Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 06:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Dali eller audiovector?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
C0bra
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2004
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Har tenkt på nye høyttalere og forsterker.

Har sett på suite serien til dali og må si jeg liker den godt i utseende. Har tenkt på DALI Suite 2.8 som front, DALI Suite C0.8 Senterhøyttaler, DALI Suite R0.8 Bakhøyttalere og DALI Suite S1.2 Subwoofer.

Men vil det være bedre å gå for DALI Concept 8 som front, DALI Concept CT Senterhøyttaler, DALI Concept 2 som bakhøyttalere og DALI SWA12 Subwoofer

eller

DALI Blue 8008 som front høyttalere, DALI Blue C1000 Senterhøyttaler, DALI Blue R1000 Bakhøyttalere og DALI SWA12 Subwoofer

eller

Audiovector Mi3 som front høyttalere, Audiovector AV3Ci Senterhøyttaler, Audiovector Mi1 Bakhøyttalere og Velodyne CHT-15 sub

Er klar over at det siste oppsettet er en god del dyrere, men er det verdt det så er det vel det. Har hørt audiovector M3(både valig, super og signature) og velodyne subben, og likte VELDIG godt lyden i dem! Har derimot ikke hørt lyden i dali.

Har tenkt på marantz SR7500 som forsteker, når den kommer.

Hva vil være best av disse høyttaler oppsettene til både film og musikk? Eller er det andre bedre alternativer i samme prisklasse? Ser mest action filmer og har ganske allsidig musikk smak, men hører ikke på jazz og klassisk. Liker godt å ha det veldig høyt når jeg hører musikk og ser film!
Til top Vis C0bra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C0bra

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

jeg synes du skal høre de forskellige sæt og primært gå efter hvad du synes, dog kan jeg ikke anbefale dali's subwooferer, jeg synes ikke de er gode nok til prisen. hvis du vælger dali, så lyt til nogle sobwooferer fra REL, audio pro og system audio.

af de højtalere du fremviser kan jeg bedst lide audio vector og dali suite

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jeg er også helt klar på Dali Suite og Audiovector.

Syntes Dali Suite's design ser rigtig godt ud i kirsebær, og Audiovector spiller rigtig godt.

Mvh michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Som skrevet er det to højtalere som bestemt kræver prøvelytning, hvis man skal vælge imellem dem. Dali har en meget blød, tilbagelænet og forholdsvis neutral lyd, hvorimod Audiovector har langt mere direkte og aggressiv spillestil, med masser attack i bassen. Desværre har audiovector M-seriens diskant også en tendens til at blive lidt skarp, hvilket for mig medfører lyttetræthed.

Hvad du/i foretrækker er et spørgsmål om smag og behag. Begge er gode bud til prisen.

Edit: Drop Dali Blue serien. Den kan ikke på nogen måde konkurrere med de andre bud du beskriver.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Zak-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 August 2004 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være det er mig der uviden inden for AudioVector.

Men min kammerat købte AudioVector fordi de kunne opgraderes med tiden. dvs. gå på kompromi med økonomien nu og på sigt en bedre højtaler end Dali. My opinion

Mine Jamo D7 5.2
Til top Vis Zak-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zak- Besøg Zak-'s Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes