Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround med kanon stereolyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
B&W-Onkyo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 September 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Har læst efterhånden en del på dette forum, og nu vil jeg lægge op til en god lille diskusion:

Problemet er at jeg vil have et anlæg, som bare behøver at spille surround bare sådan rimeligt, men kan spille stereo rigtigt godt. (hvilket jo er et hvidt begreb)

Jeg har en Onkyo reciever (3X85 og 2X35W eller lign.), en Sony DVD med 5.1 udgang, B&W 601 front, LCR 600 center og skod baghøjtalere.

Jeg vil have 601'erne som bag og nye front - evt. 700 serien. Som ref. til hvad god stereo er efter min mening kunne det være et sæt B&W 704 med en af Klubbens stereoforstærkere til 3-5.000 kr Problemet er:

Hvilken Surround forstærker/reciever kan spille lækker stereo lyd og hvilken DVD kan også spille lækker cd lyd? Man hører altid noget med at så koster det hurtigt 50-100.000... det kan da ikke passe? Prisen skal være på 5-8.000 pr del. Det må gerne fylde mindst muligt og være lækkert at se på - alle de nemme ting

Jeg tænker Thule eller noget i den stil. Primare ville være fedt, men er nok for dyrt. Der er Marantz som omtales meget her, men der er lidt for mange knapper..

Til top Vis B&W-Onkyo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af B&W-Onkyo

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 22 September 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hej!

Hvad med en vaske ægte hybrid-løsning? Jeg benytter selv Densen B-200/B-300 stereoforstærker (pris hhv. 7000,- og 4000,- brugt). B-200 er så snidt indrettet at den har en indgang som går uden om volumenkontrollen på forforstærkeren. Pre-out til frontkanalerne kobles således igennem denne indgang, og fronthøjtalerne spiller igennem Densen-systemet. Vælger du en anden indgang, så benyttes Densen-systemet som et almindeligt stereo-system (med SUPER vellyd).

MHV Søren

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 September 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hmm vil mene du skal prøve at lytte til som du selv siger Thule og måske noget af Holfi´s Surround, Rotel´s DVD afspiller RDV1060 har en i mine øre kanon CDlyd, den bliver helt sikkert min næste DVD/CD afspiller, ud over Marantz´s mange knapper finder du også en rigtig god stereo lyd i deres Surround produkter..

Hvis du har mulighed for det kunne du jo også overveje en ekstra Effektforstærker til dine "nye" højttalere...

Men alt efter lydsmag, så skal man desvære nok op i de store beløb for at finde noget der kan spille "kanon" stereo, med surround som Nr1.

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Listen4Sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 September 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Harman Kardon AVR 230 og Harmon Kardon DVD 22.

Samlet pris vejledende 8.000,-

Til top Vis Listen4Sound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Listen4Sound

swspusy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 September 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Antal Forsikring Varetekst Pris Ialt
  DENON DVD-3910 DVD-afspiller - Sort 9.999,00 DKK 9.999,00 DKK
  DENON AVR-3805 surround receiver - Sort 9.999,00 DKK 9.999,00 DKK
THULE Space PA250B mkII effektforstærker - Sort/sølv 18.899,00 DKK 18.899,00 DKK
  B&W 703 højttaler - Sort 10.999,00 DKK 21.998,00 DKK
B&W HTM7 centerhøjttaler - Sort 5.499,00 DKK 5.499,00 DKK
B&W ASW750 subwoofer - Sort 12.999,00 DKK 12.999,00 DKK
  B&W 705 højttaler - Sort 4.999,00 DKK 19.996,00 DKK

Total 99.389,00 DKK

bare et lille bud fra klubben uden kabler

min hjemme bio
Til top Vis swspusy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af swspusy Besøg swspusy's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 September 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Velkommen til!

jeg siger også holfi eller thule.... nad eller h/k hvis det skal kunne klares på en mindre indkomst...(læs: SU eller lign..) 

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 September 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

ja det kostede hurtigt de 100 k

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 September 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

http://www.pioneer.dk/no/product_detail.jsp?product_id=5148& amp;taxonomy_id=428-436

http://www.pioneer.dk/no/product_detail.jsp?product_id=5848& amp;taxonomy_id=428-434

Fylder ikke meget, og her ikke så mange synlige knapper.

du skal så køre I.link imellem dem, så får du cd/dvd-audio/sacd/Surround i topklasse.

Test med 757i, men 868i er i pricippet den samme bare med hdmi.

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=3737

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

B&W-Onkyo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Hej!

Hvad med en vaske ægte hybrid-løsning? Jeg benytter selv Densen B-200/B-300 stereoforstærker (pris hhv. 7000,- og 4000,- brugt).

MHV Søren

Det lyder spændende - men jeg er ikke helt med... Så bruger jeg fortsat min Onkyo til Surround og Densen sættet til stereo??

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har forresten selv haft densen b200/300/400 med en marantz sr4300 som shras beskriver det.

For mig er pioneer kombinationen meget bedre på stort set alle fronter en densen sættet.

dvs. flere detaljer, bedre stereoperspektiv, mere power.

Samtidig med at det fylder en del mindre.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

B&W-Onkyo skrev:
Det lyder spændende - men jeg er ikke helt med... Så bruger jeg fortsat min Onkyo til Surround og Densen sættet til stereo??

