Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 19:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 4x test af Recievere, hvad er bedst ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zjad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 03 November 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har planer om, i den nærmeste fremtid, at investere i en ny surround reciever som ligger i prisklassen omkring de 6-7000 kroner. Først kiggede jeg på NAD's T753, som virkede lovende. Men efter at have læst en test på www.homecinemachoice.com falmede denne forstærker lidt i forhold til andre i samme prisklasse.
De 4 forstærkere som blev sat op imod hinanden var følgende:

NAD T753
HARMAN-KARDON AVR330
MARANTZ SR5400 OSE
YAMAHA DSP-AX750SE (kan kun købes i UK)

Yamaha's reciever var test vinderen, efterfulgt af Marantz. Da Yamahas SE udgave kun kan købes i England, overvejer jeg kraftigt at købe en Marantz SR5400 OSE, men er ikke sikker da jeg kun har læst den ene test af den, derfor ville jeg høre hvad i synes, og eventuelt hvad i ville vælge hvis i stod i min situation? Problemet er blandt andet at Marantz' opgivede watt er sat til at være 90, men dette resultatet er på baggrund af en test på kun 1-2 kanaler, hvor NAD's T753 er testet i alle kanaler samtidigt ... har dette en stor betydning?

Og ikke mindst er jeg også interesseret i at have en forstærker med god slagkraft, power og vellydende CD-lyd... 

Formål
Jeg regner med at forstærkeren skal drive et 5.1 system, hvor jeg har planer om at indkøbe Dali's Concept serie som højtalere. Af front højtalere står jeg imellem valget af Concept 8 eller Concept 10, men er i tvivl om at forstærken kan trække 10'eren.

Baggrund
Systemet skal bruges både som hjemmebio og til at afspille almindelig CD-lyd.

Links
Homecinemachoice test ( http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=4568 )

Håber i kan hjælpe med at komme over fortvivelsens afgrund, så jeg kan træffe det rigtige valg ... På forhånd tak  ;-)

Til top Vis Zjad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zjad

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 November 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige med på en lytter her, da jeg står overfor samme køb, dog evt. med et lidt større budget.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 November 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hej, og velkommen Til

til de højttalere ville jeg vælge nad 753, den er umiddelbart den kraftigste, uanset hvad spec's og watt siger, og der skal altså en del til med de front højttalere du har valgt.

deusden elsker jeg personligt muligheden of komplet 7.2 pre-out.

Golf 2 VR6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Sendt: 03 November 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Til Xjad: Uden at skulle generalisere, så har jeg flere gange oplevet støj på NAD's produkter. Senest i sidste uge blev min nabos T742 sendt til reb pga. støj. Jeg taler selvfølgelig kun udfra egne erfaringer, og jeg har selv eget T770 engang (uden problemer). Men jeg har fire kammerater som har haft problemer nu.

Men som Kim skriver, så er NAD ret kraftig til pengene, men det er ikke watt'ene som skal afgøre købet. Jeg synes fx at NAD er ret tynde i lyden, hvorimod min nuværende Marantz er blød og detaljeret, den mangler tilgengæld lidt punch (men jeg har subwoofer) og lidt skarphed i de høje frekvenser.

Tag ud og lyt til det...........

Zjad
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Tak for de hurtige svar, det er rart med et forum med skub i :)

Jeg ville også helst selv vælge Nad da jeg kender flere der har haft gode erfaringer med disse, men det har desværre kun været stereo forstærkere .... og så har jeg hørt et lille rygte om at Nad er stærke på stereo området, men ikke så meget i surround området.

Indtil videre tror jeg at jeg vælger Marantz SR5400 OSE, da jeg har hørt at både har en god stereo og surround lyd... Og de burde på papiret godt kunne trække Concept 8. Men tror jeg vil tage op til tape connection i Århus for at få lidt mere viden på området.

Men tak for svarene, Kim og Kolf ;-)

Popmart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Sendt: 03 November 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa :-)

Prøv Yamaha´s 1400 den er kanon...

Til top Vis Popmart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Popmart

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 November 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

bare et forslag. hva med en Denon 2805, efter min mening en ny super lækker forstærker fra Denon. den koster godt nok 8000 hos klubben, men så er der også smæk for skillingerne. mener at den lige er blevet kåret til bedste surround forstærker i sin pris klasse, men kan ikke huske det præcist..

Nicolai

Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 03 November 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

problemet er at de ht'ere han har valgt er ret effekt krævende, 2x8 eller 2x10 tommer bas kræver sin forstærker, og der er det, imo, kun rotel af de japoanske der kan være med. marantzen har som, nævnt, en lidt mere blød og varm lyd, men kan have tendenser til "svamp" i bunden hvis man ikker er fordigtig med valg af kabler. nad er lidt mørk i toppen, og ligger lidt til i bunden, men den er ganske udemærket i surround. hvorvidt marantz eller nad er bedst i surround, ja det er vist udelukkende et smagsspørgsmål.

Zjad
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2004 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Popmart > Yamaha RXV 1400 har jeg faktisk også kigget på og den virker også lovende ... men kan man regne med de opgivne watt ?

Yamaha RXV 1400:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2& ;emne=visprodukt&Gruppenr=50&ID_infoside=95076  

Nicolai18 > Den lyder også ret spændende, og tror også lige jeg bliver nød til at høre den oppe i klubben... Har egentligt beslutning mig for at nøjes med concept 8 højtalerne, da størrelsen på min stue egentlig ikke er stor nok til at udnytte storebroren.

Denon AVR-2805:
http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|30|30|5318|pdetail

Kim Olsen > Du virker til at have pænt styr på det med surround og højtalere generelt, kan du forklare mig hvor stor forskel og betydning det har om watt'ene er testet i samtlige 6 kanaler, eller kun 2 kanaler kontinuelt?

Desuden har jeg hørt en forstærker på 80 watt spille concept 8 højtalerne op, og det kunne nemt lade sig gøre, da de skulle være meget nemme at trække...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes