Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Køb af nyt home theater system?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MicG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2004
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Lad mig starte med at sige hej til alle, da det er første gang jeg poster her i forummet. Jeg har nu i en rum tid brugt dette forum som inspiration til forskellige køb.

Jeg har blandt andet på baggrund af meninger/tråde her i forummet netop erhvervet mig et nyt phillips pw9509 TV , og nu står jeg så og mangler lyden dertil.

Jeg har gennemlæst en masse af trådende her i forummet, men har ikke rigtig kunnet bestemme mig til noget.

Jeg kan jo starte med hvad anlægget hovedsagligt skal bruges til, og hvad det må koste: Det skal hovedsageligt bruges til filmvisning osv. og jeg havde regnet med noget i en prisklasse op til omkring 10.000 kr.

Da jeg ikke er den skarpeste kniv i skuffen hvad angår HIFI udstyr, baserer jeg hovedsageligt mit valg på andres meninger/ekspertise, så derfor vil jeres hjælp være yderst værdsat.

Jeg har selv kigget mig lidt omkring og kiggede naturligt nok først på phillips udstyr (det må jeg gerne passe lidt sammen med mit spritnye TV ).

Her faldt jeg over et komplet anlæg der hedder MX-6000i, der er blandt andet en artikel her på hifi4all om den.

Desuden kan i se skidtet her: http://www.streamium.com/products/mx6000i/

lad mig høre hvad i synes, men ellers er jeg rimeligt åben for andre forslag...

Tak fordi i kiggede med så langt

Til top Vis MicG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicG

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

hej MicG, velkommen Til

jeg vil nok anbefale at du kigger på noget brugt eller i det mindste venter til den lokale hifipusher har demo udsalg.

jeg regner med at du skal have et komplet 5.1 setup, med dvd, forstærker fem højttalere og en sub?

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Hej MicG

Velkommen til :)

Hvis dit budget til hele systemet(dvd, forstærker, sub, 5 højtallere og kabler) er 10.000kr bør du nok kigge dig omkring på brugtmarkedet, hvor du 100% vil få et langt bedre anlæg for pengene.

Et alternativt kunne være følgende setup fra Hifiklubben - Men husk nu at LYTTE på noget forskelligt og ikke bare købe et samlet system online fordi det ser flot ud. Det er kun dig selv der kan svære på, hvad dine behov her - men jeg ville som udgangspunkt prøve at holde mig væk fra systemer som det du forslår(uden dog at have hørt det).

Mit forslag:
DALI Concept 6 højttaler 2*1499
DALI Concept CT centerhøjttaler 1*1099
DALI Concept 1 højttaler 2*749
DALI AW8 subwoofer 1*1999

DENON AVR-1705 surround receiver 2499
DENON DVD-1710 DVD-afspiller(for design) 1299
Alternativ en Pioneer DV370

I alt: 11.392 + kabler

Du kunne jo så vente med sub'en til senere. Jeg tror du i det lange løb vil blive mere tilfreds med et "rigtigt" anlæg.

Men prøv evt. at stille forretningen samme opgave og hør hvad de kan levere for 10.000kr - hør også på noget der er lidt dyrere og vurder så om det kan betale sig at kigge efter noget brugt. Du vinder utroligt meget ved at smide nogle flere penge efter systemet lige netop i det prisleje.

MicG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Hej igen, tak for de hurtige svar... Er nok lidt skuffet over i rakker phillips anlægget sådan ned, var lidt vild med multimediafunktionen og den trådløse forbindelse med PC'en. Men hvad jeg stoler på jeres ekspertise

Til kim: jep, du har ret det var netop det setup jeg var ude efter. Og det med brugt markedet er en fin ide, når man ved hvad man kigger efter , men som du måske har forstået, er jeg ikke helt inde i de forskellige termer indenfor hifi, derfor søgte jeg lidt inspiration.

Til Tobywan: Ser interessant ud, har dog ikke kunnet finde de dali højtalere nogen steder, kunne du ikke smide et link?

Ellers er jeg åben for flere forslag og inspiration, på forhånd tak, og igen tak for velkomsten

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

MicG skrev:

Til Tobywan: Ser interessant ud, har dog ikke kunnet finde de dali højtalere nogen steder, kunne du ikke smide et link?
www.hifiklubben.dk

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

MicG skrev:

Hej igen, tak for de hurtige svar... Er nok lidt skuffet over i rakker phillips anlægget sådan ned, var lidt vild med multimediafunktionen og den trådløse forbindelse med PC'en. Men hvad jeg stoler på jeres ekspertise

Stol ikke blindt på andres expertise - lyt i stedet mere til samme fine eksperters vigtige råd om selv at rende ud og lytte dig frem. Du kunne fx høre Philips anlæget og dernæst gå i hifiklubben og høre hvad du kan få for de samme penge - og hvad du kan få brugt inden for samme budget.

Held og lykke med det!

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Wizard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wizard Besøg Wizard's Websted

JensHi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Hej MicG

Jeg må indrømme at jeg også er lidt forhåndsindtaget omkring phillips. Har nu ikke hørt det specifike sæt, men jeg tror nu jeg ville se mig lidt mere om mht investeringen..

Jeg er også enig med Anderspj om at det er dine øre der skal fortælle dig om et produkt er godt eller dårligt...

Men til lidt mere inspiration kan jeg da anbefale Harman Kardons HKTS 11 sæt.

Jeg har hørt dem spille til en demo hos "Hjemmebiografen", og det lød rigtig godt til prisen...

Men du kan jo selv kigge her: www.hjemmbiografen.dk

- Mvh Jens

Til top Vis JensHi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensHi

MicG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

tak til alle for svarene... jeg må prøve at kigge mig lidt mere omkring og tage nogle "lyttetests" de forskellige steder på de setups der nu er mulige..

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

tobywan skrev:

Mit forslag:
DALI Concept 6 højttaler 2*1499
DALI Concept CT centerhøjttaler 1*1099
DALI Concept 1 højttaler 2*749
DALI AW8 subwoofer 1*1999

DENON AVR-1705 surround receiver 2499
DENON DVD-1710 DVD-afspiller(for design) 1299
Alternativ en Pioneer DV370

I alt: 11.392 + kabler

Du kunne jo så vente med sub'en til senere. Jeg tror du i det lange løb vil blive mere tilfreds med et "rigtigt" anlæg.

Ifølge det seneste indstik fra HiFi-klubben fås Dali Concept sættet (dog med en DALI AW10 subwoofer) til 6.999 kr. og DENON-sættet til 3.798 kr., d.v.s. i alt 10.797 + kabler. Så er der sparet en lille 500 kr.

Flemming

Popmart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg synes du skal vælge Yamaha-1400 til ca. 5500 kr. den er helt fantastisk til prisen og så kan du altid købe nogle bedre højtalere når pengene er til det. Hvis du vil gøre en røverkøb så køb Tannoy fx 5.1 til ca. 2500 kr. for et komplet surroundsæt som virkelig sparker røv, og som sagt så kan du altid udbygge med forforstærker og højtalere da der er Preout på Yamaha´en.

Se anmeldelse på flg. links:

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=3975

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=2833

Du kan købe receiveren i Tapeconnection og højtalerne kan du finde på nettet til ca. 2500 kr.

Held og lykke med valget.

Til top Vis Popmart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Popmart

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Et Sony Dream Theater system er også et fremragende bud.

De systemer performer ganske habilt og så er det tilmed hamrende lækkert at se på, samtidigt med at det ikke fylder alt for meget.

Det er i hvert fald et godt bud på et samlet sæt, hvis det er det du er på udkig efter. Lyden er overraskende god, alting taget i betragtning.

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig, ville mit valg ret sikkert falde på det system flemming38 henviser til.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

MicG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

hej alle, det er overvældende med alle de input. Nu har jeg bestemt mig, tror jeg .

Jeg tager en tur i hifiklubben engang i næste uge, og sandsynligvis bliver det det setup, som flemming og tobywan foreslår. Mit eneste problem bliver måske at overbevise kranen om at de højtalere bare vil være sagen i vores forholdsvis lille stue, hehe... Men hvis de er købt er det jo for sent at brokke sig...

Jeg skal nok skrive hvad det bliver til når jeg engang får skidtet købt.

ses

MicG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Som lovet er her en update på hvad det blev til.

Jeg fulgte stort set jeres råd på højtaler/subwoofer system, dog valgte jeg en Gale subwoofer i stedet for aw10'eren, synes den havde mere "saft" ;)

Receiveren blev istedet en Denon 2105.

Som DVD afspiller valgte jeg en Philips DVP720SA, som jeg har tænkt mig at udvide senere med en hd recorder. Men det bliver SENERE :)

Men igen, tak for alt hjælpen...

cheers..

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 November 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

MicG skrev:

Jeg fulgte stort set jeres råd på højtaler/subwoofer system, dog valgte jeg en Gale subwoofer i stedet for aw10'eren, synes den havde mere "saft" ;)

Receiveren blev istedet en Denon 2105.

Som DVD afspiller valgte jeg en Philips DVP720SA, som jeg har tænkt mig at udvide senere med en hd recorder. Men det bliver SENERE :)

Men igen, tak for alt hjælpen...

Hej MicG

Selv tak :)

Synes det lyder fint, måske en god iden med 2105 frem for 1705 - hørte du begge på sættet inden du købte?

Hvordan spiller det ellers? -hørte du også Phillipsættet?

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 November 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

"Suk det var en god tid"...med tankerne tilbage på dengang man fik sit første Surroundanlæg ind ad døren

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes