| Forfatter |
|
bayzer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en masse steder set forstærkere af den ene og anden art placeret i et setup direkte på sub´en. Dette forekommer mig usædvanligt underligt da man kan købe sig fattig i tweaks til at tune og indstille sit setup på en måde der gør, at der kommer færrest mulige forstyrrende elementer til nydelse af musikken.
Se for eksempel dette: http://www.audiotweaks.com/reviews/tightropes/page01.htm - som angiveligt (jeg tror på dem!) skulle få eventuelle vibrationer fra forstærker, cd-afspiller, DVD-afspiller osv osv kanaliseret ud gennem de påmonterede elastikker, og væk !
Mit spørgsmål går så i bund og grund på: Hvordan kan man bruge masser af tusinder af kroner på et lækkert surroundsetup, og kalde sig entusiast, når man alligevel laver en røver, som denne ? Er jeg helt gal på den ? Hvis jeg er, så beklager jeg.... __________________ // Mit Setup , Mine Film //: Customize, don´t compromise
|
| Til top |
|
| |
Malmgren Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg forstår ikke helt... er der folk som tager deres forstærker og stiller den løst oven på sub'en? __________________
|
| Til top |
|
| |
bayzer Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps. lige præcis..... det synes jeg er usandsynligt dumt.... __________________ // Mit Setup , Mine Film //: Customize, don´t compromise
|
| Til top |
|
| |
bayzer Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er ikke optimalt, men ligefrem dumt er det vel ikke.
For de fleste er det vel et prioriterings-spørgsmål hvor man har sin forstærker stående.
Hvis dit eksempel havde været med cd/dvd-afspillere istedet for forstærkere kunne jeg bedre følge dig.
Selvfølgelig er det ikke den bedste løsning, men jeg tror kun at det er dem der kan høre græsset gro (og dem er der en del af på dette forum) der kan høre forskel.
Prøv at stille din denon receiver på din sub, og fortæl os så bagefter hvos slemt det lyder.
Mvh. JBL
|
| Til top |
|
| |
Malmgren Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 11 November 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil have sagt det samme som JBL Ti-5000 så jeg siger ikke mere... __________________
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg beklager, men faktisk fungerer min (ganske store) subwoofer i øjeblikket som stander for min CD-afspiller og min surround-amp . Jeg har ikke så meget (reol)plads - men det fungerer sådan set udmærket...
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 12 November 2004 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Jeg beklager, men faktisk fungerer min (ganske store) subwoofer i øjeblikket som stander for min CD-afspiller og min surround-amp . Jeg har ikke så meget (reol)plads - men det fungerer sådan set udmærket... |
|
|
fy Blev der sagt  
|
| Til top |
|
| |
bayzer Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var jo heller ikke ment som noget dunke-i-hovedet til nogen som helst. Det undrede mig bare, for jeg kunne aldrig selv finde på at gøre det..... __________________ // Mit Setup , Mine Film //: Customize, don´t compromise
|
| Til top |
|
| |