| Forfatter |
|
mr m Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har længe haft min ekskede yamaha surround forstærker dsp-a1 og har været utroligt glad for den rent lydmæssigt jeg synes den spiller suverænt men i dag er der sikkert kommet langt bedre produkter og jeg har også lidt problemer med den så jeg har besluttet at købe ny jeg har kik på følgende:
pioneer vsa-ax10ai-s: har set den billigst til ca 33000 kr
yamaha dsp-z9: har set den billigst til ca 30000 kr
ta-da9000es: har set den billigst til ca 27000 kr
og så har jeg også lidt kik på denons avc-a1sra men den tror jeg desværre ikke er på markedet når jeg får råd får det nemligt først engang til januar-februar ca.
Men jeg synes virkeligt det er svært at vælge jeg har som sagt haft problemer med min yamaha i alle de år jeg har haft den og jeg føler også at den nye dsp-z9 er en der er meget avanceret den har ihvertfald utroligt meget at holde styr på så tror bare at den ikke holder vildt længe så jeg ved ikke rigtigt:
PIoneeren har jeg hørt den spiller til tider fint nok jeg synes nu den er noget dyr i forhold til hvad den kan så jeg ved ikke helt rigtigt synes der er lagt lidt for meget vægt på det tekniske fremfor lyden synes ihvertfald at denonen avc-a1sra spiller bedre. De andre har jeg ikke hørt men jeg er meget glad for yamahas cinema dsp det lyder vildt fedt synes jeg men har tænkt på at hvis jeg foreksempel købte pioneeren så kunne jeg koble min gamle yamaha til og koble de to ekstra yamahas front effekt kanaler på som ekstra.
Jeg har hørt en billig sony forstærker hos en ven og de har jo noget der hedder digital cinema sound og det synes jeg nu også gav et virkeligt godt skub så derfor synes jeg også at ta-da9000es er interessant også fordi den er den billigste.
Nogen der vil tilføje lidt måske et eller andet der kunne hjælpe den skal kun spille i surround?
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med noget Rotel eller -holfi?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har slettet 3 indlæg i denne ellers korte tråd. 1 pga af "upassende sprogbrug" og de to andre, da de var svar til indlægget
|
| Til top |
|
| |
MeridianTHX Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mod på at gå linien helt ud, kan jeg VARMT anbefale Meridian 568,2 og en Rotel RB985MKII som effektforstærker.
Jeg ved godt at det ligger i den meget dyre ende. Men kan sige at du
bliver overrasket. Dengang jeg selv skulle ud og bruge en mindre formue
på hjemmebio, havde jeg aldrig nogensinde drømt om at købe så dyrt et
anlæg som jeg har nu. Mne efter utallige demoer, blev jeg overbevidst
om at dette her var simpelthen systemet for mig. Har kigget på det i
omkring 10 år, (ja det er lang tid, men hvis man skal bruge en formue
på det, er det oz godt at vide hva man køber, og hvor hurtigt
udviklingen er indenfor mærket) og da jeg havde til udbetalingen blev
det sådan.
Man skal oz tænke på, det er jo noget man skal være tilfreds med, og som man ik bare skal ha skiftet ud næste år, hehe...
Du skal være mere end velkommen til at kontakte mig, hvis du vil ha yderligere oplysninger 
Men ellers, held og lykke med det hele!
__________________ Casper Ørum aka MeridianTHX
|
| Til top |
|
| |
mr m Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må indrømme at jeg er noget atypisk jeg synes ikke så godt om hverken rotel eller lignende er ikke så meget for at splitte det ad synes de mangler equalizer ja jeg er meget atypisk for jeg kan godt lide at farve lyden og så vil jeg også have en med nogen gode dsp effekter men ellers tak for budene det er jo altid godt med råd
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr m skrev:
|
.
Men jeg synes virkeligt det er svært at vælge jeg har som sagt haft problemer med min yamaha i alle de år jeg har haft den og jeg føler også at den nye dsp-z9 er en der er meget avanceret den har ihvertfald utroligt meget at holde styr på så tror bare at den ikke holder vildt længe så jeg ved ikke rigtigt:
|
|
|
Til det må jeg sige. At da jeg havde min Yamaha DSP-AX1. Gold. Har der aldrig været nogle problemer.Og har da heller ikke hørt andre have det. Uanset model størrelser. Det må være enestående i dit tilfælde, og da uheldigt ! Så den med at den nye Yamaha Z9 ikke skulle holde. Tror jeg nu nok man først som sidst skal - rolig kan skyde en hvid pil efter. __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
mr m Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 03:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay jamen lyder da rart for der er ingen tvivl om at det klart er yamahaen jeg ville blive mest glad for der er bare det at jeg har hørt at den skulle blive meget varm ved ikke om det har noget at sige men synes også at den ser meget sammen presset ud indeni ved ikke om det skulle have noget at sige om holdbarheden?
Kender du da nogen der ejer en dsp-z9 hvor den har virket i lang tid?
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 04 November 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er en Z9 på div. hylder jo ikke just hverdags kost. Så nej, kender ingen der har den.
Min Dsp-Ax1. Blev ikke særlig varm. Ikke mere end så mange andre. Kun hånd Lun. Om Z9 så bliver meget varm, vides ik. Men mon....? Uanset bør de stå øverst. Fri for andre produkter oven på.
At en forstærker at fyldt godt op i det indre. Er kun er fordel oftes. Det kan være med til at give en fornemmelse af man får noget for pengene, som bla. udmåler sig i en høj vægt. Og nej. Den går ikke mere istykker af den grund. Produkter af den prisklasse-Kaliber er den generalle kvalitet, samt samle kvaliteten tårn høj ! __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
mr m Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 03:57 | IP-adresse registreret
|
|
|