Forfatter |
|
Nightreaver Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bliver jeg nød til at poste noget. Jeg har søgt forumet i gennem med kan ikke finde noget om Den Ultimative Forstærker fra Sunfire. Er jeg den eneste som synes at forstærkeren lød som en gave fra Gud, da den blev anmeldt her på hifi4all? Jeg var i hvert fald oppe at køre efter at have æst anmeldelsen og derfor måtte jeg ud på nettet og se hvad folk ellers synes om den. Og sørme ja, alle de anmeldelser jeg fandt, roste den til skyerne.
Jeg synes derfor det er underligt at der slet ikke har været nogen snakken om den her på forumet. Er der et eller andet helt galt med den? Jeg kan i hvert fald sig, at hvis der stod 40k på min konto stod den allerede i min stue!
|
Til top |
|
|
Nightreaver Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, underligt... Er der ingen der har en holdning til denne surroundreceiver?
Hvis I er i tvivl om hvilket review jeg henviser til, så er det den på forsiden.
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightreaver skrev:
Nu bliver jeg nød til at poste noget. Jeg har søgt forumet i gennem med kan ikke finde noget om Den Ultimative Forstærker fra Sunfire. Er jeg den eneste som synes at forstærkeren lød som en gave fra Gud, da den blev anmeldt her på hifi4all? Jeg var i hvert fald oppe at køre efter at have æst anmeldelsen og derfor måtte jeg ud på nettet og se hvad folk ellers synes om den. Og sørme ja, alle de anmeldelser jeg fandt, roste den til skyerne. Jeg har den opfattelse at anmeldeser bør/må/skal tages vejledende og ikke andet. (med al respekt for dem, som bruger tid og ressourcer på at lave anmeldelsene).
Sunfire'en lyder højt sandsyndligt, som det bliver beskrevet i diverse test. Men det er altså ikke sikkert, at os andre har samme smag som de forskellige anmeldere fra forskellige tests.
Desuden er vores definitioner af de forskellige hifi-udtryk (god diskant, god bas, god mellemtone, detaljeret, musikalsk, dynamisk osv.) er desvære lidt/meget forskellige. Det er derfor lidt svært at konkludere noget brugbar udfra anmeldelser.
Det kunne måske være lidt nemmere at tage stilling til anmeldelser eller konkludere noget, hvis anmelder'en havde et produkt at referere til (sammenligning). F.eks. hvis anmelderen brugte en bestemt receiver til at sammenligne test-produkteter med. I dette tilfælde en SR-12 fra Marantz. (Samme refernce model bør bruges til andre test for andre produkter fra andre producenter.)
Jeg synes derfor det er underligt at der slet ikke har været nogen snakken om den her på forumet. Er der et eller andet helt galt med den? Jeg kan i hvert fald sig, at hvis der stod 40k på min konto stod den allerede i min stue! |
|
|
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightreaver skrev:
Jeg synes derfor det er underligt at der slet ikke har været nogen snakken om den her på forumet. Er der et eller andet helt galt med den? Det tror jeg ikke, det kan måske skyldes fordi sunfire er kommet tilbage til den danske marked igen efter 1½ års fravær. Jeg kan i hvert fald sig, at hvis der stod 40k på min konto stod den allerede i min stue! Jeg vil kaste mig over Marantz SR-12'en. |
|
|
|
Til top |
|
|
Nightreaver Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for oplysningen. Har du nogle gode URL'er til noget om SR-12'en? Synes ikke rigtig google kommer til min undsætning.
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke nogen links til SR-12'en, men jeg har en link til SR-14 MKII, som er forgængeren til SR-12'en.
http://www.areadvd.de/
Du klikker på Hardware og bagefter på A/V receiever og til sidst på Marantz SR-14 MKII.
SR-12'en er 7.1 kanals receiver og SR-14 MKII er 5.1 kanals receiver. (SR-14 MKII har pre-out for de sidste 2 bagsurround kanaler).
|
Til top |
|
|
Jørgensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har ikke hørt de to receivere (SR 12 og Sunfire) men jeg har set at de begge to står hos TC.
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørgensen skrev:
Hej
Jeg har ikke hørt de to receivere (SR 12 og Sunfire) men jeg har set at de begge to står hos TC. Jeg har også set Marantz'en hos Tapeconnection men jeg var ikke klar over de havde Sunfire produkter også. |
|
|
|
Til top |
|
|
proac Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 146
|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej med jer.
må også indrømme at jeg skal tjekke den køter ud.en sunfire.
Har ellers kik på en rotel 1067 den nye topmodel.til 25kg kr.
om den er god, ved jeg ikke rigtig.
Har ikke hørt den endnu.
Men den har et frækt design,og skulle også lyde okay.men high end bliver rotel aldrig.
Men value for money tror jeg det er.
Det må kunne lade sig gøre at få kvalitet selv om det er sourrund.
måske noget som minder om high end.
ja ved godt det er et slidt ord.
jeg er overbevist om at det er den vej hifi mediet går.
Nu mångler vI bare at der er en som TØR lancere en souround på RØR. det kunne være sexet tror jeg.
man kunne jo dele den op i rør og alm trans.med hver sit toneområde.hvor bassen drives at trans.og resten at rør.
kh kenn
om det bliver i år eller om et par stykker ved jeg ikke men den kommer med garanti.
|
Til top |
|
|
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pathos er på vej med et 5 kanals rør effektrin... Det glæder vi os til.....  __________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
proac skrev:
hej med jer.
Har ikke hørt den endnu.
Men den har et frækt design,og skulle også lyde okay.men high end bliver rotel aldrig.
Nu mångler vI bare at der er en som TØR lancere en souround på RØR. det kunne være sexet tror jeg.
man kunne jo dele den op i rør og alm trans.med hver sit toneområde.hvor bassen drives at trans.og resten at rør. Hvorfor? Det er en fejl at tro, at rør ikke kan spille ordentligt i basområdet....
kh kenn
om det bliver i år eller om et par stykker ved jeg ikke men den kommer med garanti.
|
|
|
Der findes skam allerede surround forforstærker baseret på rør. Juni udgaven af Stereophile er der en Fosgate FAP V1 surround preamp til test, at prisen så er 13.000 $ afskrækker vel en del! Mvh.
|
Til top |
|
|
Nightreaver Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket.
Det ser ud at jeg skal en tur ned i Tape Connection når jeg får tid. Det ser ikke ud til at de har Sunfire på deres hjemmeside, men du siger du har set den dernede?
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightreaver skrev:
Det ser ud at jeg skal en tur ned i Tape Connection når jeg får tid. Det ser ikke ud til at de har Sunfire på deres hjemmeside, men du siger du har set den dernede? |
|
|
Hvis du kigger RIGTIGT godt efter så er der en nyhed om Sunfire subwoofere øverst på forsiden 
Der står selvfølgelig ikke noget om Ultimate receiveren - men jo, den står i butikken. Sammen med Marantz SR-12, Yamaha DSP-Z9, Primare SPA20 og diverse Thule, så der skulle være nok at lege med... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Nightreaver Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt, jeg glæder mig!
|
Til top |
|
|
proac Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
proac skrev:
hej med jer.
Har ikke hørt den endnu.
man kunne jo dele den op i rør og alm trans.med hver sit toneområde.hvor bassen drives at trans.og resten at rør. Hvorfor? Det er en fejl at tro, at rør ikke kan spille ordentligt i basområdet....
kh kenn
|
|
|
Der findes skam allerede surround forforstærker baseret på rør. Juni udgaven af Stereophile er der en Fosgate FAP V1 surround preamp til test, at prisen så er 13.000 $ afskrækker vel en del!
Mvh.
|
|
|
hej igen.
jeg vil gerne vide hvilken rørforstærker som er fast i bassen.
på samme måde som er trans.
.men så er det en jeg ikke kender til.
kh kenn
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen.
kh kenn
[/QUOTE]
BAT VK75 VK150 den er ligeså stram som de fleste high-ends amps , og hvad er så en stram amp , dem findes der ikke mange af .
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Der står selvfølgelig ikke noget om Ultimate receiveren - men jo, den står i butikken. Sammen med Marantz SR-12, Yamaha DSP-Z9, Primare SPA20 og diverse Thule, så der skulle være nok at lege med... Jamen så bliver jeg næsten nød til at besøge jer i nær fremtid (jeg vil også lege lidt). |
|
|
|
Til top |
|
|
proac Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
hej igen.
kh kenn
|
|
|
BAT VK75 VK150 den er ligeså stram som de fleste high-ends amps , og hvad er så en stram amp , dem findes der ikke mange af .
[/QUOTE]
hej .
har læst din anbefaling men ander ikke hvor jeg skal finde importøren i danmart.
kh kenn
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
hej .
har læst din anbefaling men ander ikke hvor jeg skal finde importøren i danmart.
kh kenn
[/QUOTE]
Næ også synd for sådan et mærke som BAT.
Men det er bill mc , jeg ved ikke hvor det kan høres i dk.
Jeg skal selv have VK150 måske VK120 også .
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke steder i Sverige, hvor det kan høres? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|