Præcist! Det kræver dog der er pre-out til frontkanalerne på din surround-receiver. Du bruger således alene Densen-systemet som effektforstærker til fronthøjtalerne når du ser film.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

B&W-Onkyo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at det der Pioneer anlæg lyder som om det faktisk kan det der skal til, og meget mere...

Det mangler lidt "det klasiske udseende" og jeg tænker lidt i retning af masseproducerede "billigkomponenter"  men det kan godt være at jeg bare skal glemme alt om det, og komme over mit "mærkesnobberi"

Jeg må indrømme at Thule er dyere end jeg først havde fundet ud af  Rotel som en nævner ville også være lækkert, men ca. 15.000 for en Surroundforstærker er i den dyre ende... HK var jeg vild med i "gamle" dage, men jeg synes også at det er blevet lidt plast agtigt mht knapper..

Jeg må bare ud og lytte!

Hvilken "seriøs" KBH forretning har Pioneer?

Tak for jeres svar!

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

stku skrev:
Jeg har forresten selv haft densen b200/300/400 med en marantz sr4300 som shras beskriver det.

For mig er pioneer kombinationen meget bedre på stort set alle fronter en densen sættet.

Fik du foretaget en øreskyldning samtidig med skiftet???

Nej, spøg til side. Jeg kender absolut intet til Pioneers forstærkere, men jeg har meget svært ved at genkende manglen på detaljer, stereoperspektiv og power i B-200/B-300 kombinationen. Indrømmet, i forhold til prisen kunne sættet godt være lidt mere detaljeret i lyden, men den analytiske lyd er helt klart blevet nedprioriteret i forhold til den behagelige men samtidig engagerende Densen-lyd. Hvis du seriøst mener at en Pioneer snurre-rundt-fætter kan slå Densen-sættet i stereo, så kan det godt være jeg selv må have en øreskyldning, og derefter ud at lytte på noget Pioneer...

MVH Søren

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 September 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Nu skal man ikke nødvendigvis kimse af øreskylninger. I det nyeste Hifi Choice har Alvin Gold en kort artikel om, at det formodentlig er den billigste måde at lave en mærkbar forbedring af lyden derhjemme...

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

shras skrev:
stku skrev:

Fik du foretaget en øreskyldning samtidig med skiftet???

Nej, spøg til side. Jeg kender absolut intet til Pioneers forstærkere, men jeg har meget svært ved at genkende manglen på detaljer, stereoperspektiv og power i B-200/B-300 kombinationen. Indrømmet, i forhold til prisen kunne sættet godt være lidt mere detaljeret i lyden, men den analytiske lyd er helt klart blevet nedprioriteret i forhold til den behagelige men samtidig engagerende Densen-lyd. Hvis du seriøst mener at en Pioneer snurre-rundt-fætter kan slå Densen-sættet i stereo, så kan det godt være jeg selv må have en øreskyldning, og derefter ud at lytte på noget Pioneer...

MVH Søren

Tjahh, det kan da godt være det er fordi jeg er blevet lidt træt af densens "in your face" behagelige/"musikalske" lyd.

Grunden til at jeg skiftede var at jeg en dag kom til at sætte min billige marantz sr4300 til udenom Densen anlægget, og det rent faktisk var næsten lige så godt i stereo, da blev jeg virkeligt skuffet over densen.

Hvis du ikke kan lide at der står pioneer på dine kasser, så er Thule sphere serie også værd at kigge på hvis vi snakker kompakt design med få knapper og god stereolyd.

Men det er bare min mening, det kan jo være at jeg tar fejl og har sprunget for mange øreskyldninger over!

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

stku skrev:
Tjahh, det kan da godt være det er fordi jeg er blevet lidt træt af densens "in your face" behagelige/"musikalske" lyd.

Grunden til at jeg skiftede var at jeg en dag kom til at sætte min billige marantz sr4300 til udenom Densen anlægget, og det rent faktisk var næsten lige så godt i stereo, da blev jeg virkeligt skuffet over densen.

Hvis du ikke kan lide at der står pioneer på dine kasser, så er Thule sphere serie også værd at kigge på hvis vi snakker kompakt design med få knapper og god stereolyd.

Men det er bare min mening, det kan jo være at jeg tar fejl og har sprunget for mange øreskyldninger over!

Den mening har du selvfølgelig lov at have. Stor respekt for at du overvinder imponator-effekten, og laver en reel sammenligning med billigere udstyr.

Personligt får Densen-lyden stadig mine (og kærestens) mundvige helt op til ørerne når der skrues op for dyret... Om det på et tidspunkt bliver øretrættende må tiden jo vise...

MVH Søren

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Shras: har du iøvrigt B400 cdafspilleren?

Det kan godt betale sig at sende den til tjeck ved densen, så retter de fejl og justerer laser mm. og det er iøvrigt ganske gratis!!

Det har givet et løft i lyden hver gang på min!!

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

stku skrev:
Shras: har du iøvrigt B400 cdafspilleren?

Det kan godt betale sig at sende den til tjeck ved densen, så retter de fejl og justerer laser mm. og det er iøvrigt ganske gratis!!

Det har givet et løft i lyden hver gang på min!!

Jeps... Jeg kører med en B-400Plus. Den har faktisk et par mindre software-bugs, så det lyder som et kanon tip!

Tak for det!

MVH Søren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes