| Forfatter |
|
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Hvor langt nede i pris er SACD afspillere efterhånden? Jeg synes de er lidt svære at finde noget på, så hvis der er nogen der har nogle links/billeder så ville jeg blive glad.
Jeg har jo en HEL Pink Floyd plade jeg gerne vil høre
Tak,
Nicholas __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
ralle Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 235
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror nok at denon er kommet med en til 1399 kr, jeg er ikke helt sikker.
rasmus __________________ Film skal ses i hjemmebio.
Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak, meget pænt af dig!
Er det mig der er idiot, eller findes der bare ikke nogle billeder/anmeldelser på nettet af dem??
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det mig der el grande idiotos men kan man ikke afspille sacd discs på en
almindelig afspiller altså non sacd?
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, hvis den har begge lag, og så mister man ligesom fordelen i SACD
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fundet en nyheds artikel her på Hifi4all om pioneer
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=771&zoneid=1
Har selv en Pioneer DV-565A, (DV-575A er afløseren) som jeg er meget glad for
Til music 4 all
SACD plader skal spilles på en SACD afspiller, for at man får fuld udbytte af pladen, på mange af SACD pladerne findes der dog også et almindeligt cd spor, det er de så kaldte hybrid plader og de kan afspilles på en almindelig vd afspiller __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå ja jeg studsede over at outofsync ikke kunne bruge sin pink floyd på en
alm afspiller har altid gået ud fra at det ku' man,men sådan er det altså ikke
|
| Til top |
|
| |
kwwel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa !!
hvis jeg ville satse på sacd ville jeg nok finde en dedikeret sacd med så få andre muligheder ,, altså en sacd samt cd afspiller
det siger næsten sig selv at en afspiller til 4-7 forskellige medier til ca 1400 kr måske ikke giver det fulde udbytte af sacd ,,, jeg er også en tvivler på om en enkelt chip kan alle medier på en ordentlig måde
hilsen kwwel
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville jeg ikke være så nervøs for....
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får altså kun hvad du betaler for!? Jeg har haft låget af et par af de billige SACD afspiller, og de benytter et billigt DSL drev fra Korea`. drevet er godt nok, men det er lavet til computer, og ændre ikke hastighed. Med et højt støj niveau elektrisk og mekanisk til følge. Hvad er så fidusen ved at ville købe noget der burde lyde bedre?
Hilsen
Peter
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med denon's de mindste modeller?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kwwel Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa !!
citat :
Nicholas
citat slut :
min pointe er at en multisag til 1400 næsten med al sandsynlighed vil lyde ringere end en alm brugt cd til samme mønt ,,,, at bruge penge på en dårlig sacd afspiller har kun mening når der muligvis er fundet en vinder af formatkrigen.
for at være forberedt på at kunne spille arvtageren af cd uden hensyntagen til om det iøvrigt giver bedre lyd for i det prisleje vil man kun få en forringelse hvis maskinen skal kunne så mange ting på en gang ,,,
ikke engang afspillere til 10-40000 kan udfordre dedikerede maskiner endnu den eneste jeg har hørt skulle kunne er linn,s jeg mener den koster ca 60
så lad være med at formode at en så¨dan afspiller kan vise dig hvad sacd kan bedre end cd hvis ellers din cd har fine kvaliteter er der ingen grund til at gøre indkøb i det prisleje
hilsen kwwel
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Kwwel
Kan ikke lige følge dig i at det kun mening i at bruge penge på en billig SACD afspiller, når det er fundet en vinder i formatkrigen.
SACD er jo ikke kun en indspilling i meget bedre kvalitet, mange gange er det en indspilning i multikanal format, og hvis det er det man gerne vil opleve, kan jeg ikke se at man skal bruge flere tusinde kr. hvis det er for at få et multikanals oplevelse af musik, så kan da godt starte med en billig, og hvis man så bliver bidt af formatet, kan man jo hvis man har tid og råd købe en dyr afspiller.
Jeg har selv en Pioneer DV-565A som kan spille både DVD audio og SACD og det har åbnet nyt land for mig og jeg er begyndt at købe plader i begge formater.
__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kwwel skrev:
|
hejsa !!
citat :
Nicholas
citat slut :
min pointe er at en multisag til 1400 næsten med al sandsynlighed vil lyde ringere end en alm brugt cd til samme mønt ,,,, at bruge penge på en dårlig sacd afspiller har kun mening når der muligvis er fundet en vinder af formatkrigen.
for at være forberedt på at kunne spille arvtageren af cd uden hensyntagen til om det iøvrigt giver bedre lyd for i det prisleje vil man kun få en forringelse hvis maskinen skal kunne så mange ting på en gang ,,,
ikke engang afspillere til 10-40000 kan udfordre dedikerede maskiner endnu den eneste jeg har hørt skulle kunne er linn,s jeg mener den koster ca 60
så lad være med at formode at en så¨dan afspiller kan vise dig hvad sacd kan bedre end cd hvis ellers din cd har fine kvaliteter er der ingen grund til at gøre indkøb i det prisleje
hilsen kwwel
|
|
|
Ja, og hvis jeg køber en billig DVD afspiller, så kan jeg risikere at min gamle VHS er bedre.
|
| Til top |
|
| |
kwwel Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa,,
til film tosse :
du har helt ret jeg tog selfølgelig udgangspunkt i pink floyd dark side of the moon som var indlægget , og tog det som selvfølge at man ikke havde spoleret den originale indspilning ved at lave den om til snurrundt,,,
jeg så lige på coveret at det havde de sørme ,,,, de slyngler , jeg må indrømme at jeg ikke ville bruge tid på at lytte musik på surround ligeså fedt jeg synes det er når folk spiller film ,,,, ligeså lidt siger det mig i afspilning af musik
men din mening om kvalitet på en stereo sacd hænger jo sammen mit udgangspunkt , nemlig at man skal op i maskinernes værdi før der indtræder en ordentlig forskel
jeg kan se du har en af de gamle sony es maskiner i dit setup
hvilken af dine maskiner synes du leverer den bedste lyd ?
til Nicholas ::
jeg fatter ikke hvor du vil hen med det sidste indlæg ,,,, hvis du sammenligner vhs mod dvd og synes at det samme gør sig gældene med cd kontra sacd .
dvd er i forhold til vhs et kvantespring , det vil du vide at sacd ikke er i forhold til cd hvis du ellers kigger lidt omkring men det er et medie som har meget stort potientiale ,,, men der er ikke meget forskel på et rigtigt opbygget cd kontra en sacd hvis man ser bort fra flerkanal men fokuserer på lydkvaliteten
hilsen kwwel
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes den er OK, hvis indfaldsvinklen er at størrelsen på springet er mere eller mindre ligegyldig, + en standardisering af DA-konvertere og IC'er. En billig DVD afspiller til 400kr sender ikke ud i halvdelen af linierne end en dyr.
Så vidt jeg husker bruger CD ca. 1500kbs, hvad bruger SACD egentligt? CD er 16bit, er SACD ikke 24bit?
Anyone?
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ih, altså, jeg kan INTET finde på Sony'en!! Ikke engang et lille billede....
Nich __________________ Læst i forummet:
|
| Til top |
|
| |
kwwel Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa !!
til autosync :
sacd arbejder med dsd konvertering 1 bit med en samplingrate på 2.8224 , men arbejder på en helt anden måde end cd ,,, dsd (sacd ) kræver ikke digitale filtre man kan bruge dsd signalet direkte
det betyder en båndbredde fra 0-100.000 hz mod cd 5-20.000 hz og så uden de digitale filtre som cd mediet skal bruge i sin konvertering ,,, så vi er vist enige om potientialet ,,
men for at kunne udnytte det potientiale skal du bruge en ordentlig analogdel i din sacd ,, og det får man ganske enkelt ikke i de meget billige maskiner
så analogdelen i din cd eller sacd er mere hæmmene end selve digitaldelen hvis du er nede i de meget små prisklasser
hvis jeg brugte den måde du tænker på ville jeg kunne påstå at den lille skod lomme mp3 afspiller optager jeg bruger er bedre end en cd fordi den kan optage i større opløsning end min cd kan !!
hilsen kwwel
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
"men for at kunne udnytte det potientiale skal du bruge en ordentlig analogdel i din sacd "
Der er vi helt enige. Men jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke er synderligt audio interesseret, jeg ville bare have en lidt nem/hurtig/billig måde at få bedre lyd på. Lige nu bruger jeg en gammel Pioneer 925 LaserDisc afspiller med toslink(Øv) til forstærkeren....
|
| Til top |
|
| |