| Forfatter |
|
Davidzen Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs igen allesammen.
ja ind til nu har alle jers råd jo været gode og godt begrundede så jeg prøver lige igen.
Er i den lykkelige situation at jeg lige har købt 2 jamo e850 front højtallere som bare spiller kanont. ud over det har jeg os købt en E8 Center.
Det vil sige at jeg nu står og mangler 3 baghøjtallere som også SKAL være jamo.
Så jeg ville høre om nogen har haft erfaringer med jamo og råde om hva det ska være. har fået at vide det er vigtigt at de passer til front højtallerne og center ang. en ens lyd.
Havde overvejet og købe 2 mere a E850eren da det jo så er helt ens hele vejen rundt men da jeg ska ha en højtaler imellem dem (6.1 Forstærker) bag ved er det lidt et problem for det er lige bag ved en sofa op a en væg. og har jo lært herinde ;o) at det ihvertfald er vigtigt at de 3 baghøjtalere er ens.
Håber i kan hjælpe med den ;o)
På forhånd tak.
Davidzen
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Geek Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 01 November 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Davidzen
Du behøver slet ikke at købe endnu 3 stk. E850'ere. Køb i stedet 3 stk. E8SUR. Har haft storebroderen til dine E850'ere (E870), hvor resten af systemet bestod af 1.stk E8CEN samt 2. Stk E8SUR og det spillede fænomenalt. Det skal yderligere siges at netop de surround højtalere, altså E8SUR, er fra Jamo's side designet specielt til E850 samt E870 En anden ting at tage i betragtning er at disse E8SUR er dipole, hvilket E850 af gode grunde selvfølgelig ikke er som baghøjtalere. Altså endnu en grund til at købe dem. Til sidst skal selvfølgelig nævnes deres størrelse samt design, hvilket er helt i top.
Tillykke med højtalerne __________________ HIFI-4-All.....the place to be
|
| Til top |
|
| |
Davidzen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak for svaret. har os kikket på de der e8 sur. der er bare lige et problem og det er at dem har jeg kun ku finde par vis. tror det er næsten umuligt og købe 3
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Geek Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig efter dem brugt hvis prisen for 2. sæt nye E8SUR synes at være for dyrt
Også for dårligt at man ikke kan købe stykvis da mange højtalerpriser i dag er pr. styk som fx. i HFK, hvor man selvfølgelig ikke kan købe stykvis alligevel __________________ HIFI-4-All.....the place to be
|
| Til top |
|
| |
Davidzen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet og finde dem brugt os men igen helt umuligt.
eller hva med dem der hedder jamo E805. De passer os design mæsigt til E850erne. Men ka de bruges som sattelitter???
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Geek Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Davidzen
Jamo E805'erne er først og fremmest ment brugt som fronthøjtalere, deraf også den monopole konstruktion. Dette betyder selvfølgelig også at hvis opstillet som baghøjtalere vil du ikke opleve den "spredte lyd", hvilket jo er kendetegnende for dipole højtalere og vil være en skam rent surroundmæssigt. Desuden er dit system "designet" til at have E8SUR integreret i sig hvilket igen understreger "nødvendigheden"
Lydkvaliteten af de to højtalere er heller ikke ens, hvilket prisforskellen også understreger. 3000kr. for 2. stk E8SUR vs. 2000kr. for 2.stk E805.
Hvilken farve er dine nuværende højtalere? da jeg muligvis kender en der kan skaffe dem brugt, hvis du er heldig.
__________________ HIFI-4-All.....the place to be
|
| Til top |
|
| |
Davidzen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay ja der ka man bare se. har vidst meget og lære endnu 
Det er i kirsebær farve. man ka faktisk få dem i tyskland til 2100 for et sæt, men det ku da være fint hvis jeg ik sku til og bøvle med bestilling der nede fra 
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Geek Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Davidzen..
Er desværre ikke lykkedes at finde de nævnte E8SUR brugt så du må pudse dit tyske ordforråd af og få dem bestilt
__________________ HIFI-4-All.....the place to be
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Davidzen ...........
Check Expert ,de har et sæt E8sur til ca. 900,-kr stk ......mener det var i Grenaa ?...men spørg/søg selv hos dem .....tror også subén ,i samme serie, var til en god pris.
PS. Expert i Varde og Rønde v/Århus, er temmelig skrappe til at finde det mest umulige og i øvrigt også de mere fede ting (læs hifi) til en rigtig god pris !
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |