrev:
godt bud - igen flaz
tilladder mig igen at citere mig selv. utroligt som tre tråde ligner hinanden
TANNOY FX,(NY), satellit system med 5 satelliter, aktiv 100 watt sub, incl. Vægbeslag og kabler. Sølv finish |
Vejl. Kr.6.000,- |
Nu: KR. 2.499,-/System |
+ denon 1604
det bliver så godt nok nærmere de fem k men tror der r mere at komme efter end det der radionette
|
|
|
HeHe...ja, der er temlig mange indlæg i øjeblikket som minder om hinanden 
|
Til top |
|
|