Sendt: 13 August 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har efterhånden ledt hist og her efter et nyt system. Jeg har et ældre denon surround reciever, samt nogle KEF højtalere der skulle skiftes.
Jeg havde overvejet at sløjfe surround helt og prioritere helt på stereo i stedet. Jeg var så nede i en lille butik på falkoner allé kaldet "HI - FI Forum" for at se hvad de kunne byde på.
Og av min arm han havde noget at byde på. En Linn Unidisk SC (multi afspiller med almindelig dvd, dvd-audio, sacd, valg mellem aktive og passiv højtalere, osv, samt en linn 5125 forstærkere). Systemet var tilsluttet Linn Ninka højtalere der ved hjælp af en smart lille chip kan ændres fra at være passive til aktive.
Nå men ham der arbejdede der fandt noget musik frem og gud hvor kunne det sæt spille. Det var ren englelyd der kom ud af det system. Efter at have lyttet en del på det sagde han til min store overraskelse at det er et 5 kanals system så surrounden var også hjemme. Troede squ ikke et "surroundsystem" også kunne spille så fantastisk i stereo.
Sættet i alt incl. højtalerne og linn højtalerkabler vil sætte mig ca. 65.000,- tilbage (Normalpris ca. 80.000,- men er på tilbud til d. 30/9) hvilket jo også er en slags penge
Jeg har tidligere bl.a. lyttet på holfi tilsluttet dali helicon 400 (pris ca. 60.000,-) og var egentlig rimelig vild med det, Meeeeeen buhu ikke mere. Det når ikke Linn systemet til sokkerholderne.
Inden jeg hopper hovedkluns ud og køber Linn (Det er f... e.... s.. fristende) ville jeg gerne høre om der er nogen herinde der har nogle erfaringer med linn gode som såvel dårlige. Eller om i mener der er noget andet jeg skulle prøve at lytte på i samme prisklasse. Hertil skal siges at de 65.000,- er mit absolut maximum.
Hilsen Claus
|