Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: ny surround forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mr m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 01 November 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

jeg har længe haft min ekskede yamaha surround forstærker dsp-a1 og har været utroligt glad for den rent lydmæssigt jeg synes den spiller suverænt men i dag er der sikkert kommet langt bedre produkter og jeg har også lidt problemer med den så jeg har besluttet at købe ny jeg har kik på følgende:

pioneer vsa-ax10ai-s: har set den billigst til ca 33000 kr

yamaha dsp-z9: har set den billigst til ca 30000 kr

ta-da9000es: har set den billigst til ca 27000 kr

og så har jeg også lidt kik på denons avc-a1sra men den tror jeg desværre ikke er på markedet når jeg får råd får det nemligt først engang til januar-februar ca.

Men jeg synes virkeligt det er svært at vælge jeg har som sagt haft problemer med min yamaha i alle de år jeg har haft den og jeg føler også at den nye dsp-z9 er en der er meget avanceret den har ihvertfald utroligt meget at holde styr på så tror bare at den ikke holder vildt længe så jeg ved ikke rigtigt:

PIoneeren har jeg hørt den spiller til tider fint nok jeg synes nu den er noget dyr i forhold til hvad den kan så jeg ved ikke helt rigtigt synes der er lagt lidt for meget vægt på det tekniske fremfor lyden synes ihvertfald at denonen avc-a1sra spiller bedre. De andre har jeg ikke hørt men jeg er meget glad for yamahas cinema dsp det lyder vildt fedt synes jeg men har tænkt på at hvis jeg foreksempel købte pioneeren så kunne jeg koble min gamle yamaha til og koble de to ekstra yamahas front effekt kanaler på som ekstra.

Jeg har hørt en billig sony forstærker hos en ven og de har jo noget der hedder digital cinema sound og det synes jeg nu også gav et virkeligt godt skub så derfor synes jeg også at ta-da9000es er interessant også fordi den er den billigste.

Nogen der vil tilføje lidt måske et eller andet der kunne hjælpe den skal kun spille i surround?

Til top Vis mr m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr m

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 November 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 November 2004 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

hvad med noget Rotel eller -holfi?

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 November 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

jeg har slettet 3 indlæg i denne ellers korte tråd. 1 pga af "upassende sprogbrug" og de to andre, da de var svar til indlægget

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

MeridianTHX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 November 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Hvis du har mod på at gå linien helt ud, kan jeg VARMT anbefale Meridian 568,2 og en Rotel RB985MKII som effektforstærker.
Jeg ved godt at det ligger i den meget dyre ende. Men kan sige at du bliver overrasket. Dengang jeg selv skulle ud og bruge en mindre formue på hjemmebio, havde jeg aldrig nogensinde drømt om at købe så dyrt et anlæg som jeg har nu. Mne efter utallige demoer, blev jeg overbevidst om at dette her var simpelthen systemet for mig. Har kigget på det i omkring 10 år, (ja det er lang tid, men hvis man skal bruge en formue på det, er det oz godt at vide hva man køber, og hvor hurtigt udviklingen er indenfor mærket) og da jeg havde til udbetalingen blev det sådan.
Man skal oz tænke på, det er jo noget man skal være tilfreds med, og som man ik bare skal ha skiftet ud næste år, hehe...
Du skal være mere end velkommen til at kontakte mig, hvis du vil ha yderligere oplysninger
Men ellers, held og lykke med det hele!

mr m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

jeg må indrømme at jeg er noget atypisk jeg synes ikke så godt om hverken rotel eller lignende er ikke så meget for at splitte det ad synes de mangler equalizer ja jeg er meget atypisk for jeg kan godt lide at farve lyden og så vil jeg også have en med nogen gode dsp effekter men ellers tak for budene det er jo altid godt med råd

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 November 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

mr m skrev:

.

Men jeg synes virkeligt det er svært at vælge jeg har som sagt haft problemer med min yamaha i alle de år jeg har haft den og jeg føler også at den nye dsp-z9 er en der er meget avanceret den har ihvertfald utroligt meget at holde styr på så tror bare at den ikke holder vildt længe så jeg ved ikke rigtigt:

Til det må jeg sige. At da jeg havde min Yamaha DSP-AX1. Gold. Har der aldrig været nogle problemer.Og har da heller ikke hørt andre have det. Uanset model størrelser. Det må være enestående i dit tilfælde, og da uheldigt !  Så den med at den nye Yamaha Z9 ikke skulle holde. Tror jeg nu nok man først som sidst skal - rolig kan skyde en hvid pil efter.

mr m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2004 kl. 03:05 | IP-adresse registreret  

okay jamen lyder da rart for der er ingen tvivl om at det klart er yamahaen jeg ville blive mest glad for der er bare det at jeg har hørt at den skulle blive meget varm ved ikke om det har noget at sige men synes også at den ser meget sammen presset ud indeni ved ikke om det skulle have noget at sige om holdbarheden?

Kender du da nogen der ejer en dsp-z9 hvor den har virket i lang tid?

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 November 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Nu er en Z9 på div. hylder jo ikke just hverdags kost. Så nej, kender ingen der har den.

Min Dsp-Ax1. Blev ikke særlig varm. Ikke mere end så mange andre. Kun hånd Lun. Om Z9 så bliver meget varm, vides ik. Men mon....? Uanset bør de stå øverst. Fri for andre produkter oven på.

At en forstærker at fyldt godt op i det indre. Er kun er fordel oftes. Det kan være med til at give en fornemmelse af man får noget for pengene, som bla. udmåler sig i en høj vægt. Og nej. Den går ikke mere istykker af den grund. Produkter af den prisklasse-Kaliber er den generalle kvalitet, samt samle kvaliteten tårn høj !

mr m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2004 kl. 03:57 | IP-adresse registreret  

okay tak for jeres svar

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes