Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz SR-8500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Jeg så Marantz SR-8500 for 11.995 Kr. hos KT-Radio på nedenstående link.

Er der tale om afløseren for SR-8300?? Hvis ja hvad forklarer den store prisforskel på 8.000 Kr. (SR-8300: 19.995 Kr. SR-8500: 11.995 Kr.)

Ja Marantz har måske valgt at fjerne THX Select logoet fra deres produkt og dermed har sparet udgifterne til Lucas film eller hvad???

http://www.kt-radio.dk/privat/fileadmin/user_upload/messe19. pdf

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Slet ikke nogen, som har en bemærkning om emnet??

Var Marantz ikke med messen i Odense??

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Jo, Marantz var skam med på messen - hold øje med messerapporten der kommer inden længe!

SR-8500 er skam stadig THX-certificeret - hvis du tror at det koster SÅ meget at certificere dem, er du helt gal på den!

Der foreligger ingen forklaring på hvorfor den er så meget billigere - det er muligt at det bare var et meget godt tilbud i forbindelse med messen, eller også er det bare en fejl!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

Jeg så Marantz SR-8500 for 11.995 Kr. hos KT-Radio på nedenstående link.

Er der tale om afløseren for SR-8300?? Hvis ja hvad forklarer den store prisforskel på 8.000 Kr. (SR-8300: 19.995 Kr. SR-8500: 11.995 Kr.)

Ja, den afløser SR 8300. Og nej, jeg ved ikke hvorfor vi pludselig skal have den forærende... Men sådan er det altså, den har fået nogle flere features (DVI switching f.eks.) og er faldet drastisk i pris. For mig at se bliver den ret enerådende i den prisklasse... Det må være en strategisk beslutning fra Marantz' side, i de prisklasser betyder volumen utroligt meget, så man har måske lagt en helt anden strategi for hvor mange man forventer at sælge af dem i forhold til den gamle. Med en så drastisk prisomlægning er f.eks. en 5-dobling af salget slet ikke urealistisk, og det ændrer naturligvis en hel del på hvor meget de behøver tjene per apparat for samlet set at tjene flere penge. Som forbruger skal man sådan set bare juble

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Her er den amerikanske detalje-tekst på SR-8500:

Featuring an elegant new chassis design, all Marantz’s new receivers include 7 channels of discrete amplification, component video switching, component or S-video upconversion, 32-bit DSP processing and 192kHz/24-bit digital/audio converters for all channels. In addition, all models feature Dolby Pro Logic IIx capability, surround-sound headphone processing, front panel menu control and home theater processing (THX or HTEQ). 

Marantz has a newly-developed all Discrete Current Feedback (SA-ready) amplifier design that enables the receivers to deliver a bare minimum of 70 percent of all two-channel power rating when driving five channels simultaneously - a fairly robust “real world” specification, though Audioholics will be addressing amplifier power ratings on our own, shortly.

Marantz’s new SR8500 A/V receiver features THX-Select Post Processing and Dolby Headphone support. It also includes gold-plated connectors and an all-copper chassis with a double-layer bottom plate. The receiver is distinguished by a sleek new front-panel design with a fold-down door and cursor-controlled menu system for ease of operation. The SR8500’s massive Toroidal Transformer provides 110 watts of power output and 32-bit DSP processors and 24-bit/192kHz D/A converters for all eight channels round out the feature set.

The SR8500’s advanced MRAC (Marantz Room Acoustic Calibration) feature utilizes Marantz’s proprietary automatic equalization algorithm to analyze and calibrate optimum surround sound architecture for any size or shape room, including parameters for speaker level, phase, size and frequency response. A high-quality microphone is included with the receiver.

The receiver’s newly designed video section features DVI switching with two DVI inputs and one output, eliminating the need to change connections when switching between video sources. Four HD component video inputs with video up/down conversion are also included. Tme base correction (TBC) in the circuit design offers total compatibility with all types of fixed-pixel display devices such as plasma monitors and DLP projectors.

The Marantz SR8500 is designed for total ease of set-up, featuring 8 pre-outputs, a 7.1 Channel Direct Input, seven digital inputs (6 assignable)—all color-coded (even the speaker terminals). Multi-room operation is facilitated with the use of A/B speakers with multi-room and multi-speaker “C.”

The SR8500 is compatible with every popular 7.1-, 6.1- and 5.1-channel surround sound formats including Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIx, DTS ES, DTS 24/96 and Circle Surround 6.1 (CS2). Two DC Triggers and 2 Direct IR Flasher Inputs are included for a variety of custom applications. The receiver is bundled with Marantz’s RC1400 slim programmable learning remote control. In addition, the SR8500 includes an RS-232C connection for integrated system control and future software upgrades.

Synes egentlig at det er meget besynderligt at den er nede at veje under 15 kilo - det er ret usædvanligt at topmodellerne bliver lettere. SR-7500 skiller sig faktisk ikke meget ud fra 8500, så det bliver spændende at se om der overhovedet kommer en afløser for SR-9300.

Se i øvrigt her: http://www.avland.co.uk/marantz/sr8500/sr8500.htm

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved hvornår den kommer på det danske markedet?
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Jamen er den ikke til at få hot KT-radio nu??

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Jo, Marantz var skam med på messen - hold øje med messerapporten der kommer inden længe!

SR-8500 er skam stadig THX-certificeret - hvis du tror at det koster SÅ meget at certificere dem, er du helt gal på den! Det var nu ironisk mint.

Der foreligger ingen forklaring på hvorfor den er så meget billigere - det er muligt at det bare var et meget godt tilbud i forbindelse med messen, eller også er det bare en fejl!

tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en Marantz DVD-4400, den virker som en dårligere afspiller end 4300'eren og har derfor solgt den igen.

Den var lettere og mindre end 4300'eren og havde ikke progresiv scan.

Gad vide om der er en rød tråd i overgangen til nye modeller?

Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

hvad tænker du mon på.....

deres nye i dv serien eller hvad den nu hedder spiller kanon!

tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Ligheden mellem den nye sr-8500 og dv-4400 er at de begge er blevet lettere og billigere. Ikke fordi lettere automatisk betyder dårligere men den vel  lidt indikation i det. dv-4400 har ikke progresiv scan det har dv-4300.

Hvad jeg ligger op til er: Det kan være at de laver nye modeller billiger og kan derfor sælge dem billigere.

Dette er ikke min konklusion, snarer en bold der bliver kastet op i luften!

Mvh

Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Thomas:

Jeg vil tilslutte mig den bold du lige har kastet op i luften.

Det lyder lidt mystisk, at Marantz har valgt at nedgradere nogle af deres produkter. Men det er måske fordi det er det, kunderne ønsker eller hvad????

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Jeg tilslutter mig også lige

Måske er grunden, Billig produktion = Billigt produkt = MÅSKE større salg.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Wagner-elev skrev:

Nøjagtigt som Otto, TC var inde på i hans indlæg. Det er billigere grej der rykker, så Marantz tilpasser sig selvfølgelig også. Det giver selvfølgelig håb for de håbefulde om en virkelig attraktiv pris når SR-7500 bliver lanceret!

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Wagner-elev skrev:

Nøjagtigt som Otto, TC var inde på i hans indlæg. Det er billigere grej der rykker, så Marantz tilpasser sig selvfølgelig også. Det giver selvfølgelig håb for de håbefulde om en virkelig attraktiv pris når SR-7500 bliver lanceret! Ja og garanteret med en vægt under de 10 kilo.

Man kan så også vælge at udtrykke det på en helt anden måde: Producenten Marantz har valgt at bytte om på betegnelsen af deres nye produkter, fremover vil SR-7400 have betegnelsen SR-8500, SR-6400 have betegnelsen SR-7500 og SR-9300 udgå.

Hafnia Victoria
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Er der kommet release datoer for hhv. SR7500 og SR8500?

Til top Vis Hafnia Victoria's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hafnia Victoria

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hafnia Victoria:

Det er jeg ikke sikker på, men dem der var med til messen i odense kan bedre svare dit spørsmål. Et ukvalificeret svar fra min side er: Du kan godt købe/bestille SR-8500 allerede nu.

Hafnia Victoria
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Keyvan:

Ok tak! SR-7500 virker længere væk fra at blive sat til salg end SR-8500 synes jeg. Var den (7500) med på messen da?

Til top Vis Hafnia Victoria's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hafnia Victoria

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hafnia Victoria:

Jeg tror ikke SR-7500 var med på messen, men jeg har en mistanke om at SR-8500 var med, som sagt jeg var der ikke selv, so I am not sure.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes